Beste forumleden,
Ik volg al even het forum maar ik kan zo de oplossing in 1-2-3 niet vinden.
Ik heb een Fritz!box 7360 aangeschaft en deze aangesloten, ik krijg een perfecte sync, maar een fout tijdens het inloggen met mijn account: bs*******@SCARLET.
Ik heb hiervoor al vele malen contact gehad met Scarlet voor mijn wachtwoord te weten te komen om in te loggen voor de PPPoE sessie op te zetten maar ze weigeren me dit te geven. Ook heb ik het originele wachtwoord van in de brief al geprobeerd, of het wachtwoord van mijn.scarlet maar deze zijn niet correct.
Steeds krijg ik de uitleg dat ze die gegevens niet hebben en dat deze automatisch gepushed worden naar hun ondersteunde modems.
Ik zou nu wel graag eens mijn wachtwoord weten zodat ik mijn Fritz!box kan gebruiken.
Is er nog een manier om hier achter te komen of zit er iemand van de helpdesk van Scarlet op dit forum die me kan helpen?
Groeten,
Bram
Scarlet PPPoE
-
- Starter Plus
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 01 jun 2009, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 1392
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb deze gewoon gekregen van de technieker die alles is komen installeren.
Is inderdaad niet het wachtwoord van in de brief, en dit wachtwoord kun je ook niet zelf veranderen.
Als je belt naar de klantendienst, welke optie kies je dan om binnen te geraken? De technische medewerkers zullen dit normaal wel kunnen (zij kunnen meer dan de administratieve heb ik al gemerkt). Heb helaas ook al gemerkt dat de ene vriendelijker is dan de andere...
Is inderdaad niet het wachtwoord van in de brief, en dit wachtwoord kun je ook niet zelf veranderen.
Als je belt naar de klantendienst, welke optie kies je dan om binnen te geraken? De technische medewerkers zullen dit normaal wel kunnen (zij kunnen meer dan de administratieve heb ik al gemerkt). Heb helaas ook al gemerkt dat de ene vriendelijker is dan de andere...
-
- Pro Member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 08 nov 2015, 19:26
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 22 keer
Het is helaas de politiek van scarlet geworden om deze niet meer telefonisch of per brief te communiceren. Je moet betalen voor het bezoek van een technieker om deze gegevens te krijgen. Ik denk: de aanhouder wint en blijven bellen tot ze je beu zijn en het paswoord doorgeven 

- serialchiller
- Premium Member
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Da's toch al té gek aan het worden. Dat ze het telefonisch niet meer wilden zeggen, maar via de post (
) wel nog verzonden, daar kon ik nog enigszins mee leven. Maar nu moet ge BETALEN zodat er nen technieker langskomt om u uw ppp-pas te geven?
Da's echt al te gek voor woorden.
Aangezien ze ons wél via mail en sms op de hoogte kunnen houden van onze limiet zou een systeem met een code via mail of sms ontvangen zodat zekerder zijn dat ze met de rechtmatige eigenaar/gebruiker van de ppp-login te maken hebben toch op zijn plaats zijn. Dan kunnen ze dat zelfs via "mijn scarlet" automatiseren!
We hebben het recht om fritzboxen te gebruiken op het PX-netwerk, dus hebben we ook recht op onze ppp-login. Hoe Scarlet dat veilig houdt is hun probleem.

Da's echt al te gek voor woorden.
Aangezien ze ons wél via mail en sms op de hoogte kunnen houden van onze limiet zou een systeem met een code via mail of sms ontvangen zodat zekerder zijn dat ze met de rechtmatige eigenaar/gebruiker van de ppp-login te maken hebben toch op zijn plaats zijn. Dan kunnen ze dat zelfs via "mijn scarlet" automatiseren!
We hebben het recht om fritzboxen te gebruiken op het PX-netwerk, dus hebben we ook recht op onze ppp-login. Hoe Scarlet dat veilig houdt is hun probleem.
-
- Starter Plus
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 01 jun 2009, 13:47
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Na de tip te volgen om ze te stalken ( 10 telefoons per uur) heb ik uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen die me mijn gegevens per post ging opsturen. Nu hoop ik echter nog dat deze de juiste zijn want ik zie ze nog in staat om gewoon de brief met de login voor mijn.scarlet opnieuw te sturen.
Keep you posted.
Keep you posted.
Beste Bram,
Helaas is het niet langer mogelijk om de PPPoE gegevens per post op te sturen. De callcentermedewerker die je gesproken hebt was hier echter niet van op de hoogte.
Er is een dossier aangemaakt (ref SCT2445628) en je zal binnenkort opgebeld worden op je contact GSM nummer (eindigend op 838) om een afspraak te maken met een technieker. Deze technieker zal je niet aangerekend worden.
Let wel: bij technische problemen zal Scarlet in géén geval ondersteuning bieden op je Fritzbox. Je zal dus telkens de Sagem modem die geleverd werd opnieuw moeten aansluiten alvorens Scarlet te contacteren.
Met vriendelijke groet,
Bram
Helaas is het niet langer mogelijk om de PPPoE gegevens per post op te sturen. De callcentermedewerker die je gesproken hebt was hier echter niet van op de hoogte.
Er is een dossier aangemaakt (ref SCT2445628) en je zal binnenkort opgebeld worden op je contact GSM nummer (eindigend op 838) om een afspraak te maken met een technieker. Deze technieker zal je niet aangerekend worden.
Let wel: bij technische problemen zal Scarlet in géén geval ondersteuning bieden op je Fritzbox. Je zal dus telkens de Sagem modem die geleverd werd opnieuw moeten aansluiten alvorens Scarlet te contacteren.
Met vriendelijke groet,
Bram
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Ik meen mij vaag te herinneren dat je de login van de brief moet nemen voor mijn.scarlet.be, en er één cijfer moet bij tellen of af trekken en dat dit je login was voor de PPPoE...
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 18369
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 19 keer
De login is het probleem niet, maar aan het paswoord geraken wel
.
Met een b-box (o-box) gebeurt dit via ZTC.
Als je een andere modem gebruikt moet je dat manueel gaan instellen.
De Scarlet technieker heeft dan een tool bij zich, waarmee hij de PPPoE credentials toegespeeld krijgt.
Vandaar dat ze altijd een technieker moeten sturen.
Er waren ooit wel plannen bij Scarlet om alle paswoorden via "Mijn Scarlet" te kunnen beheren, geen idee hoever ze hiermee staan.

Met een b-box (o-box) gebeurt dit via ZTC.
Als je een andere modem gebruikt moet je dat manueel gaan instellen.
De Scarlet technieker heeft dan een tool bij zich, waarmee hij de PPPoE credentials toegespeeld krijgt.
Vandaar dat ze altijd een technieker moeten sturen.
Er waren ooit wel plannen bij Scarlet om alle paswoorden via "Mijn Scarlet" te kunnen beheren, geen idee hoever ze hiermee staan.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Berichten: 3269
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
- Recent bedankt: 2 keer
De paswoordwijziging opties die ik krijg bij Scarlet One, zijn deze:
Vroeger kon je wel zelf het PPPoE en het telefonie paswoord wijzigen.Selecteer de productonderdelen waarop het nieuwe wachtwoord van toepassing moet zijn.
- Ik wil een nieuw wachtwoord voor mijn.scarlet.be
- Ik wil een nieuw wachtwoord voor toegang tot mijn homepage
- Ik wil een nieuw wachtwoord voor dit e-mailadres