Hi,
Tijdens de laatste 10 dagen kregen we dagelijks (niet op zondag) een anonieme oproep waarbij het tijdstip varieerde steeds tussen 8:30 en 18:00. Anonieme oproepen gaan nooit naar de telefoontoestellen maar rechtstreeks naar het antwoordapparaat en enkele keren was er een korte opname van <2sec waarbij een soort callcenter geroezemoes te horen was.
Deze week was er dan een oproep van 00851110420 (nergens terug te vinden behalve op "wieheeftgebeld" sites dus waarschijnlijk een fake VOIP ID) door een Nederlander die begon over het afschakelplan en dat de kans groot was dat de bevoorrading van elektriciteit in het gedrang was. Gelukkig wist hij dat Eneco 100% groene energie uit windmolens e.d. leverde zodat hun klanten geen probleem zouden hebben.
Met veel moeite kon ik hem onderbreken om te zeggen dat hij bullshit verkondigde en dat hij zijn flowchart mocht laten vallen kon ik na 2 keer aandringen vragen of hij ons wou laten overstappen van leverancier wou hij enkel kwijt dat hij iemand wou laten langskomen. Niet dus
Aangezien we al bij Eneco zijn lijkt het mij onmogelijk dat zij de opdracht geven om mensen klant te laten worden die al bij hen zitten.
Wat ik op het net vond was dat anderen ook eerst anonieme oproepen kregen en daarna door 00851110420 gebeld werden, blijkbaar is het een tactiek om mensen te bereiken die geen anonieme oproepen beantwoorden.
Gezien de foute info en agressiviteit van de oproep vraag ik mij af wat er echt kan achter zitten en of iemand hier meer over weet of het nummer ook al zag verschijnen?
Telefonische rare spam
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Hoi Collega
Heb datzelfde meegemaakt maar bij mij begon het gebruikte nummer met +86 (China). Om er van af te raken heb ik in mijn Fritzbox geprogrammeerd dat die alles wat begint met +86 niet meer opneemt. Naderhand in de log gezien dat ze het nog enkele keren geprobeerd hebben maar dat de oproep ge-reject werd. Probleem opgelost.
Was overigens het gekende verhaaltje van Microsoft die belde om een probleem te melden. Had bij de eerste oproep spijtig genoeg geen tijd want ik had die gasten graag eens met hun voeten willen spelen
Groetjes - Danny - ON4ABR
Heb datzelfde meegemaakt maar bij mij begon het gebruikte nummer met +86 (China). Om er van af te raken heb ik in mijn Fritzbox geprogrammeerd dat die alles wat begint met +86 niet meer opneemt. Naderhand in de log gezien dat ze het nog enkele keren geprobeerd hebben maar dat de oproep ge-reject werd. Probleem opgelost.
Was overigens het gekende verhaaltje van Microsoft die belde om een probleem te melden. Had bij de eerste oproep spijtig genoeg geen tijd want ik had die gasten graag eens met hun voeten willen spelen
Groetjes - Danny - ON4ABR
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
"Windows support" Indiers heb ik lang geleden een paar keer aan het lijntje gehouden en later hun (fake) nummers geblokkeerd. Hier gaat het om iets volledig anders. Ik heb Eneco trouwens al op de hoogte gesteld omdat hun naam gebruik wordt maar behalve "doorgegeven aan bevoegde persoon" en "bedankt voor het melden" gaat hun reactie (voorlopig?) niet.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Lang leve de Fritzbox voor wat nummerblokkering betreft. Onbekend nummer dat heeft gebeld? Google op het nummer en als blijkt dat het om spam gaat wordt het nummer meteen geblokkeerd. Ook anonieme bellers zijn eraan voor de moeite want anonieme nummers worden ook geblokkeerd.Berda schreef:Om er van af te raken heb ik in mijn Fritzbox geprogrammeerd dat die alles wat begint met +86 niet meer opneemt.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Gewoon comissie binnen halen... die trachten gewoon zoveer mogelijk mensen over te schakelen naar provider X en daarbij schuwen ze geen enkele taktiek. Vaak beweren ze dat ze onafhankelijk en objectief zijn, om je dan provider X aan te bevelen.on4bam schreef:Gezien de foute info en agressiviteit van de oproep vraag ik mij af wat er echt kan achter zitten en of iemand hier meer over weet of het nummer ook al zag verschijnen?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Tja, dat weet hij ook niet... ik denk niet dat die verkopers lijsten krijgen van provider X (zou in strijd zijn met GDPR).
Provider X gaat trouwens altijd ontkennen dat persoon Y voor hen werkt... vandaar ook hun reactie.
Provider X gaat trouwens altijd ontkennen dat persoon Y voor hen werkt... vandaar ook hun reactie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
In elk geval een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.
Fake telefoonnummer.
Agressieve toon.
Doorratelen als je iets wil zeggen.
Flagrante leugens verkondigen.
Aan zoiets wil je als bedrijf je naam niet aan verbinden.
Het moet trouwens nog steeds de eerste zijn die mij telefonisch iets kan aansmeren of een vragenlijst doen beantwoorden, idem voor alles wat aan de deur komt bellen (verderop in de straat hing vroeger een bordje "wij kopen niet aan de deur..... en bekeerd zijn we ook al"). Ik ga er altijd van uit dat wie mij contacteert dat niet doet om mij een plezier te doen maar om er zelf beter van te worden.
Fake telefoonnummer.
Agressieve toon.
Doorratelen als je iets wil zeggen.
Flagrante leugens verkondigen.
Aan zoiets wil je als bedrijf je naam niet aan verbinden.
Het moet trouwens nog steeds de eerste zijn die mij telefonisch iets kan aansmeren of een vragenlijst doen beantwoorden, idem voor alles wat aan de deur komt bellen (verderop in de straat hing vroeger een bordje "wij kopen niet aan de deur..... en bekeerd zijn we ook al"). Ik ga er altijd van uit dat wie mij contacteert dat niet doet om mij een plezier te doen maar om er zelf beter van te worden.
Bye, Maurice
- Converted
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 13 keer
Vreemd. Ik heb hier de laatste weken ook ineens last van. Eerst belden ze met +86. Nu bellen ze met +91. Heb nog niet opgenomen, maar ik vermoed dat het om hetzelfde gaat.
Ze bellen in de week altijd rond 15 à 16u. En heb een Telenet nummer voor de vaste lijn. Jullie ook?
Ze bellen in de week altijd rond 15 à 16u. En heb een Telenet nummer voor de vaste lijn. Jullie ook?
"ONEup -> 1000/40"