Wij tracken al een jaar of 10 een aantal toestellen, maar daarmee dekken we maar 40% van ons verbruik af.
Er zijn toestellen die sowieso lastig te meten zijn (kookplaat), maar ik zou wel wat meer willen meten. Het probleem is dat de aansluiting van sommige toestellen lastig geplaatst is (achter een kast).
In het speelgoed topic werd er verwezen naar een TPLink HS110 en ik heb eerder de FritzDect200 gezien, maar
- de FritzDect bestaat niet met BE aarding (alleen Schuko uitvoering) - de FD200 kan wel dagelijks (?) mailtjes sturen met het verbruik, veel beter wordt het niet
- de HS110 rapporteert enkel dag, week en maand en ik wil graag zelf de "van" en "tot" datum selecteren
Ik heb ook een DIN kWh meter op heel mijn installatie hangen, die gekoppeld is met een flukso, maar die rapporteert enkel het globale verbruik, niet per pries of toestel
Ik zoek dus iets dat mijn verbruik kan meten en rapporteren...
Qua verbruik zijn we van 2500kWh naar 3800kWh gegaan, het gezin is in de tussentijd ook groter geworden

.
De grootste slokop momenteel is de vaatwasser met 550kWh/jaar, het is "maar" een A-model en geen A++++
Ons gasverbruik ligt nu op 900m³ per jaar, installatie van 2014, er wordt wel af en toe haard/hout gestookt: uit eigen tuin (knotbomen), aangevuld met lokaal hout.
Koelkast 360L A+: 210kWh
Diepvries 350L A++: 200kWh
Wasmachine A: 260kWh
Broodmachine: 180kWh
Het wordt lastig om op die toestellen nog een verlaging te realiseren, tenzij een zuiniger nieuw model te kopen.
NAS + RPI + switch + 1 AP: 275kWh (modem/router, 2de AP, 2de switch niet meegerekend)
Ik las ergens iemand die zijn Wifi uitzet, maar ik heb het uitgemeten met (toen nog) een BBOX2 en 3: met wifi en zonder wifi verbruikt die evenveel. Het enige wat ik zou kunnen doen is de AP volledig zonder elektriciteit zetten...