Profiel van iemand anders op de klantenzone

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Wanneer ik wil aanmelden op de klantenzone, krijg ik tegenwoordig steevast het profiel van iemand anders te zien. Inclusief naam, adres, geboortedatum, ... Ik kan nog net niet hun oproepgeschiedenis zien. Ik ben al wel wat random technische storingen gewoon van Orange, maar dit slaat echt alles.
Laatst gewijzigd door philippe_d op 16 mei 2019, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: typo verbeterd in titel
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1308
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 69 keer

Lijkt me nuttig dat je screenshots neemt en die doorstuurt naar hun DPO.
Heb even op hun site aan 't zoeken geweest, maar kon wel niet direct een email adres daarvan vinden.

[email protected] misschien ?
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Orange Belgium heeft een kopie nodig van de ID-kaart om de klant te kunnen identificeren. Dit zorgt ervoor dat klantengegevens niet in de verkeerde handen terecht komen.
LOL

Ik zal hen een mail sturen, maar dat gaat toch zonder ID-kaart zijn hoor. Ik het toch geen antwoord nodig. Ze moeten het gewoon oplossen. Ik heb het hen al laten weten via de klantendienst, maar die lijkt me inderdaad niet echt geschikt hiervoor.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Identiteitskaart is voor als je je eigen gegevens wil opvragen. Voor het melden van een datalek is dat uiteraard compleet overbodig.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

hier ook zo, toevallig paar weken geleden ontdekt. Ik wilde nog iets nakijken van mijn laatste faktuur. Ik dacht nog geen 6 maand weg bij orange, dus zal nog wel online staan maar ik kom bij totaal nieuwe klant uit die zopas haar eerste factuur had gekregen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Ik zit wel nog bij Orange :/ . Toen ik overstapte naar orange, kreeg ik een simkaart met een nieuw nummer waarnaar ik mijn nummer van proximus kon porteren. Na het porteren verloor ik dat nieuwe nummer. Het account dat ik nu te zien krijg is blijkbaar de nieuwe eigenaar daarvan.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Hier ook heb een nummer ooit gehad met een tempo giga ooit 1 keer gebruikt en verlopen maar die account kan nog inloggen en krijg ook de gegevens van iemand anders. Heb het telefonisch gemeld het is aan orange om te reageren. Ga niet 101 diensten contacteren.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Jawadde, datalekken bij de vleet daar precies... Die mogen blij zijn dat ze in België geen boetes uitschrijven voor GDPR inbreuken.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

10+ jaar geleden zelfde meegemaakt met OMOB/SMAP waar ik alle schademeldingen van iedereen kon raadplegen. Telefonisch contact opgenomen met SMAP (Luik) en heel veel moeite gehad om serieus genomen te worden (en enkel franstalig, wat nog te begrijpen is in Luik). Tijd nadien was toch hun website offline, gedurende 2 dagen. Na dit tel.gesprek ontdekt dat "het probleem" lag bij een primitieve login/password manager die ik in gebruik had genomen en de login eigenlijk werd aangevuld met heel veel trailing spaces, en dat was blijkbaar voldoende om heel hun website security-wise te doen falen.... Er werd en wordt nog behoorlijk wat geknoeid op IT gebied, ook bij grote corporate enterprises....
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

In 2017 heb ik exact hetzelfde voorgehad... via twitter aangesproken waarna ze "reset" van mijn klantenzone hebben gedaan en ik mij opnieuw moest registreren.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Voor mij is het nu ook zo opgelost. Het is wel spijtig dat het onderliggende probleem nooit gaat aangepakt worden :(
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Zoals ik gevreesd had.... is het vandaag weer prijs. Ik heb net een mail gekregen met een aandbod dat bedoeld is voor het de nieuwe eigenaar van het nummer dat ik heb laten verlopen.

Nu vraag ik me af of er in België zoiets bestaat als https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/n ... ns/tip-ons in Nederland. Als er geen druk komt van een andere kant dan de klant gaan ze bij orange nooit hun rommel opruimen :( . Het ergste voor mij is dat ik me niet kan uitschrijven uit die mails, maar de nieuwe eigenaar is zich er waarschijnlijk totaal niet van bewust dat ik met een klik op een link een abonnement kan nemen op zijn naam :bang: .
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Kan je die nieuwe eigenaar niet bellen zodat hij kan klagen bij orange, de ombudsman, gdpr diensten enz...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Daar heb ik geen zin in. Om te beginnen spreekt die Frans. Op zich zou dat geen probleem zijn als dat een technisch aangelegd persoon zou zijn, maar die gaat het hoogstwaarschijnlijk in Keulen horen donderen en daarna waarschijnlijk die GSM voor niets meer vertrouwen doordat ik het niet goed uitgelegd krijg. En daarbij gaat die waarschijnlijk NOG minder zin hebben dan ik om de juiste diensten te zoeken. Ik heb ze ook nog niet gevonden trouwens.... daarom kom ik naar hier :( .

Klagen bij eender wie bij Orange heeft duidelijk geen zin, want ze maken dezelfde zware fout gewoon opnieuw. Het is duidelijk dat ze daar geen cultuur hebben van grondig werkt te doen.

Dank je voor de tip om de ombudsman te contacteren. Ik zal dat onmiddellijk eens doen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

depeje schreef:
Dank je voor de tip om de ombudsman te contacteren. Ik zal dat onmiddellijk eens doen.

Zeg dat je geen schadevergoeding eist maar wel een schriftelijk bewijs dat ze er iets actiefs aan zullen doen.
depeje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 695
Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 31 keer
Contacteer:

Ik heb gezegd dat ik wil dat ze hun systemen debuggen zodat deze zaken in de toekomst niet meer kunnen gebeuren. Over een schadevergoeding heb ik het niet gehad. Ik hoop trouwens dat ik nog geen vergoedbare schade heb :lol:

Edit: mijn klacht is ontvankelijk verklaard.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Heb hetzelfde probleem gehad gemeld via de dpo en correct afgehandeld.

[email protected] of direct via de dpo : [email protected]

Zowel per e-mail als telefoon correct opgevolgd.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”