* Die printer staat hier ondertussen al een maand, maar voordien niets geroken. Ook met mijn vorige Samsung heb ik jarenlang geen probleem gehad.
* Online lees je wel dat bij veel printen de printer ozon of kleine toner partikels kan uitstoten, wat niet bepaald gezond is. Maar deze printer print hooguit enkele bladzijden per dag. Vooral ozon zou een bepaalde geur hebben maar ik kan moeilijk de omschrijvingen (zoet, chloor-achtig, als regen na een onweersbui,...) relateren aan wat ik ruik.
* Ik blijf de geur ook nog waarnemen buiten mijn werkkamer (living, keuken, ...). Al lijkt het soms ook of de geur zo in mijn geheugen geprent is dat ik gewoon denk dat ik het nog ruik.
* De rest van het gezin ruikt het niet, ook als ze hier even in mijn werkkamer binnenkomen. Maar misschien is het iets dat tijd nodig heeft om door te dringen.
Ik heb dit weekend ook het raam wat open gezet om wat te verluchten, maar dat lijkt weinig te helpen. Al is het probleem ook wel dat deze ruimte vrij moeilijk te verluchten valt. Er is 1 raam dat een stuk open kan (niet helemaal wegens een desk die wat in de weg staat), met de deur die op een paar meter ernaast staat. De printer staat echter in de hoek diametraal daartegenover en dus eigenlijk heel moeilijk om de lucht ter hoogte van de printer wat te kunnen laten circuleren. Zelf zit ik ook op 2m van de printer opnieuw aan de overkant van open venster en deur.
Hoedanook, na een halfuurtje hier aan mijn bureau deze morgen, begon ik het weer een pak sterker te ruiken, wat er toch alleszins op wijst dat het hier iets in mijn kamer moet zijn. Printer heeft echter alweer 20 uur niets meer geprint.
Is dit herkenbaar voor iemand, of zijn er andere theorieën ? Sowieso zijn er nog wel een aantal zaken die ik kan proberen. Zo ben ik morgen de hele dag op kantoor, en hopelijk ruik ik dan niets (want anders is het iets in mijn neus