Ban omzeilen

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Iemand een idee voor het volgende: ik zit op een chatbox, krijg een auto ban voor weet ik veel wat (zal wel aan mij liggen. :) ) en probeer terug in te loggen. Dat gaat echter niet. Via VPN en een ander IP niet, na het verwijderen van coockies voor die website nog steeds een ban.

Nu is mijn technische interesse natuurlijk gewekt op welke manier dat deze software werkt. De ban zelf interesseert me niet, wel het hoe. :)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Op welke technologie werkt die chatbox? Webbased?

Werkt de ban ook via een ander device?
Browsers bieden soms een soort persistent ID aan, wat natuurlijk niet erg privacy-vriendelijk is.
Werkt de autoban mogelijk omwille van privacy-plugins? Privacy Badger, Ghostery, No-Script, ... Net zoals een anti-adblocker dat deze chatbox vereist dat je net wél trackable bent en je bant als dat niet kan? Of, zoals hier op Userbase, hele netblocks en landen geband zijn.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Gebruikt het een app?
Mss hebben ze je mac adres opgevraagd aan je pc?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Webbased, op andere device ook ban. Vandaar dat ik er zo benieuwd naar ben. :-)

Net nog even getest, via 4G lukt het wel. Kans is dus groot dat ze de hele range van de VPN gewoon ook blokkeren. Zou ik ook straf vinden voor een chatbox maar alles kan natuurlijk.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

Slafes schreef:Kans is dus groot dat ze de hele range van de VPN gewoon ook blokkeren.
Dit lijkt me idd het meest waarschijnlijk, nav eerdere ban-evaders hebben ze wellicht hele VPN ranges geband. Zeker als het een bekende/veel gebruikte VPN provider is. Zo straf is dat ook niet, toen ik een eigen VPN op DigitalOcean had was er vrij veel geblokkeerd op bv het niveau van Akamai CDN, ik kreeg ook onnoemelijk veel Captcha's. Sindsdien overgestapt naar een eigen VPN op een veel minder bekende provider en die is quasi nergens geband en ik krijg even weinig Captcha's als anders.

Dus het is wellicht niet zo dat die site op een of andere ingenieuze manier kan zien dat jij dezelfde persoon bent van die vorige sessie.
glda19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

hoe kunnen ze op een chatbox uw ip adress zien.
Kreeg gisteren iets te zien van end /whois met daarvoor de verbindingen of zo iets
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

Slafes schreef:Via VPN en een ander IP niet, na het verwijderen van coockies voor die website nog steeds een ban.
Je moet opletten dat je alles in 1 keer wijzigt: én cookies én IP/vpn. Anders kan je bvb je vpn identiteit besmetten door nog even ingelogd te zijn met cookies, of omgekeerd.

Buiten CCatalyst's suggestie kan het ook zijn dat ze je browser fingerprint bannen. Dat strookt ook met dat het op een andere device wel werkt...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”