Ha! Ik zit (zat) in hetzelfde geval....
Ik heb mijn skynet emailadres sinds het begin van Skynet (sinds het 'blauwe rog' Belgacom ADSL modem, daarvoor had ik een belgacom.net mailadres met inbelmodems en speciaal Belgacom inbelnummer).
Sinds een paar maanden begon het aantal spamberichten echter geleidelijk te verhogen, tot ik sinds een week of twee 30-40-50 en meer spams per dag ontving.
De afzenders waren voornamelijk een skynet mailadres en een telenet mailadres.
Ik heb trouwens deze twee afzenders een mailtje gestuurd om hen te verwittigen dat waarschijnlijk één of andere smeerlapperij (malware/pestware e.d.) hun smartphone/tablet/computer besmet had, zonder reactie achteraf trouwens.
Deze spams hadden totaal geen opt-out link, link die ik trouwens nooit gebruik behalve bij bekende/betrouwbare sites vermits 'ze' dan weten dat het emailadres nog actief is...
In mijn "koleire" heb ik toen maar mijn goede ouwe primaire '@skynet.be" alias gewist, zonder eerst na te denken over de consequenties van deze impulsieve reactie...
Let op, in mijn proximusabonnement had ik al lang geleden 10 verschillende aliassen aangemaakt (@skynet.be, @proximus.be).
Je zou denken: Maak de oude primaire @skynet.be alias weer aan en verander alles geleidelijk.
Probleem is dat je bij een Proximus internetabonnement géén nieuwe @skynet.be aliassen meer kan aanmaken, bestaande aliassen blijven wel nog actief.
Op vele sites en instellingen is mijn primair skynetadres echter ook mijn contactadres (ik weet het, een internet provider emailadres als primair contactadres gebruiken is not done...), ik heb trouwens nog een aantal gmail adressen en mailboxen op mijn eigen domain name via mijn hosting provider.
Denken we dan aan Myminfin, Mypension, TaxonWeb, mijn bank, verzekeringen, fora, Ebay, Paypal, mijn hosting provider, Zoom-it, mijn energieleverancier, alle online winkels waar ik ooit gekocht heb of nog steeds koop, en vele andere...
En niet te vergeten alle contacten in mijn adresboek (heb ondertussen een mail gestuurd naar de meeste waar ik nog contact mee heb).
Ik heb reeds anderhalve dag werk gehad om het contactadres bij de belangrijkste instellingen te veranderen, vele via online weg, andere via online chat, nog andere via email.
Het enige echt positieve voor het moment: Géén enkele spam meer in mijn mailbox...

(voor zolang het zal duren...)