Nvidia GTX 1070 GPU hardware probleem

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
smartens
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2017, 11:37

Hallo

Ik heb net mijn eigen ethereum mining installatie gebouwd met de hulp van deze link: http://www.coinminingrigs.com/how-to-bu ... ining-rig/

Korte setup:
MSI Pro Z170A SLI Plus moederbord
Intel G3900 Dual Core CPU
6 x Nvidia GTX 1070 GPU's
Windows 10

Alle nieuwste drivers, programma's, etc... zijn geïnstalleerd maar het apparaatbeheer herkent maar 5 van de 6 videokaarten (terwijl ze alle 6 stroom krijgen en draaien). Daarnaast geeft het Windows apparaatbeheer aan dat er maar 3 correct werken. De andere 2 zouden een driver probleem hebben, maar als ik die update dan krijg ik de melding dat ik al een nieuwere versie heb draaien. Ook MSI Afterburner ziet maar 3 kaarten.

Afbeelding

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Thanks
Stijn
Bijlagen
device-manager.jpg
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Alle stapjes van de "Motherboard, Windows and Mining Software Configuration" gevolgd in de link die je zelf gaf?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
DrTho
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 apr 2008, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

instellingen in BIOS/UEFI zijn belangrijk om 6 kaarten werkend te krijgen.
smartens
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2017, 11:37

selder schreef:Alle stapjes van de "Motherboard, Windows and Mining Software Configuration" gevolgd in de link die je zelf gaf?
Ik heb eerst de bios settings aangepast en dan de bios update gaan. Nog niet gekeken als die settings nu weg zijn. Zou dat kunnen?
smartens
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2017, 11:37

De setting "Above 4G memory/Crypto Currency mining"stond dus niet meer aan na de bios update.
De 5 GPU's werken nu en zijn al aan het minen. 6de kaart zie ik helemaal niet, dus waarschijnlijk slechte connectie of iets met de riser.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Brengt dat op eigelijk?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Die riser kan je wel even wisselen met een kaart die wel werkt, dan ben je zeker.

off topic: Heb je een case gekocht, of zelf iets gemaakt?
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
smartens
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2017, 11:37

selder schreef:Brengt dat op eigelijk?
Absoluut! Ik delf momenteel ETH met 6GPU's (180 Mh/s). Mijn installatie is op een jaartje terugverdiend aan de huidige koers (rekening houdend met elektriciteitskosten): https://www.cryptocompare.com/mining/ca ... erkWh=0.20
Block schreef:Die riser kan je wel even wisselen met een kaart die wel werkt, dan ben je zeker.
off topic: Heb je een case gekocht, of zelf iets gemaakt?
Ze hebben alle 6 stroom, dus ik moet eerst gaan zoeken welke van de 6 niet herkend wordt. En dan inderdaad wat kabels wisselen en zien.
Ik heb alle onderdelen online gekocht en zelf in elkaar gestoken. Case/frame heb ik hier gekocht:
https://www.ethereumminer.eu/product/Ca ... -case.html
Hij is in het zwart, ziet er alleszins netter uit dan zelf iets in elkaar te steken en je kan er verder op bouwen.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Ik wil je niet teleurstellen maar de difficulty gaat telkens omhoog waardoor je steeds minder krijgt.

Deze Coin gaat ook over naar een ander mining model : http://boxmining.com/ethereum-proof-of-stake/

Dus mining zal er op zitten voor 1 november.

Er zijn echter nog andere coins die je kan minen.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

En terugverdientijd is ook zoiets... flou.
Aan de huidige koers met huidige difficulty. En draai jij 1 volledig jaar met dezelfde rig? Na het eerste jaar, geen tijd voor upgrades?

Al van vele berekeningen gezien, maar telkens in het meest positieve geval. Als dan alles eens naast elkaar wordt gelegd, spreken we over een max winst van enkele euro's per maand, met een hoog risico natuurlijk tov de investering (als de bel barst).

Eigenlijk, als je nu wil starten ben je te laat.. al zal dat de toekomst moeten uitwijzen.
smartens
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2017, 11:37

Dafke schreef:En terugverdientijd is ook zoiets... flou.
Aan de huidige koers met huidige difficulty. En draai jij 1 volledig jaar met dezelfde rig? Na het eerste jaar, geen tijd voor upgrades?

Al van vele berekeningen gezien, maar telkens in het meest positieve geval. Als dan alles eens naast elkaar wordt gelegd, spreken we over een max winst van enkele euro's per maand, met een hoog risico natuurlijk tov de investering (als de bel barst).

Eigenlijk, als je nu wil starten ben je te laat.. al zal dat de toekomst moeten uitwijzen.
Ik zie het op lange termijn en ga er van uit dat de koersen de komende maanden en jaren verder zullen stijgen. Bakje laten draaien en indien upgrades nodig zijn, moet dat gebeuren. Risico is er altijd, ook met aandelen uiteindelijk he.
Time will tell ...
Tim.Bracquez schreef:Ik wil je niet teleurstellen maar de difficulty gaat telkens omhoog waardoor je steeds minder krijgt.

Deze Coin gaat ook over naar een ander mining model : http://boxmining.com/ethereum-proof-of-stake/

Dus mining zal er op zitten voor 1 november.

Er zijn echter nog andere coins die je kan minen.
Yup, inderdaad. Zien wat er gebeurt met het model en anders nieuwe coins zoeken. Kan dual minen, dus nu al wat aan het testen.
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Veelvoorkomend probleem in Windows, dit is iets puur softwarematig.

PM-
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 16:04
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

smartens schreef:[..] Case/frame heb ik hier gekocht:
https://www.ethereumminer.eu/product/Ca ... -case.html
Hij is in het zwart, ziet er alleszins netter uit dan zelf iets in elkaar te steken en je kan er verder op bouwen.
zoals bij elke goldrush zijn het denkik vooral de verkopers van spades en zeefpannen die er goed aan verdienen denk ik.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Heb je die zesde GPU nu gestart gekregen smartens ???
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
smartens
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2017, 11:37

Nee nog niet. Staat vrijdagavond op de planning. Door de week weinig tijd, maar hij bolt al lekker met 5 stuks aan 150 MH/s
Ik laat weten als ik ze gevonden heb.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”