Dus ik betaal nu voor telenet 93 euro (internet + tv + vaste lijn) + ik betaal aan orange 40 per maand voor Arend = 133 euro per maand
Ik wil naar Orange overstappen maar ik kan nergens een email adres of informatie vinden hoe ik best die overstap doe.
Met 2 vragen zit ik vooral.
1. Wat wil telenet terug hebben van hun materiaal hier , ik heb hier modem, wifi booster en digibox
2. Wanneer schakel ik het best over zodat ik geen dubbel abonnement betaal een maand? of 2-3 weken overlap heb enz. Ik betaalde gisteren die 93 euro.
Van Telenet naar Orange: Welk materiaal moet er terug?
-
- Plus Member
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 12 keer
Hoe je de overstap praktisch regelt:
https://lmddgtfy.net/?q=!gifl%20site%3A ... easyswitch
De modem (degene die je standaard krijgt als je geen modem-only vraagt) vragen ze i.i.g. niet terug.
https://lmddgtfy.net/?q=!gifl%20site%3A ... easyswitch
De modem (degene die je standaard krijgt als je geen modem-only vraagt) vragen ze i.i.g. niet terug.
-
- Member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 18 jul 2008, 14:50
Stefan1234. Dus de rest (digibox en wifi booster) willen ze wel terug? ga dus een nieuwe wifi booster moeten kopen ook.
en wanneer doe ik die overstap het beste zodat er geen overlap is? Een week voor einde van mijn huidige periode of 2 weken of?
en wanneer doe ik die overstap het beste zodat er geen overlap is? Een week voor einde van mijn huidige periode of 2 weken of?
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Er is geen overlap als je het Easyswitch ID van Telenet doorgeeft aan Orange. Telenet zal het teveel betaalde abonnementsgeld aan jou terugstorten op voorwaarde dat je de huurtoestellen of geleende toestellen terug binnenbrengt in een Telenet-winkelpunt. (Vraag steeds een bewijs van afgifte)InnerDrive schreef:wanneer doe ik die overstap het beste zodat er geen overlap is?
Qua timing, vermijd je best de eindejaarperiode waarin iedereen verlof wil: nooit van provider veranderen eind november of december. Je zou niet de eerste zijn die in de kerstvakantie zonder tv en internet zat wegens fouten van overwerkte callcentermedewerkers.
Stappenplan:
1) Bestelling bij Orange met Easyswitch ID dat je op je laatste Telenet-factuur kan aflezen
2) Installatie door Orange
3) Test of alle Orange-diensten en apparatuur correct werken
4) Eventuele aankoop extra Wifi-toegangspunt in elektrozaak.
5) Ga naar Telenet-winkelpunt voor teruggave van Telenet-apparatuur
Belangrijk: Contacteer Telenet nooit tijdens de eerste 4 stappen van dit stappenplan. (Orange moet alles zelf afhandelen met Telenet!)
- TheCeet
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
Idd die Digibox en wifi booster moet terug naar hun Telenet center.
Ik heb gewoon Telenet spullen binnengebracht kort nadat Orange langs kwam met installatie, dus ook dan "pas" opgezegd.
Je krijgt achteraf dan pro-rata afrekening.
Ik heb gewoon Telenet spullen binnengebracht kort nadat Orange langs kwam met installatie, dus ook dan "pas" opgezegd.
Je krijgt achteraf dan pro-rata afrekening.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
-
- Plus Member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 17 keer
Ben onlangs ook overgestapt (17 september)...ging perfect met Easyswitch.
Bij Orange afspraak gemaakt begin september, ca. 2 weken later was er een slot vrij voor de installateur.
Een paar uur na de Orange installatie kreeg ik een mail van Telenet i.v.m. mijn opzegging. Hierin stond dat modem gewoon mocht blijven hangen (NIU wordt gewoon door Orange gebruikt). Digibox en Speedbooster weet ik niet, had/heb geen TV van Telenet/Orange. Moest het niet werken met Easyswitch kan je altijd bellen naar Telenet (ID kaart moet je bij de hand hebben ze willen je rijksregisternummer), dan wordt de opzegging binnen een dag geregeld.
Nummeroverdracht voor vaste lijn (dus VOIP bij Orange) ging ook quasi onmiddelijk.
Op eerste factuur van Orange voor internet/VOIP wacht ik nog ik vermoed ik krijg die rond de 17e, de dag dat mijn internet abo gestart is. Ondertussen heb ik wel al een factuur voor mijn mobiel abo gekregen, dat maandelijks altijd rond de 22e afgerekend werd. Ik vermoed dat beide ook in de toekomst gesplitst gefactureerd zullen worden....maar dat zie ik dan wel.
Eindfactuur van Telenet krijg ik normaal rond de 15e...eens zien hoe ze die 2 dagen (16e t.e.m. 17e) nog factureren...maar ik verwacht daar dat ze het maandelijks bedrag fair delen (weet nu niet of ze 2/30 of 2/31 gaan aanrekenen of iets daar tussen, als je wilt laat ik het weten wanneer ik de factuur binnenkort krijg)
Bij Orange afspraak gemaakt begin september, ca. 2 weken later was er een slot vrij voor de installateur.
Een paar uur na de Orange installatie kreeg ik een mail van Telenet i.v.m. mijn opzegging. Hierin stond dat modem gewoon mocht blijven hangen (NIU wordt gewoon door Orange gebruikt). Digibox en Speedbooster weet ik niet, had/heb geen TV van Telenet/Orange. Moest het niet werken met Easyswitch kan je altijd bellen naar Telenet (ID kaart moet je bij de hand hebben ze willen je rijksregisternummer), dan wordt de opzegging binnen een dag geregeld.
Nummeroverdracht voor vaste lijn (dus VOIP bij Orange) ging ook quasi onmiddelijk.
Op eerste factuur van Orange voor internet/VOIP wacht ik nog ik vermoed ik krijg die rond de 17e, de dag dat mijn internet abo gestart is. Ondertussen heb ik wel al een factuur voor mijn mobiel abo gekregen, dat maandelijks altijd rond de 22e afgerekend werd. Ik vermoed dat beide ook in de toekomst gesplitst gefactureerd zullen worden....maar dat zie ik dan wel.
Eindfactuur van Telenet krijg ik normaal rond de 15e...eens zien hoe ze die 2 dagen (16e t.e.m. 17e) nog factureren...maar ik verwacht daar dat ze het maandelijks bedrag fair delen (weet nu niet of ze 2/30 of 2/31 gaan aanrekenen of iets daar tussen, als je wilt laat ik het weten wanneer ik de factuur binnenkort krijg)
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Ik kreeg geld terug van Telenet, en aanrekening voor de dagen vd maand welke ik had gebruikt bij orange. Faire split.
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
Niks denk ik. Ik kreeg een mail van Telenet dat ik het modem moest bewaren.
Ik huurde verder geen toestellen bij Telenet, maar als je dat wel doet zullen ze dat vast in die mail vermelden wat je er mee moet doen.Wat met uw Telenet-installatie?
• De Telenet-modem en -installatie: die blijven bij u thuis.
-
- Starter Plus
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 26 okt 2019, 19:12
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Wij overwegen de overstap naar Orange, ook met vaste lijn.Clemens2 schreef:Ben onlangs ook overgestapt (17 september)...ging perfect met Easyswitch.
Bij Orange afspraak gemaakt begin september, ca. 2 weken later was er een slot vrij voor de installateur.
Nummeroverdracht voor vaste lijn (dus VOIP bij Orange) ging ook quasi onmiddelijk.
Levert Orange ook voip diensten, of heb je nog een andere provider nodig?
De website heeft hierover geen informatie, zaterdag in de Orange shop ben ik het vergeten te vragen.
Overigens zijn we daar zeer vriendelijk en uitgebreid geholpen.
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Ja, je kan daar een vaste lijn verkrijgen aan 10e. De voip credentials krijg je voor zover ik weet niet.
Afhankelijk van je gebruik kan je beter af zijn van zelf de moeite te doen en te porteren naar ovh.
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Afhankelijk van je gebruik kan je beter af zijn van zelf de moeite te doen en te porteren naar ovh.
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Ze kopen die dienst trouwens in bij ovhdevilkin schreef:Ja, je kan daar een vaste lijn verkrijgen aan 10e. De voip credentials krijg je voor zover ik weet niet.
Afhankelijk van je gebruik kan je beter af zijn van zelf de moeite te doen en te porteren naar ovh.
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk