Muis disconnect heel veel

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 678
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Ik zit nu al een aantal maanden met het irritante probleem dat mijn muis op onwillekeurige tijd disconnect en onmiddellijk terug connect zonder enige aanleiding. Enige wat ik erover kan zeggen is dat hij het bekende geluidje afspeelt als er hardware word aangesloten/uitgetrokken... Kan ik ergens in het systeem terug vinden wat de oorzaak hiervan is in een soort logboek ofzo? Muis is aangesloten via usb, en heb al andere usb poorten geprobeerd, zonder resultaat.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Duidelijk een hardware probleem waar volgens mij niets aan te doen is behalve muis te vervangen. In logs ga je ook niet veel vinden, behalve dat je systeem af en toe ziet dat het device weg is en daarna terug. Dus ook driver updates e.d. gaan IMHO niet helpen.
ubremoved_29612
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 dec 2018, 12:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Misschien eens proberen de contacten van de USB-plug goed schoon te maken, misschien dat het daar aan ligt.
Wat ik gebruik: tandenstoker, watten en een beetje isopropylalcohol. Goed laten verdampen en kijken of er niets blijft zitten.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Probeer dit eens: Turn off USB Selective Suspend in de Windows PowerOptions (ook in Windows 7). Dus die "Option One" uitleg.

Microsoft hotfix kan je ook proberen (Windows 7): An USB device may intermittently disconnect and reconnect when you use the USB device in Windows 7 or in Windows Server 2008 R2

Ik weet niet of dit in je Windows versie aanwezig is, maar in Windows 7 Pro heb je
Start>All Programs>Administrative Tools>Performance Monitor
en dan kan je zowat alles gaan monitoren en loggen maar dan moet je eigenlijk al een beetje weten wat je zoekt. Anyway, als je bij Monitoring Tools de Performance Monitor openklikt, en dan op het groene kruisje om een taak toe te voegen, zie je links bovenaan een lijst met o.a. een USB sectie waar enkele USB error counters tussenzitten. Of je er überhaupt een oplossing of indicatie van het probleem kan uit afleiden, is een andere vraag dus ik zou eerst die fixen proberen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Veel kans dat er een breuk in de USB-kabel van de muis zit.
Check de USB-kabel eens op plooien, verdikkingen of andere slijtage. Eventueel kan je de USB-kabel zelf vervangen of inkorten en heb je daarna opnieuw een perfect werkende muis.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Kan je de muis niet op een ander toestel proberen? Iedereen heeft een pc, en voor een muis moet niets geïnstalleerd worden.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 mar 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

heb dat ook al eens gehad, idd muis loskoppelen en eens op een andere usbpoort testen, evt op andere pc en als problemen blijven , in de vuilbak kieperen en een nieuwe aansluiten, doe ik eigenlijk direct wanneer ik problemen met een muis heb, voor datgene wat dat maar kost, zorg altijd dat ik enkle muisen op stock heb liggen , net zoals een azerty en qwerty keyboard..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”