Vorige week donderdag is hier vast internet geïnstalleerd. Nu wil ik graag mijn verbruik controleren maar ik vind deze gegevens nergens terug. Als ik kijk in mijn klantenzone onder 'internet' krijg ik steeds de melding dat een technische fout zich heeft voorgedaan (zie bijlage).
Ik bel met de helpdesk en krijg te horen dat mijn klantenzone te snel werd aangemaakt. Enigste oplossing is om de klantenzone te verwijderen en opnieuw aan te maken. Dit hebben we dan ook gedaan maar loste het probleem niet op.
Ik bel terug met de klantendienst en krijg deze keer te horen dat orange nog geen dienst aanbiedt om het verbruik te raadplegen, misschien wel in de toekomst. Bent u daar heel zeker van antwoord ik. Jaja, absoluut.
Ik geloof daar eerlijk gezegd niets van.
De vraag is: kunnen jullie het verbruik controleren? Zo ja, waar en is dat betrouwbaar?
Hoe verbruik vast internet controleren bij Orange?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Locatie: Attenhoven (Landen)
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Via orange?
Ik gebruik Flybox als backup en verbruik komt dan toch gewoon op my orange (als EasyInternet @ home). Gaat wel over 4G dus strikt genomen geen vast internet.
Ik gebruik Flybox als backup en verbruik komt dan toch gewoon op my orange (als EasyInternet @ home). Gaat wel over 4G dus strikt genomen geen vast internet.
- Matt555
- Pro Member
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
- Locatie: Thailand
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 10 keer
Msschien in Windows 10 " settings" > dan in zoekbalk bovenaan "Data " typen , endan krijg je een scherm waar je de periode , van of Wifi of Ethernet datagebruik kan zien (of beide ) Je kunt ook de periode van controle ingeven enz.
Of dat met je provider klopt weet ik niet , maar moet toch een aanwijzing geven van gebruik ,dacht ik (?)
Of dat met je provider klopt weet ik niet , maar moet toch een aanwijzing geven van gebruik ,dacht ik (?)
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik heb daar ook al zien voor zoeken maar nog niet gevonden. Maar dat hoeft ook niet. Orange is mega soepel betreffende dataverbruik.
Zolang je niet overdrijft met meer dan 2tb bvb zal je geen klachten horen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zolang je niet overdrijft met meer dan 2tb bvb zal je geen klachten horen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Pro Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
Is enkel verbruik op 1 computer dan... Dus klopt totaal niet.Matt555 schreef:Msschien in Windows 10 " settings" > dan in zoekbalk bovenaan "Data " typen , endan krijg je een scherm waar je de periode , van of Wifi of Ethernet datagebruik kan zien (of beide )
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Starter
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 27 mei 2012, 07:11
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 9 keer
Daar ben ik niet zo zeker van. Wouter schreef 3 weken geleden dat hij op smallband was gezet. Volgens hem had hij maar 622 GB verbruikt, maar volgens Orange zat hij over de 750 GB.daydreamke schreef:Ik heb daar ook al zien voor zoeken maar nog niet gevonden. Maar dat hoeft ook niet. Orange is mega soepel betreffende dataverbruik.
Zolang je niet overdrijft met meer dan 2tb bvb zal je geen klachten horen
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ik#p793505
Voor windows 10 is er ongetwijfeld wel een oplossing te vinden om het totaal trafiek bij te houden. Het is wat anders als er 20 toestellen zijn aangesloten op het netwerk.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
dat onbeperkt downloaden was vroeger toen er een bug was. Toen kon je inderdaad dit aanhalen van ik kan het niet controleren dus kan je me nie op smallband zetten. Maar die bugs zijn weggewerkt. Je kan het altijd eens proberen bij orange als het nog lukt.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Plus Member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 27 nov 2011, 11:24
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 10 keer
Het vervelende was dat er een serieuze vertraging zat op de meter in de Orange waardoor ik pas 3 dagen later zag dat ik over de 750gb ging. Echt ongelimiteerd downloaden werkt dus niet meer.fabienne schreef:Daar ben ik niet zo zeker van. Wouter schreef 3 weken geleden dat hij op smallband was gezet. Volgens hem had hij maar 622 GB verbruikt, maar volgens Orange zat hij over de 750 GB.daydreamke schreef:Ik heb daar ook al zien voor zoeken maar nog niet gevonden. Maar dat hoeft ook niet. Orange is mega soepel betreffende dataverbruik.
Zolang je niet overdrijft met meer dan 2tb bvb zal je geen klachten horen
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... ik#p793505
Voor windows 10 is er ongetwijfeld wel een oplossing te vinden om het totaal trafiek bij te houden. Het is wat anders als er 20 toestellen zijn aangesloten op het netwerk.
Orange Love Trio + Speedboost
D: 382.7 Mbps - U: 38 Mbps
Oneplus 7 pro en iPad pro
D: 382.7 Mbps - U: 38 Mbps
Oneplus 7 pro en iPad pro
-
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik heb diezelfde melding. Zocht het ook al.
Het zelf bijhouden is een beetje lastig met meerdere aparaten, ik heb een laptop, een werkpc, een Android TV Box, een Androidtelefoon en een tablet. Ik verwacht niet snel tegen de limiet aan te lopen (gaat vooral om Youtube, Netflix maar grote bestanden downloaden doe ik verder niet), maar ik zou het ook wel graag kunnen controleren. Dan is het bij te sturen ipv dat je toch opeens op smallband komt.
Maar wie zet het op smallband? Telenet toch (en niet Orange), dan zouden zij eigenlijk een tool moeten voorzien. Misschien mijn telenet gewoon beschikbaar houden ofzo.
Het zelf bijhouden is een beetje lastig met meerdere aparaten, ik heb een laptop, een werkpc, een Android TV Box, een Androidtelefoon en een tablet. Ik verwacht niet snel tegen de limiet aan te lopen (gaat vooral om Youtube, Netflix maar grote bestanden downloaden doe ik verder niet), maar ik zou het ook wel graag kunnen controleren. Dan is het bij te sturen ipv dat je toch opeens op smallband komt.
Maar wie zet het op smallband? Telenet toch (en niet Orange), dan zouden zij eigenlijk een tool moeten voorzien. Misschien mijn telenet gewoon beschikbaar houden ofzo.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Identiek hetzelfde probleem :
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- D3bian
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
- Locatie: Zemst
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 25 keer
Hey allen,
Ik heb hetzelfde ook al meegemaakt, en bij mij hielp mijn browser-cache eens leegmaken.
Voor de rest, bij mij kloppen de cijfers wel (heb het eens nagecheckt op mijn AP - ethernet poort).
Ik heb hetzelfde ook al meegemaakt, en bij mij hielp mijn browser-cache eens leegmaken.
Voor de rest, bij mij kloppen de cijfers wel (heb het eens nagecheckt op mijn AP - ethernet poort).
-
- Pro Member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
Zelfs in een andere browser heb ik dezelfde melding.D3bian schreef:Hey allen,
Ik heb hetzelfde ook al meegemaakt, en bij mij hielp mijn browser-cache eens leegmaken.
Voor de rest, bij mij kloppen de cijfers wel (heb het eens nagecheckt op mijn AP - ethernet poort).
Is het bij iemand anders ook al opgelost?
- TheCeet
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
Nee.
Orange onlangs nog gecontacteerd hierover.
“Ja mijnheer, hier is een algemeen incident van”
Is volgens mij ook niet een issue dat snel opgelost zal worden.
Orange onlangs nog gecontacteerd hierover.
“Ja mijnheer, hier is een algemeen incident van”
Is volgens mij ook niet een issue dat snel opgelost zal worden.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
- Data technicus
- Pro Member
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
- Locatie: Spalbeek (Hasselt)
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 43 keer
- Data technicus
- Pro Member
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
- Locatie: Spalbeek (Hasselt)
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 43 keer
Denk dat het ook afhangt van welke modem je hebt, ik heb namelijk de compal modem en daar kan ik het niet zien.stybola schreef:Ik controleer het via de technische pagina van de modem zelf. De link hiernaartoe zet ik tussen mijn internetpagina's.
Wel jammer dat je het verbruik niet per dag kan volgen...
-
- Premium Member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 29 keer
Nu, na 4 maand, werkt het opeens wel om mijn verbruik in My Orange te raadplegen. Ik heb niets gewijzigd, en vroeger werkte dat niet.Bababa schreef:Is dit ondertussen opgelost? Ik ben een nieuwe klant en kan ook het verbruik van mijn vast internet niet raadplegen.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card