Van Telenet naar Orange: Welk materiaal moet er terug?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
InnerDrive
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 jul 2008, 14:50

Dus ik betaal nu voor telenet 93 euro (internet + tv + vaste lijn) + ik betaal aan orange 40 per maand voor Arend = 133 euro per maand

Ik wil naar Orange overstappen maar ik kan nergens een email adres of informatie vinden hoe ik best die overstap doe.

Met 2 vragen zit ik vooral.

1. Wat wil telenet terug hebben van hun materiaal hier , ik heb hier modem, wifi booster en digibox
2. Wanneer schakel ik het best over zodat ik geen dubbel abonnement betaal een maand? of 2-3 weken overlap heb enz. Ik betaalde gisteren die 93 euro.
stefan1234
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Hoe je de overstap praktisch regelt:
https://lmddgtfy.net/?q=!gifl%20site%3A ... easyswitch

De modem (degene die je standaard krijgt als je geen modem-only vraagt) vragen ze i.i.g. niet terug.
InnerDrive
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 18 jul 2008, 14:50

Stefan1234. Dus de rest (digibox en wifi booster) willen ze wel terug? ga dus een nieuwe wifi booster moeten kopen ook.
en wanneer doe ik die overstap het beste zodat er geen overlap is? Een week voor einde van mijn huidige periode of 2 weken of?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

InnerDrive schreef:wanneer doe ik die overstap het beste zodat er geen overlap is?
Er is geen overlap als je het Easyswitch ID van Telenet doorgeeft aan Orange. Telenet zal het teveel betaalde abonnementsgeld aan jou terugstorten op voorwaarde dat je de huurtoestellen of geleende toestellen terug binnenbrengt in een Telenet-winkelpunt. (Vraag steeds een bewijs van afgifte)

Qua timing, vermijd je best de eindejaarperiode waarin iedereen verlof wil: nooit van provider veranderen eind november of december. Je zou niet de eerste zijn die in de kerstvakantie zonder tv en internet zat wegens fouten van overwerkte callcentermedewerkers.

Stappenplan:
1) Bestelling bij Orange met Easyswitch ID dat je op je laatste Telenet-factuur kan aflezen
2) Installatie door Orange
3) Test of alle Orange-diensten en apparatuur correct werken
4) Eventuele aankoop extra Wifi-toegangspunt in elektrozaak.
5) Ga naar Telenet-winkelpunt voor teruggave van Telenet-apparatuur

Belangrijk: Contacteer Telenet nooit tijdens de eerste 4 stappen van dit stappenplan. (Orange moet alles zelf afhandelen met Telenet!)
Gebruikersavatar
TheCeet
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 50 keer

Idd die Digibox en wifi booster moet terug naar hun Telenet center.

Ik heb gewoon Telenet spullen binnengebracht kort nadat Orange langs kwam met installatie, dus ook dan "pas" opgezegd.
Je krijgt achteraf dan pro-rata afrekening.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Afbeelding Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
Clemens2
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 01 sep 2019, 18:24
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 17 keer

Ben onlangs ook overgestapt (17 september)...ging perfect met Easyswitch.
Bij Orange afspraak gemaakt begin september, ca. 2 weken later was er een slot vrij voor de installateur.

Een paar uur na de Orange installatie kreeg ik een mail van Telenet i.v.m. mijn opzegging. Hierin stond dat modem gewoon mocht blijven hangen (NIU wordt gewoon door Orange gebruikt). Digibox en Speedbooster weet ik niet, had/heb geen TV van Telenet/Orange. Moest het niet werken met Easyswitch kan je altijd bellen naar Telenet (ID kaart moet je bij de hand hebben ze willen je rijksregisternummer), dan wordt de opzegging binnen een dag geregeld.

Nummeroverdracht voor vaste lijn (dus VOIP bij Orange) ging ook quasi onmiddelijk.

Op eerste factuur van Orange voor internet/VOIP wacht ik nog ik vermoed ik krijg die rond de 17e, de dag dat mijn internet abo gestart is. Ondertussen heb ik wel al een factuur voor mijn mobiel abo gekregen, dat maandelijks altijd rond de 22e afgerekend werd. Ik vermoed dat beide ook in de toekomst gesplitst gefactureerd zullen worden....maar dat zie ik dan wel.

Eindfactuur van Telenet krijg ik normaal rond de 15e...eens zien hoe ze die 2 dagen (16e t.e.m. 17e) nog factureren...maar ik verwacht daar dat ze het maandelijks bedrag fair delen (weet nu niet of ze 2/30 of 2/31 gaan aanrekenen of iets daar tussen, als je wilt laat ik het weten wanneer ik de factuur binnenkort krijg)
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik kreeg geld terug van Telenet, en aanrekening voor de dagen vd maand welke ik had gebruikt bij orange. Faire split.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 15 keer

Niks denk ik. Ik kreeg een mail van Telenet dat ik het modem moest bewaren.
Wat met uw Telenet-installatie?

• De Telenet-modem en -installatie: die blijven bij u thuis.
Ik huurde verder geen toestellen bij Telenet, maar als je dat wel doet zullen ze dat vast in die mail vermelden wat je er mee moet doen.
Helaas Proximus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 okt 2019, 19:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Clemens2 schreef:Ben onlangs ook overgestapt (17 september)...ging perfect met Easyswitch.
Bij Orange afspraak gemaakt begin september, ca. 2 weken later was er een slot vrij voor de installateur.

Nummeroverdracht voor vaste lijn (dus VOIP bij Orange) ging ook quasi onmiddelijk.
Wij overwegen de overstap naar Orange, ook met vaste lijn.
Levert Orange ook voip diensten, of heb je nog een andere provider nodig?

De website heeft hierover geen informatie, zaterdag in de Orange shop ben ik het vergeten te vragen.

Overigens zijn we daar zeer vriendelijk en uitgebreid geholpen.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ja, je kan daar een vaste lijn verkrijgen aan 10e. De voip credentials krijg je voor zover ik weet niet.

Afhankelijk van je gebruik kan je beter af zijn van zelf de moeite te doen en te porteren naar ovh.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

devilkin schreef:Ja, je kan daar een vaste lijn verkrijgen aan 10e. De voip credentials krijg je voor zover ik weet niet.

Afhankelijk van je gebruik kan je beter af zijn van zelf de moeite te doen en te porteren naar ovh.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Ze kopen die dienst trouwens in bij ovh ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”