Aanmaken messenger account geblokkeerd

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Hallo,
onze zoon wil zowel voor de leerlingenraad als voor de chiro messenger kunnen gebruiken. We willen niet dat hij al op facebook zit. Maar blijkbaar kan je apart een messenger account aanmaken.
Dus heeft hij op z'n android gsm messenger geïnstalleerd. Dan GSM nr en wachtwoord in geven om account aan te maken. Dan krijg je normaal een verificatie code via sms. Maar die kwam er dus niet. Prefix was goed. +32. Nummer heb ik geprobeerd met de 0 ervoor en zonder 0. Nummer was zeker juist. Na alles te hebben geprobeerd heb ik nog een 10-tal keer op de knop geduwd om de code opnieuw te krijgen met dit als gevolg:
Knipsel.JPG
Nu kan ik die code dus niet meer aanvragen. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Ik heb op mijn eigen telefoon nog eens geprobeerd met m'n extra sim-kaart, en dat lukt gewoon wel. Dan heb ik ook nog eens geprobeerd om het nummer van die account te wijzigen naar dat van m'n zoon, maar dat wordt ook geblokkeerd.
Het is natuurlijk mijn fout, ik had zoveel keer niet op die knop moeten stoempen... :bang:
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Vermoedelijk gewoon een tijdje wachten... maar op zich lost dat het probleem niet op dat je geen SMS krijgt.

Je hebt de 0 tussen de 32 en je nummer toch weggelaten ? Dus 32496123456 ipv 320496123456.

En anders de leerlingenraad en Chiro overtuigen WhatsApp te gebruiken :lol:
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Ik had ook gezegd dat ze maar Whatsapp moesten gebruiken! :angel: Maar de meerderheid verkiest Messenger. :evil:
Ik heb beide geprobeerd, met 0 en zonder 0. De +32 staat al voor getypt in een vakje apart.
En ik wacht al van maandag... Maar wel elke dag geprobeerd. Misschien moeten we het eens een paar dagen gerust laten. Maar dan zitten we inderdaad nog altijd met hetzelfde probleem.

Edit 19-01-2019 20u57: Ik heb dus een account aangemaakt op mijn zoon z'n naam op het telefoonnummer van m'n extra sim kaart in mijn gsm. Daarna dan gewoon met die account ingelogd op Messenger op m'n zoon z'n gsm. En dat werkt. Telefoonnummer wordt nergens vermeld in Messenger, dus zal dat geen probleem vormen. Er is nu wel een verkeerd telefoon nummer aan gekoppeld, maar dat probeer ik dan binnen een paar weken nog eens opnieuw om aan te passen.
Een telefoonnummer heb je dus blijkbaar alleen nodig om een account aan te maken. Daarna kan je op elk toestel inloggen met dat telefoonnummer en wachtwoord.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”