Tijdens de laatste 10 dagen kregen we dagelijks (niet op zondag) een anonieme oproep waarbij het tijdstip varieerde steeds tussen 8:30 en 18:00. Anonieme oproepen gaan nooit naar de telefoontoestellen maar rechtstreeks naar het antwoordapparaat en enkele keren was er een korte opname van <2sec waarbij een soort callcenter geroezemoes te horen was.
Deze week was er dan een oproep van 00851110420 (nergens terug te vinden behalve op "wieheeftgebeld" sites dus waarschijnlijk een fake VOIP ID) door een Nederlander die begon over het afschakelplan en dat de kans groot was dat de bevoorrading van elektriciteit in het gedrang was. Gelukkig wist hij dat Eneco 100% groene energie uit windmolens e.d. leverde zodat hun klanten geen probleem zouden hebben.
Met veel moeite kon ik hem onderbreken om te zeggen dat hij bullshit verkondigde en dat hij zijn flowchart mocht laten vallen kon ik na 2 keer aandringen vragen of hij ons wou laten overstappen van leverancier wou hij enkel kwijt dat hij iemand wou laten langskomen. Niet dus
![Nono :nono:](./images/smilies/icon_nono.gif)
Aangezien we al bij Eneco zijn lijkt het mij onmogelijk dat zij de opdracht geven om mensen klant te laten worden die al bij hen zitten.
Wat ik op het net vond was dat anderen ook eerst anonieme oproepen kregen en daarna door 00851110420 gebeld werden, blijkbaar is het een tactiek om mensen te bereiken die geen anonieme oproepen beantwoorden.
Gezien de foute info en agressiviteit van de oproep vraag ik mij af wat er echt kan achter zitten en of iemand hier meer over weet of het nummer ook al zag verschijnen?