Scarlet PPPoE

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
bvandensteen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jun 2009, 13:47

Beste forumleden,

Ik volg al even het forum maar ik kan zo de oplossing in 1-2-3 niet vinden.
Ik heb een Fritz!box 7360 aangeschaft en deze aangesloten, ik krijg een perfecte sync, maar een fout tijdens het inloggen met mijn account: bs*******@SCARLET.
Ik heb hiervoor al vele malen contact gehad met Scarlet voor mijn wachtwoord te weten te komen om in te loggen voor de PPPoE sessie op te zetten maar ze weigeren me dit te geven. Ook heb ik het originele wachtwoord van in de brief al geprobeerd, of het wachtwoord van mijn.scarlet maar deze zijn niet correct.
Steeds krijg ik de uitleg dat ze die gegevens niet hebben en dat deze automatisch gepushed worden naar hun ondersteunde modems.
Ik zou nu wel graag eens mijn wachtwoord weten zodat ik mijn Fritz!box kan gebruiken.
Is er nog een manier om hier achter te komen of zit er iemand van de helpdesk van Scarlet op dit forum die me kan helpen?

Groeten,
Bram
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Ik heb deze gewoon gekregen van de technieker die alles is komen installeren.
Is inderdaad niet het wachtwoord van in de brief, en dit wachtwoord kun je ook niet zelf veranderen.

Als je belt naar de klantendienst, welke optie kies je dan om binnen te geraken? De technische medewerkers zullen dit normaal wel kunnen (zij kunnen meer dan de administratieve heb ik al gemerkt). Heb helaas ook al gemerkt dat de ene vriendelijker is dan de andere...
Kiwivogel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 nov 2015, 19:26
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 22 keer

Het is helaas de politiek van scarlet geworden om deze niet meer telefonisch of per brief te communiceren. Je moet betalen voor het bezoek van een technieker om deze gegevens te krijgen. Ik denk: de aanhouder wint en blijven bellen tot ze je beu zijn en het paswoord doorgeven ;-)
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 539
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

Da's toch al té gek aan het worden. Dat ze het telefonisch niet meer wilden zeggen, maar via de post ( :roll: ) wel nog verzonden, daar kon ik nog enigszins mee leven. Maar nu moet ge BETALEN zodat er nen technieker langskomt om u uw ppp-pas te geven?
Da's echt al te gek voor woorden.

Aangezien ze ons wél via mail en sms op de hoogte kunnen houden van onze limiet zou een systeem met een code via mail of sms ontvangen zodat zekerder zijn dat ze met de rechtmatige eigenaar/gebruiker van de ppp-login te maken hebben toch op zijn plaats zijn. Dan kunnen ze dat zelfs via "mijn scarlet" automatiseren!

We hebben het recht om fritzboxen te gebruiken op het PX-netwerk, dus hebben we ook recht op onze ppp-login. Hoe Scarlet dat veilig houdt is hun probleem.
bvandensteen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 jun 2009, 13:47

Na de tip te volgen om ze te stalken ( 10 telefoons per uur) heb ik uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen die me mijn gegevens per post ging opsturen. Nu hoop ik echter nog dat deze de juiste zijn want ik zie ze nog in staat om gewoon de brief met de login voor mijn.scarlet opnieuw te sturen.
Keep you posted.
bram_
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2016, 19:46

Beste Bram,

Helaas is het niet langer mogelijk om de PPPoE gegevens per post op te sturen. De callcentermedewerker die je gesproken hebt was hier echter niet van op de hoogte.

Er is een dossier aangemaakt (ref SCT2445628) en je zal binnenkort opgebeld worden op je contact GSM nummer (eindigend op 838) om een afspraak te maken met een technieker. Deze technieker zal je niet aangerekend worden.

Let wel: bij technische problemen zal Scarlet in géén geval ondersteuning bieden op je Fritzbox. Je zal dus telkens de Sagem modem die geleverd werd opnieuw moeten aansluiten alvorens Scarlet te contacteren.

Met vriendelijke groet,
Bram
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik meen mij vaag te herinneren dat je de login van de brief moet nemen voor mijn.scarlet.be, en er één cijfer moet bij tellen of af trekken en dat dit je login was voor de PPPoE...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

De login is het probleem niet, maar aan het paswoord geraken wel :-( .
Met een b-box (o-box) gebeurt dit via ZTC.

Als je een andere modem gebruikt moet je dat manueel gaan instellen.
De Scarlet technieker heeft dan een tool bij zich, waarmee hij de PPPoE credentials toegespeeld krijgt.
Vandaar dat ze altijd een technieker moeten sturen.

Er waren ooit wel plannen bij Scarlet om alle paswoorden via "Mijn Scarlet" te kunnen beheren, geen idee hoever ze hiermee staan.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

De paswoordwijziging opties die ik krijg bij Scarlet One, zijn deze:
Selecteer de productonderdelen waarop het nieuwe wachtwoord van toepassing moet zijn.

- Ik wil een nieuw wachtwoord voor mijn.scarlet.be
- Ik wil een nieuw wachtwoord voor toegang tot mijn homepage
- Ik wil een nieuw wachtwoord voor dit e-mailadres
Vroeger kon je wel zelf het PPPoE en het telefonie paswoord wijzigen.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”