ip b-box achterhalen op afstand

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
den_oli
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

Hallo
ikzelf heb een telenet aansluiting en daar kan ik van gelijk waar naar Mijn telenet surfen, aanloggen en ik weet mijn IP adres van mijn router en ik kan via portforwarding overal aan, ook als ze mijn IP terug veranderen. :-)
met Skynet heb ik geen ervaring dus kan dat bij skynet ook? :???:
ik moet namelijk iets beheren bij ons op de club maar die is aangesloten op skynet en de router is al ingesteld voor de portforwarding maar om de 36u veranderd die b-box van IP en kan ik er niet meer aan... :nono:
er staat geen PC in die club waar ik bvb via free dns iets kan laten op draaien zodat ik het IP te weten kan komen.
wie weet er een oplossing? :idea:
dank u :beerchug:
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:
Provider

Een service gebruiken als DynDNS, NoIP, etc. Even googelen ...
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 26 keer
Provider

seagull schreef:Een service gebruiken als DynDNS, NoIP, etc. Even googelen ...
Er staat niks wat dat kan draaien, enkel telenet modem/router.
Geen idee hoe je dit kan oplossen. Misschien toch overwegen een PI ofzo daar te zetten ?
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

Als ik het goed heb heeft de bbox daar zelf ondersteuning voor. Gewoon je dyndns/no-ip/etc login gegevens ergens ingeven op de admin pagina van de bbox.
den_oli
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Provider

ok zal dat eens bekijken
en anders plaats ik er een goedkoop routertje die dns ondersteund :?
hopelijk is de B-box met zijn tijd mee :angel:
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

den_oli schreef:ik moet namelijk iets beheren bij ons op de club maar die is aangesloten op skynet en de router is al ingesteld voor de portforwarding maar om de 36u veranderd die b-box van IP en kan ik er niet meer aan... :nono:
ten eerste, provider "skynet" bestaat niet (meer), het is proximus.
ten tweede, proximus verandert niet om de 36uur van IP, die reconnect is al lang afgeschaft (het was trouwens al opgetrokken naar 96 uur).
en ten derde: als je een b-box3 hebt, kan je in de router een dyndns client instellen.

En als er nog geen b-box3 staat, dan ga je in een Proximus winkel die b-box2 gaan inruilen voor een b-box3 (gratis bruikleen).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer
Provider

Aan mijn connectietijden te zien, zijn de disconnects op vectored vsld opnieuw om de 24 uur. (in augustus telkenmale om 02u24)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Over welke "connectietijden" heb je het? My Proximus? FritzBox logs?
  • - Het verbruik dat je kan zien op My Proximus (e-services) is het dagelijks verbruik (per 24 uur), en geven geen werkelijke "disconnects" weer.
    - Als je toch om de 24u verbroken wordt, is dat een instelling in de FritzBox die zorgt voor een korte (nachtelijke) disconnect, dit om de geforceerde disconnect van de provider te vermijden.
Als je bij Proximus bent heeft dit geen zin (en kan je deze optie uitvinken in de FritzBox).
Scarlet gebruikers kunnen deze optie best laten aanstaan, om de 36-u disconnect te vermijden, die bij Scarlet nog altijd toegepast wordt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”