Verleden jaar in China eens een ganse zak gekocht maar ondanks dat ik geen verschil zie met een een goede RJ45 stekker willen ze niet vast klikken

95 % van fiches is toch op solid core hier ( cat5e ftp outdooor vooral ) .. en de keren dat ik eens fiche aanzet op stranded .. nie echt meserie gehad . ( is wel iets moeilijker om draden in juiste volgorde te houden ) .honda4life schreef:Ik wist niet dat ze zo universeel waren, ik dacht net dat Solid net een uitzondering was. Komt wel goed lijkt me zo...
Klopt idd .. voor cat6-7 hebben we zelfs speciale kabel voor DTP/ HDBT .. van Extron ...kost een fortuin en ook speciale stekkers .Ordon schreef:Met de komst van nieuwere bekabeling (CAT6a, CAT7, etc) en hiermee samengaand hogere doorvoersnelheden staan er wel veranderingen op til.
De datakabelstjes zijn dikker =>> dus rj45 "gaatjes" dienen groter te zijn.
rj45_diameter.jpg
Maar dat is nog het minste.
Samengaand met deze hogere (10Gb, 20Gb, 40Gb,...) snelheden staan er ook andere veranderingen voor de boeg: GG45, ARJ45, TERA, etc
Cat 7 zal nooit gaan gebruikt worden. Na cat6A zal het Cat8 worden en cat7 kabels met rj45 connectoren zijn geen echte cat7 kabels want bij de rj45 connectoren kan de maximale bandbreedte van 600Mhz nooit gehaald worden. De 600Mhz is enkel te halen met de speciale connectoren voor cat 7 nl. De GG45, ARJ45, TERA . Dus webwinkels die patch kabels van Cat7 met de gewone rj45 connectors verkopen zijn maar cat6 of cat 6A.Ordon schreef:Met de komst van nieuwere bekabeling (CAT6a, CAT7, etc) en hiermee samengaand hogere doorvoersnelheden staan er wel veranderingen op til.
De datakabelstjes zijn dikker =>> dus rj45 "gaatjes" dienen groter te zijn.
rj45_diameter.jpg
Maar dat is nog het minste.
Samengaand met deze hogere (10Gb, 20Gb, 40Gb,...) snelheden staan er ook andere veranderingen voor de boeg: GG45, ARJ45, TERA, etc
Dat is inderdaad prutswerk van de bovenste plank.Kitt schreef:dit is dus fake ? ( hoe forceer ik een gewone connector op cat7 )
https://www.youtube.com/watch?v=QDN4HHAtekA Tis te zeggen zal wss wel werken . maar is niet ca7 certified ..