routeren tussen ubiquiti hd router en Fritzbox 7360

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

Om mijn wifi bereik te optimaliseren heb ik mezelf een Ubiquiti HD router aangeschaft. Ik zou deze dusdanig willen instellen zodat ik tussen twee private ip ranges, zijnde van mijn Ubiquiti en mijn Fritzbox, kan routeren. Ik wil hem NIET in bridge mode zetten, omdat ik dan o.a. geen guest-wifi via de Ubiquiti kan uitzenden.

Ik heb mijn Ubiquiti HD nog binnen de zichttermijn, dus als iemand een andere hardwareoplossing kent, mag je die zeker suggereren. Ik kan de Ubiquiti nog enkele dagen terugsturen en mijn geld terugkrijgen. Het wifi bereik en effectieve snelheden met de Ubiquiti is wel écht geweldig, zelfs zonder dat ik de bijgeleverde "antennes" moest installeren.

Is port forwarding instellen op zowel de fritz als Ubi een optie? Of heeft iemand ervaring met een erg goedkope "mini router" die bij voorkeur kan werken op PoE?

En iemand enig idee mocht ik in de toekomst hierop een wifi brigde installeren om een extra Proximus decoder aan te sluiten, dat dit wel/niet kan? Of moet zo'n wifi bridge het signaal rechtstreeks van de bbox3 (die ik niet heb aangesloten aangezien de Fritz ook werkt als modem) ontvangen?
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goeie raad... zet je WIFI uit op je FB en ga volledig voor Unifi.
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

r2504 schreef:Goeie raad... zet je WIFI uit op je FB en ga volledig voor Unifi.
Om diverse redenen wil ik de Fritzbox in een aparte ip-range blijven gebruiken, wellicht zonder gebruik te maken van de Fritzbox wifi of in ieder geval op een niet overlappend kanaal. Gelieve u in de toekomst te onthouden van commentaar als deze niet ter zake is. :bang: Hartelijk dank.
Laatst gewijzigd door freakske_b op 18 nov 2018, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2211
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 62 keer

Ik zit zelf ook in een fritzbox - unifi split zeg maar. Ik ben daarentegen wel van plan om de wifi van de fritzbox uit te zetten en volledig in handen van de unifi ap’s te leggen. De rest van de fritzbox blijf ik wel gebruiken voor routeren en VoIP.
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

Bedankt voor jouw to the point reactie. Ik zou die unifi dan niet willen gebruiken in bridge mode met het netwerk van de Fritzbox. Kan je daar routering voor instellen of zijn het "domme" AP's? En wat kost zoiets als ik ook bereik in mijn garage wil hebben die op 8m van de woning ligt? En kan je daarop een wifi bridge aansluiten om deze te koppelen aan een Proximus decoder of moet dat signaal verplicht van een bbox komen?
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

freakske_b schreef:Bedankt voor jouw to the point reactie.
Je krijgt twee keer het advies of de ervaring dat het beter is full-Unifi te gaan en de ene keer is het niet ter zake, en nu is het to the point :bang:

Maar geen probleem... als je wil verder prutsen dan is dat jou probleem (en leer advies te aanvaarden als iets constructiefs, ook al is het niet wat je wil... trouwens als je het allemaal weet moet je het hier ook niet komen vragen).

Trouwens er bestaat niet zoiets als een "Ubiquiti HD router" (tenzij je het over de Amplifi mesh router hebt) :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”