RJ45 stekkers

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Iemand ervaring met webshops die goede RJ45 stekkers verkopen voor een lage prijs.

Verleden jaar in China eens een ganse zak gekocht maar ondanks dat ik geen verschil zie met een een goede RJ45 stekker willen ze niet vast klikken :x
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Ik heb zo ook eens een ganse zak uit China gekocht, maar daarbij moest je goed opletten dat je niet te veel kracht zette met de krimptang of anders werd dat plastic clipje beschadigd en klikten ze inderdaad niet meer vast (kan natuurlijk ook deels aan de tang hebben gelegen).

Ik zou ook wel geïnteresseerd in zijn in een shop waar ze degelijke stekkers verkopen voor een lage prijs. Bij Gotron in Aalst/Gent is kost het:
€ 0,36 voor UTP: https://www.gotron.be/rj45-stekker-voor ... l-8-8.html
€ 0,62 voor UTP (industriële uitvoering): https://www.gotron.be/rj45-stekker-voor ... ering.html
€ 1,36 voor UTP (industriële uitvoering met geleiding): https://www.gotron.be/rj45-stekker-voor ... ering.html
€ 0,34 voor FTP: https://www.gotron.be/rj45-stekker-voor ... l-8-8.html
€ 1,74 voor FTP (industriële uitvoering): https://www.gotron.be/rj45-stekker-voor ... ering.html
€ 0,24 voor kabeltule: https://www.gotron.be/kabeltule-voor-rj ... grijs.html

In grote hoeveelheden (bv. 50 of 100) zou dat toch goedkoper moeten kunnen lijkt mij.

Ook staat er vaak niet duidelijk aangegeven of de stekkers ook geschikt zijn voor kabels met stijve draden. Op een foto is dit zeer moeilijk te zien. Die goedkope uit China zijn daar alvast niet voor geschikt heb ik ondervonden.
identify-solid-stranded-rj45.png
Stranded_vs_solid_contact_lg.jpg
dannyict
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 jul 2008, 08:08
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Bij Hubo 10 stuks voor 1,7euro
https://www.hubo.be/nl/p/stekker-rj45-8 ... 30772.html
Heb deze al gebruikt en zijn vrij goed
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Sorry voor oud topic te kicken (beter dan een nieuw aan te maken).

Weet iemand waar ik connectors voor solid kabels kan vinden?
Is niet altijd duidelijk.

Verzendkosten liefst schappelijk, heb er een stuk of 10 nodig (en wat reserve voor in de toekomst).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ik bestel altijd via Allekabels.be, altijd tevreden van geweest. Daar staat ook goed aangegeven of het voor solid is of niet en dergelijke.
Geen idee of ze t goedkoopste zijn, ik was er van in het begin erg content van en ben er gewoon klant gebleven.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Onlangs shielded CAT5e en CAT6 besteld van LogiLink dacht via amazon .

Blijkbaar heeft conrad ze ook ..( iets duurder dacht ik )

https://www.conrad.be/p/logilink-rj45-c ... uks-992389

https://www.conrad.be/p/logilink-mp0024 ... ks-1197389

https://www.conrad.be/zoeken?search=Log ... pe=regular
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Ik denk dat heden de meeste RJ45 stekkers zowel geschikt zijn voor stranded als solid.
Zie ook onderstaande tekening waarbij duidelijk is waar je moet op letten.
Stranded_vs_solid_contact_lg.jpg
Laatst op AliExpress 50 stuks gekocht voor 1.80€.
Prima kwaliteit.
Mijn inziens is hét belangrijkste nog altijd de handigheid van de operator...


Deze man legt netjes uit waar je moet op letten om een goed resultaat te bekomen.

[youtube]CR_eitdXIa0[/youtube]
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik gebruik EZ-RJ45 stekkers en de bijhorende crimping tool.
Daar voer je de draadjes helemaal door, gaat heel vlot.
Gekocht bij Black Box.
Annotation 2020-05-20 203918.png
Annotation 2020-05-20 203918.png (143.26 KiB) 808 keer bekeken
EZ 45.png
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Met deze strain reliefs.
Annotation 2020-05-20 203918-2.png
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Eigenlijk zijn het deze, shielded.
Annotation 2020-05-20 203918-3.png
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Heb mixed feeling bij die EZ connectors .. is zo een beetje de connector die veel noobs gebruiken die ik ken .. kosten ook pak meer ..
En speciale tang ook voor die draadjes afknipt .. ( ik zeg niet dat ze slecht zijn verre van )

JE vind ze ook wel op ali en co .. maar dat is wss de china cloned versie .

In die 20-30 jaar dat ik netwerkkabels doe er nog niet echt veel moeten herdoen .. ik neem er wel mijn tijd voor ( met gewone fiches ) .
Vele strippen te kort en zitten dan de prullen om de paren in juiste volgorde te krijgen etc ..
Ook veel gezien van electriciens die de trekontlasting nie op de mantel doen ..( te ver gestript in connector )

Maar tegenwoordiig veel meer afmontage op Panduit keystones .. CAT6A FTP en hoger ( vooral voor HDBaseT™ en DTP toepassingen )
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik ben geen IT-er en maak misschien 5 patch kabels per jaar, dus cost is no object.
Ik moet dan ook elke keer de volgorde terug googelen. :-)
En met die EZ connectors is mijn success-rate 100% en dat was vroeger niet het geval.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik wist niet dat ze zo universeel waren, ik dacht net dat Solid net een uitzondering was. Komt wel goed lijkt me zo...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

honda4life schreef:Ik wist niet dat ze zo universeel waren, ik dacht net dat Solid net een uitzondering was. Komt wel goed lijkt me zo...
95 % van fiches is toch op solid core hier ( cat5e ftp outdooor vooral ) .. en de keren dat ik eens fiche aanzet op stranded .. nie echt meserie gehad . ( is wel iets moeilijker om draden in juiste volgorde te houden ) .
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Met de komst van nieuwere bekabeling (CAT6a, CAT7, etc) en hiermee samengaand hogere doorvoersnelheden staan er wel veranderingen op til.
De datakabelstjes zijn dikker =>> dus rj45 "gaatjes" dienen groter te zijn.
rj45_diameter.jpg
Maar dat is nog het minste.
Samengaand met deze hogere (10Gb, 20Gb, 40Gb,...) snelheden staan er ook andere veranderingen voor de boeg: GG45, ARJ45, TERA, etc
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Ordon schreef:Met de komst van nieuwere bekabeling (CAT6a, CAT7, etc) en hiermee samengaand hogere doorvoersnelheden staan er wel veranderingen op til.
De datakabelstjes zijn dikker =>> dus rj45 "gaatjes" dienen groter te zijn.

rj45_diameter.jpg

Maar dat is nog het minste.
Samengaand met deze hogere (10Gb, 20Gb, 40Gb,...) snelheden staan er ook andere veranderingen voor de boeg: GG45, ARJ45, TERA, etc
Klopt idd .. voor cat6-7 hebben we zelfs speciale kabel voor DTP/ HDBT .. van Extron ...kost een fortuin en ook speciale stekkers .
Ik denk in praktijk er niet zoveel traditionele stekkers aangezet worden .. lukt oook niet meer op veel kabels ( zijn te dik ) dan is het meestal een Keystone cat6-7 er op en de laatste stukjes met prefab patch kabel .. Ik vind veel CAT6A LOSH ftp's kabels premade al heel stug vergeleken met cat5e ..
Maar voor huis/tuin/keuken gebruik heb je meestal nog steeds genoeg met cat5e .. heb er overlaatste nog 2 in een stukje preflex getrokken waar een svv in stak ( parlefoon ) dat ging in geen 100 jaar lukken met CAT6 ... cat5e ging nog net met wat zeepsop :-)
Gebruikersavatar
Data technicus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

Ordon schreef:Met de komst van nieuwere bekabeling (CAT6a, CAT7, etc) en hiermee samengaand hogere doorvoersnelheden staan er wel veranderingen op til.
De datakabelstjes zijn dikker =>> dus rj45 "gaatjes" dienen groter te zijn.

rj45_diameter.jpg

Maar dat is nog het minste.
Samengaand met deze hogere (10Gb, 20Gb, 40Gb,...) snelheden staan er ook andere veranderingen voor de boeg: GG45, ARJ45, TERA, etc
Cat 7 zal nooit gaan gebruikt worden. Na cat6A zal het Cat8 worden en cat7 kabels met rj45 connectoren zijn geen echte cat7 kabels want bij de rj45 connectoren kan de maximale bandbreedte van 600Mhz nooit gehaald worden. De 600Mhz is enkel te halen met de speciale connectoren voor cat 7 nl. De GG45, ARJ45, TERA . Dus webwinkels die patch kabels van Cat7 met de gewone rj45 connectors verkopen zijn maar cat6 of cat 6A.
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Voor DTP raad extron deze kabel aan https://www.extron.com/product/xtpdtp24?subtype=620 . ( is 475 Mhz precies en cat6a = 500 mhz meestal )
Mar meestal leggen we CAT6A shielded ..gaat perfect . En cat6 partch kabels FTP .

CAT7 heb ik nog nie veel gezien ..

is precies het keystone achtige principe die connectoren voor cat7.




dit is dus fake ? ( hoe forceer ik een gewone connector op cat7 )

Tis te zeggen zal wss wel werken . maar is niet ca7 certified ..

Trouwens een fluke tester gaat cat6A langer dan 80-90 meter ook nie certiferen dacht ik .
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

Kitt schreef:dit is dus fake ? ( hoe forceer ik een gewone connector op cat7 )

https://www.youtube.com/watch?v=QDN4HHAtekA Tis te zeggen zal wss wel werken . maar is niet ca7 certified ..
Dat is inderdaad prutswerk van de bovenste plank. :lol:
Hij beter een CAT5e kabel genomen met een fatsoenlijke en goede RJ45 connector...
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”