Nu is mijn technische interesse natuurlijk gewekt op welke manier dat deze software werkt. De ban zelf interesseert me niet, wel het hoe.

Dit lijkt me idd het meest waarschijnlijk, nav eerdere ban-evaders hebben ze wellicht hele VPN ranges geband. Zeker als het een bekende/veel gebruikte VPN provider is. Zo straf is dat ook niet, toen ik een eigen VPN op DigitalOcean had was er vrij veel geblokkeerd op bv het niveau van Akamai CDN, ik kreeg ook onnoemelijk veel Captcha's. Sindsdien overgestapt naar een eigen VPN op een veel minder bekende provider en die is quasi nergens geband en ik krijg even weinig Captcha's als anders.Slafes schreef:Kans is dus groot dat ze de hele range van de VPN gewoon ook blokkeren.
Je moet opletten dat je alles in 1 keer wijzigt: én cookies én IP/vpn. Anders kan je bvb je vpn identiteit besmetten door nog even ingelogd te zijn met cookies, of omgekeerd.Slafes schreef:Via VPN en een ander IP niet, na het verwijderen van coockies voor die website nog steeds een ban.