In een bepaalde setting zou ik eigenlijk het volgende willen hebben. Ik weet niet of dit mogelijk is, dus kom ik hier om raad / hulp.
Situatie: een internetverbinding (enkel wifi) met een beperkte verbruikslimiet.
Ik zoek een extra router (die als repeater werkt (internet van bestaande wifi haalt en een ander wifi-netwerk uitzendt)) waarmee je bepaalde beperkingen kan instellen. Of een andere oplossing, wat volgens jullie het best is.
Graag wil ik:
- - automatische updates uit App Store (en andere stores) blokkeren;
Veel apps downloaden automatisch vanaf dat ze met wifi verbinden, maar gezien de beperkte limiet, is dit niet evident. Ik snap dat dit individueel per toestel uit te schakelen is, maar dat is niet vanzelfsprekend als er een gast van de verbinding gebruikmaakt.
- - updates van Apple (en eventueel andere fabrikanten) blokkeren;
Wat dan weer niet uit te schakelen is, bij Apple, zijn de automatische iOS-updates die in de achtergrond gedownload worden wanneer je toestel aan de lader hangt en op wifi zit. Een grote iOS-update kan wel een hele gigabyte zijn per toestel.
- - Apple-toestanden uitschakelen;
iCloud-backups zijn ongeloofelijk handig, maar die slorpen ook veel data op.
- - bandbreedte per gast beperken tot 2 Mbps.
Zodat filmpjes niet automatisch in HD streamen.
Gewoon vooral update- en back-upservices van verschillende platformen, maar vooral van iOS, gezien dat het meeste wordt gebruikt.
Ik heb absoluut geen idee of dit mogelijk is, en ken er ook niks van. Het is gewoon dat ik geen enkele vorm van controle heb op het wifi-netwerk dat er al inzit, en er zo al een serieuze hap data verdwenen is, waar niets aan te doen is.
Dank bij voorbaat!