Roaming met tempo giga?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 12 keer
Orange-info: in Nederland betaal je 0,30 €/min. per uitgaande oproep naar de EU, 0,0138 €/min. per ontvangen oproep, 0,10 €/verstuurde sms, 0,50 €/verbruikte MB, 0,24 €/verstuurde mms en 0,0605 €/ontvangen mms. Je in je tariefplan inbegrepen bonussen of opties zijn ook geldig binnen de EU en worden vermeerderd met 0,0605 € / minuut of MB en met 0,0242 € / sms. Meer info op orange.be/roaming. Klantendienst: +3227459500
Laatst gewijzigd door Waterboy 15 aug 2016, 18:07, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Ik krijg roaming maar niet werkbaar op mijn Huawei wifi. Heb al contact gehad met hun klantendienst via twitter, maar zij zeggen dat er geen beperking op de kaart zit. Nochtans als ik een Base kaartje er in steek, dan lukt roaming wel... Heel raar allemaal!
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
En dat is ook duurde als vroeger, want toen kon je voor 5€ een bundel van 100MB kopen (0,05€/MB). Nu is het 0,06€/MB...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 7 keer
Inderdaad, hoewel het al een stuk vooruit gegaan is met die prijzen, mag het rap volgend jaar zijn (of tenzij er nog operatoren het pad van scarlet willen volgen...).
Ondertussen per toeval op mijn vakantie in Kiev ontdekt dat het voor mij goedkoper is om mijn lokale simkaartje op te laden en dan daarmee in de EU te roamen voor 0.6 UAH (2.1 eurocent) per MB. Dat zet het allemaal even in perspectief (en zeker de 14 euro/MB die ik omgekeerd via mobistar zou moeten betalen om in Oekraïne te roamen - wtf).
Ondertussen per toeval op mijn vakantie in Kiev ontdekt dat het voor mij goedkoper is om mijn lokale simkaartje op te laden en dan daarmee in de EU te roamen voor 0.6 UAH (2.1 eurocent) per MB. Dat zet het allemaal even in perspectief (en zeker de 14 euro/MB die ik omgekeerd via mobistar zou moeten betalen om in Oekraïne te roamen - wtf).
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Staat dataroaming aan in de Huawei-instellingen (dit staat standaard uit)?Vaganzza schreef:Ik krijg roaming maar niet werkbaar op mijn Huawei wifi. Heb al contact gehad met hun klantendienst via twitter, maar zij zeggen dat er geen beperking op de kaart zit. Nochtans als ik een Base kaartje er in steek, dan lukt roaming wel... Heel raar allemaal!
En heb je de APN-instellingen aangepast naar 'iphone.mobistar' voor zowel internettoegang als hotspottoegang?
Bij de twee Huawei-routers die ik tot nu toe heb gehad, stonden de APN-instellingen voor Mobistar/Orange standaard verkeerd.
Blond doesn't mean stupid
-
- Elite Poster
Dataroaming stond inderdaad aan. De APN van IOM stond nog op mworld.be, dat heb ik nu aangepast naar iphone.mobistar. Wat bedoel je met instellingen voor hotspottoegang? Want ik heb de keuze voor netwerkinstellingen: IOM of Internet Everywhere.IYZY schreef:Staat dataroaming aan in de Huawei-instellingen (dit staat standaard uit)?Vaganzza schreef:Ik krijg roaming maar niet werkbaar op mijn Huawei wifi. Heb al contact gehad met hun klantendienst via twitter, maar zij zeggen dat er geen beperking op de kaart zit. Nochtans als ik een Base kaartje er in steek, dan lukt roaming wel... Heel raar allemaal!
En heb je de APN-instellingen aangepast naar 'iphone.mobistar' voor zowel internettoegang als hotspottoegang?
Bij de twee Huawei-routers die ik tot nu toe heb gehad, stonden de APN-instellingen voor Mobistar/Orange standaard verkeerd.
-
- Pro Member
Werkt het niet met iphone.mobistar?Vaganzza schreef:Dataroaming stond inderdaad aan. De APN van IOM stond nog op mworld.be, dat heb ik nu aangepast naar iphone.mobistar. Wat bedoel je met instellingen voor hotspottoegang? Want ik heb de keuze voor netwerkinstellingen: IOM of Internet Everywhere.
En met hotspottoegang bedoel ik dat je soms een aparte APN nodig hebt voor de hotspot. Aangezien dit automatisch verkeerd staat bij Huawei, zou het wel eens kunnen dat je daarom geen internettoegang hebt.
Bij mijn oude Huawei kon ik dit aanpassen, maar als ik zelf een APN-profiel aanmaak bij deze Huawei, kan ik denk ik maar één APN toevoegen...
Volgens mij stond dit automatisch op 'iew.be', wat niet meer gebruikt wordt.
-
- Elite Poster
Dat moet ik nu nog gaan testen uiteraard, heb het daarstraks pas aangepastIYZY schreef:Werkt het niet met iphone.mobistar?
Ik heb internettoegang in België, dus hotspot lijkt me dan geen probleem...IYZY schreef:En met hotspottoegang bedoel ik dat je soms een aparte APN nodig hebt voor de hotspot. Aangezien dit automatisch verkeerd staat bij Huawei, zou het wel eens kunnen dat je daarom geen internettoegang hebt.
Die iew.be staat nu nog ingesteld bij het profiel Internet Everywhere, wat ik dus niet heb... De Default staat bij IOM op mijn Huawei. Ik zal voor de zekerheid die iew.be ook veranderen naar iphone.mobistar.IYZY schreef:Bij mijn oude Huawei kon ik dit aanpassen, maar als ik zelf een APN-profiel aanmaak bij deze Huawei, kan ik denk ik maar één APN toevoegen...
Volgens mij stond dit automatisch op 'iew.be', wat niet meer gebruikt wordt.
-
- Pro Member
Ok, prima!Vaganzza schreef:Dat moet ik nu nog gaan testen uiteraard, heb het daarstraks pas aangepast
Dacht dat je in het buitenland was...
Klopt, maar de APN voor roaming kan verkeerd of niet ingevuld zijn, hoewel het voor je nationale verbinding wel prima werkt, en het is natuurlijk enorm jammer om dat net in het buitenland te ontdekken, en dan naar de fout op zoek te moeten gaan...Vaganzza schreef:Ik heb internettoegang in België, dus hotspot lijkt me dan geen probleem...
De mijne kwam enkel met een setting voor 'Internet Everywhere'. Best maak je gewoon zelf een nieuw profiel aan, en noem je deze 'Orange' of zo.Vaganzza schreef:Die iew.be staat nu nog ingesteld bij het profiel Internet Everywhere, wat ik dus niet heb... De Default staat bij IOM op mijn Huawei. Ik zal voor de zekerheid die iew.be ook veranderen naar iphone.mobistar.
iphone.mobistar werkt volgens mij nl. met elk Orange-tariefplan.