OVH Ligne découverte => ontvangen nummer is reeds in gebruik!

Plaats reactie
gvnnd
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 dec 2019, 05:50

Om te testen bestelde ik een Ligne découverte bij OVH.
Aangemeld en uitbellen werkt. Daarna naar mijn ontvangen nummer gebeld. Ik hoor fax geluiden …
Eerst dacht ik dat er wat fout was met mijn Gigaset C530 IP maar nee hoor. Ik google het nummer en op 1207.be is dit nummer in gebruik als faxnummer bij een firma.
Op www.crdc.be zie ik dat de provider van het nummer COLT TELECOM is.
Wat een prutsers bij OVH.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Welkom op het forum hier.

Heb je al geprobeerd om dit op te lossen met OVH?
Wat was hun reactie? Gaven ze aan dat ze het probleem niet willen / kunnen oplossen?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
gvnnd
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 dec 2019, 05:50

Ik heb een support ticket geopend. Hopelijk op de juiste plaats in hun nieuwe manager want dat is ook een behoorlijk zooitje bij OVH.
Nog geen reactie ontvangen.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

een mens vraagt zich af waarom je er klant werd....

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer

Eens bellen naar OVH kan wonderen doen. Ik heb daar alle lijnen voor m'n bedrijf en ze zijn er meer dan behulpzaam.

P.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Bellen (en een half uur blijven hangen, vaak) is de enige goeie weg inderdaad. Eens je iemand aan de lijn hebt helpt die je echt. Weliswaar in het Frans. Goeie oefening in geduld en in taal. Ik ben er al een 10tal jaar klant.
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Niet echt een oplossing voor dit nummer, maar kun je niet gewoon een 2e OVH nummer nemen op dezelfde klantennummer en als dat wel goed werkt, het 1e nummer opzeggen (1 maand). Dan ben je natuurlijk enkele euro's kwijt, maar je probleem is ermee verdwenen.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Een nieuwe klant een telefoonnummer toewijzen dat reeds in gebruik is dat is toch wel serieuze kemel.

Het probleem is vooral dat dit geen vertrouwen geeft voor OVH. Het lijkt elementair om een check te programmeren.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

WalterB1 schreef:Het probleem is vooral dat dit geen vertrouwen geeft voor OVH. Het lijkt elementair om een check te programmeren.
zo eenvoudig is dat waarschijnlijk achterliggend niet.
(van wie was de range origineel, wat is er in tussentijd mee gebeurd, hebben de andere operatoren portaties goed uitgevoerd, ...)

trouwens, bij proximus bijvoorbeeld kan het voorvallen dat je nr per ongeluk opgezegd is, vervolgens aan een random andere klant toegekend,
en jijzelf een ander mag nemen. (en nee, dan hebben we het niet over periodes van maanden, maar <1 maand)

hier al jaren tevreden ovh klant zowel met geporteerd als nieuw nr.
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

WalterB1 schreef:Een nieuwe klant een telefoonnummer toewijzen dat reeds in gebruik is dat is toch wel serieuze kemel.
.
Tja, dat er overal wel eens een fout gemaakt wordt, dat is wel zeker. Maar dat kan dus overal gebeuren. Een cijfer verkeerd kan vervelende gevolgen hebben en probeer dan maar eens achteraf te zoeken bij wie je moet zijn om dat op te lossen en hoe lang dat gaat duren.

Uiteindelijk zal een van de 2 partijen zijn nummer moeten afstaan en raad eens wie dat zal zijn.

Door zelf actie te ondernemen bereik je hetzelfde resultaat veel sneller en onafhankelijk van de klantendienst. Die kan dan achteraf nog onderzoeken wat er juist misgegaan is en bij wie.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”