Overdosis spam- en reklamemails

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Edward
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Nog iemand die dit probleem heeft?

Sinds ongeveer een week krijg ik elke dag zo'n 40 reklame- en spammails in mijn mailbox.
Het is de eerste keer sinds ik mijn eerste emailadres in gebruik nam in 1996.
Ik dacht eerst dat het aan mezelf lag, alhoewel ik altijd redelijk voorzichtig ben geweest als het op klikken aankwam. :-D
Maar ik ben blijkbaar niet de enige, op het Proximus-forum zie ik nog een melding over dezelfde periode.
Daar geven ze de raad om alles door te sturen naar abuse etcetera, maar ik denk eerlijk gezegd dat dit geen zin heeft.
Het lijkt er meer op dat er bij Proximus ergens een filter uitstaat of zo?

Update: ik zie dat er al heel wat klachten zijn bij Proximus. Ze zouden er mee bezig zijn...
Filters instellen is geen optie, daar verlies ik meer tijd aan dan door alles te verwijderen.
Dit topic kan voor mij dicht.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

ik heb er bij scarlet de laatste tijd ook veel last van.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
seriewoordenaar007
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Bij mij glipt er hoogstzelden nog wat reclame of spam binnen, maar ik gebruik dan ook een GMail-adres gekoppeld aan een professioneel adres. Een postbus en adres bij een andere aanbieder (Skynet bijvoorbeeld) kan dus evenzeer omgeleid worden naar een GMail-postbus, en dan heb je een zeer goed werkend antispamsysteem, en blijft het gebruikelijke afzenderadres toch behouden.
Slakkenpost en gevederde luchtkoeriers zijn mijn favoriete communicatiemiddelen. :banana:
payphoneuser
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 18 keer

Ik vind het omgekeerde ergerlijker. Soms heb ik het idee dat mijn provider te streng filtert en blijkbaar kan ik dat niet afzetten (al navraag gedaan). Dan heb ik soms het idee dat ik mails verlies die wel hadden moeten doorkomen. Althans dat heb ik al enkele keren te horen gekregen van verzenders (via andere kanalen ofwel dat ze hun mail na x aantal tijd nog eens sturen met de vraag "heb je dit niet ontvangen?")
Ik zou liefst van al client side opkuisen ipv dit in handen te geven van een obscuur algoritme.
Turbokeu
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ha! Ik zit (zat) in hetzelfde geval....
Ik heb mijn skynet emailadres sinds het begin van Skynet (sinds het 'blauwe rog' Belgacom ADSL modem, daarvoor had ik een belgacom.net mailadres met inbelmodems en speciaal Belgacom inbelnummer).
Sinds een paar maanden begon het aantal spamberichten echter geleidelijk te verhogen, tot ik sinds een week of twee 30-40-50 en meer spams per dag ontving.
De afzenders waren voornamelijk een skynet mailadres en een telenet mailadres.
Ik heb trouwens deze twee afzenders een mailtje gestuurd om hen te verwittigen dat waarschijnlijk één of andere smeerlapperij (malware/pestware e.d.) hun smartphone/tablet/computer besmet had, zonder reactie achteraf trouwens.
Deze spams hadden totaal geen opt-out link, link die ik trouwens nooit gebruik behalve bij bekende/betrouwbare sites vermits 'ze' dan weten dat het emailadres nog actief is...

In mijn "koleire" heb ik toen maar mijn goede ouwe primaire '@skynet.be" alias gewist, zonder eerst na te denken over de consequenties van deze impulsieve reactie... :-(
Let op, in mijn proximusabonnement had ik al lang geleden 10 verschillende aliassen aangemaakt (@skynet.be, @proximus.be).

Je zou denken: Maak de oude primaire @skynet.be alias weer aan en verander alles geleidelijk.
Probleem is dat je bij een Proximus internetabonnement géén nieuwe @skynet.be aliassen meer kan aanmaken, bestaande aliassen blijven wel nog actief.

Op vele sites en instellingen is mijn primair skynetadres echter ook mijn contactadres (ik weet het, een internet provider emailadres als primair contactadres gebruiken is not done...), ik heb trouwens nog een aantal gmail adressen en mailboxen op mijn eigen domain name via mijn hosting provider.
Denken we dan aan Myminfin, Mypension, TaxonWeb, mijn bank, verzekeringen, fora, Ebay, Paypal, mijn hosting provider, Zoom-it, mijn energieleverancier, alle online winkels waar ik ooit gekocht heb of nog steeds koop, en vele andere...
En niet te vergeten alle contacten in mijn adresboek (heb ondertussen een mail gestuurd naar de meeste waar ik nog contact mee heb).
Ik heb reeds anderhalve dag werk gehad om het contactadres bij de belangrijkste instellingen te veranderen, vele via online weg, andere via online chat, nog andere via email.

Het enige echt positieve voor het moment: Géén enkele spam meer in mijn mailbox... :-D (voor zolang het zal duren...)
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

het ligt toch echt aan proximus
hier ook al een tijde een hoop spammails
vooral dan zonder inhoud :)
Edward
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Ja,
Ik zoek in de emailbron de adressen, plaats die in een filter, maar ze blijven gewoon komen. En het is niet zo dat ze altijd een klein beetje wijzigen.
Hallo Proximus?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”