Hopelijk heeft iemand hier op Userbase een oplossing voor onderstaande
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Een hulporganisatie waarbij ik actief ben doet jaarlijks toch een honderdtal hulpposten per jaar (per afdeling). Dit kan gaan over een verzorging op een wielerwedstrijd, tot hechtingen op grote festivals. Bij een kleine hulppost is er relatief weinig papierwerk, of is het beheersbaar achteraf. Bij festivals, waar we honderden interventies per dag per hulppost hebben, geraak je snel het noorden kwijt. Daarom dat we eigenlijk het papierwerk proberen te vermijden, en alles willen digitaal doen. En net daar stuiten we op een probleem...
Om het proces vlotter te laten verlopen, ben ik op zoek naar iemand die mij op weg kan helpen naar een oplossing om het volgende te doen:
Na het invullen van een formulier, klikt men op verzenden. Eens alle info uit dit formulier in de database staat zal er een ID aangemaakt worden. Dit ID zal men weergeven op het scherm, samen met een QR code.
1. Hoe kan ik met PHP ervoor zorgen dat die QR code automatisch gegenereerd gaat worden? Liefst zonder externe websites te gebruiken?
2. de QR code met het ID nummer zou dan automatisch uit een Dymo Labelwriter moeten rollen, liefst zonder enige vorm van extra handelingen. Dus geen Ctrl-P duwen, printer selecteren en op OK klikken. Gewoon van zodra men klikt op "verzenden" van het formulier en de ID is aangemaakt (en de QR code natuurlijk) moet deze meteen uit de printer rollen...
Iemand een idee?