D-link dap2695 ap valt steeds zonder stroom

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Tommy77
Starter Plus
Starter Plus

Hallo,

Ik heb op de eerste verdieping een dap-2695 access point van d-kink staan. Op regelmatige tijdstippen merk ik dat de WiFi daar zwak is en als ik dan ga kijken is het ap uitgevallen. Op het gelijkvloers heb ik net hetzelfde ap en dat blijft gewoon werken. Als ik het access point uitzet en terug aan (met de schakelaar) gebeurt er niets. Als ik de stroomadapter uittrek en terug insteek ook niet, maar wanneer ik een kwartier of zo wacht en dan de stekker terug insteek werkt het ap terug. Het ap zit in een stopcontact in de muur samen met een 5-Ports switch. Het zit niet in een verdeeldoos. Iemand enig idee wat hier fout is? Zou dit softwarematig zijn of een probleem met de hardware?

Mvg
Tom
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Begin eens met de stroomadapters om te wisselen. Het gebeurt wel vaker dat die minder beginnen te werken na een tijdje bv. Bij bepaalde Fritz!Box'en hebben mensen daar ook last van heb ik hier op het forum gelezen.

Als het AP beneden dan soms zonder stroom valt en die boven blijft werken ken je de oorzaak.
Tommy77
Starter Plus
Starter Plus

Ik zal dat eens testen, maar ik vroeg me af of er ook geen softwarematige settings konden zijn die het ap uitschakelen...

Bedankt voor de reply alvast!
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Pure gok, maar bestaat de kans dat het een temperatuurprobleem is?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tommy77
Starter Plus
Starter Plus

Tja, dat zou kunnen, maar dan zouden ze het allebei moeten hebben want ze staan allebei in een quasi identieke kast.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”