Roaming met tempo giga?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
dafour
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 feb 2007, 11:55
Locatie: 8020

Roamen met een herlaadkaart? Website is niet echt duidelijk hierover..
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Orange-info: in Nederland betaal je 0,30 €/min. per uitgaande oproep naar de EU, 0,0138 €/min. per ontvangen oproep, 0,10 €/verstuurde sms, 0,50 €/verbruikte MB, 0,24 €/verstuurde mms en 0,0605 €/ontvangen mms. Je in je tariefplan inbegrepen bonussen of opties zijn ook geldig binnen de EU en worden vermeerderd met 0,0605 € / minuut of MB en met 0,0242 € / sms. Meer info op orange.be/roaming. Klantendienst: +3227459500
Laatst gewijzigd door Waterboy op 15 aug 2016, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik krijg roaming maar niet werkbaar op mijn Huawei wifi. Heb al contact gehad met hun klantendienst via twitter, maar zij zeggen dat er geen beperking op de kaart zit. Nochtans als ik een Base kaartje er in steek, dan lukt roaming wel... Heel raar allemaal!
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Werkt perfect bij mij.
De roaming tarieven zijn gestegen i.p.v. gedaald.
Vorig jaar kon je bellen voor 23 cent ,nu hetzelfde tarief dan in België nl. 30 cent.
dafour
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 feb 2007, 11:55
Locatie: 8020

Dus 1MB verbruik en 6 eurocent van m'n belwaarde per MB?
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

dafour schreef:Dus 1MB verbruik en 6 eurocent van m'n belwaarde per MB?
Klopt.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

En dat is ook duurde als vroeger, want toen kon je voor 5€ een bundel van 100MB kopen (0,05€/MB). Nu is het 0,06€/MB...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
CCfan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 nov 2007, 20:28
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 7 keer

Inderdaad, hoewel het al een stuk vooruit gegaan is met die prijzen, mag het rap volgend jaar zijn (of tenzij er nog operatoren het pad van scarlet willen volgen...).

Ondertussen per toeval op mijn vakantie in Kiev ontdekt dat het voor mij goedkoper is om mijn lokale simkaartje op te laden en dan daarmee in de EU te roamen voor 0.6 UAH (2.1 eurocent) per MB. Dat zet het allemaal even in perspectief (en zeker de 14 euro/MB die ik omgekeerd via mobistar zou moeten betalen om in Oekraïne te roamen - wtf).
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Vaganzza schreef:Ik krijg roaming maar niet werkbaar op mijn Huawei wifi. Heb al contact gehad met hun klantendienst via twitter, maar zij zeggen dat er geen beperking op de kaart zit. Nochtans als ik een Base kaartje er in steek, dan lukt roaming wel... Heel raar allemaal!
Staat dataroaming aan in de Huawei-instellingen (dit staat standaard uit)?
En heb je de APN-instellingen aangepast naar 'iphone.mobistar' voor zowel internettoegang als hotspottoegang?
Bij de twee Huawei-routers die ik tot nu toe heb gehad, stonden de APN-instellingen voor Mobistar/Orange standaard verkeerd.
Blond doesn't mean stupid :roll:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

IYZY schreef:
Vaganzza schreef:Ik krijg roaming maar niet werkbaar op mijn Huawei wifi. Heb al contact gehad met hun klantendienst via twitter, maar zij zeggen dat er geen beperking op de kaart zit. Nochtans als ik een Base kaartje er in steek, dan lukt roaming wel... Heel raar allemaal!
Staat dataroaming aan in de Huawei-instellingen (dit staat standaard uit)?
En heb je de APN-instellingen aangepast naar 'iphone.mobistar' voor zowel internettoegang als hotspottoegang?
Bij de twee Huawei-routers die ik tot nu toe heb gehad, stonden de APN-instellingen voor Mobistar/Orange standaard verkeerd.
Dataroaming stond inderdaad aan. De APN van IOM stond nog op mworld.be, dat heb ik nu aangepast naar iphone.mobistar. Wat bedoel je met instellingen voor hotspottoegang? Want ik heb de keuze voor netwerkinstellingen: IOM of Internet Everywhere.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Vaganzza schreef:Dataroaming stond inderdaad aan. De APN van IOM stond nog op mworld.be, dat heb ik nu aangepast naar iphone.mobistar. Wat bedoel je met instellingen voor hotspottoegang? Want ik heb de keuze voor netwerkinstellingen: IOM of Internet Everywhere.
Werkt het niet met iphone.mobistar?
En met hotspottoegang bedoel ik dat je soms een aparte APN nodig hebt voor de hotspot. Aangezien dit automatisch verkeerd staat bij Huawei, zou het wel eens kunnen dat je daarom geen internettoegang hebt.
Bij mijn oude Huawei kon ik dit aanpassen, maar als ik zelf een APN-profiel aanmaak bij deze Huawei, kan ik denk ik maar één APN toevoegen... :?

Volgens mij stond dit automatisch op 'iew.be', wat niet meer gebruikt wordt. :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

IYZY schreef:Werkt het niet met iphone.mobistar?
Dat moet ik nu nog gaan testen uiteraard, heb het daarstraks pas aangepast :-D
IYZY schreef:En met hotspottoegang bedoel ik dat je soms een aparte APN nodig hebt voor de hotspot. Aangezien dit automatisch verkeerd staat bij Huawei, zou het wel eens kunnen dat je daarom geen internettoegang hebt.
Ik heb internettoegang in België, dus hotspot lijkt me dan geen probleem...
IYZY schreef:Bij mijn oude Huawei kon ik dit aanpassen, maar als ik zelf een APN-profiel aanmaak bij deze Huawei, kan ik denk ik maar één APN toevoegen... :?

Volgens mij stond dit automatisch op 'iew.be', wat niet meer gebruikt wordt. :)
Die iew.be staat nu nog ingesteld bij het profiel Internet Everywhere, wat ik dus niet heb... De Default staat bij IOM op mijn Huawei. Ik zal voor de zekerheid die iew.be ook veranderen naar iphone.mobistar.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
IYZY
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:37
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Vaganzza schreef:Dat moet ik nu nog gaan testen uiteraard, heb het daarstraks pas aangepast :-D
Ok, prima! :)
Dacht dat je in het buitenland was... :p
Vaganzza schreef:Ik heb internettoegang in België, dus hotspot lijkt me dan geen probleem...
Klopt, maar de APN voor roaming kan verkeerd of niet ingevuld zijn, hoewel het voor je nationale verbinding wel prima werkt, en het is natuurlijk enorm jammer om dat net in het buitenland te ontdekken, en dan naar de fout op zoek te moeten gaan... :?
Vaganzza schreef:Die iew.be staat nu nog ingesteld bij het profiel Internet Everywhere, wat ik dus niet heb... De Default staat bij IOM op mijn Huawei. Ik zal voor de zekerheid die iew.be ook veranderen naar iphone.mobistar.
De mijne kwam enkel met een setting voor 'Internet Everywhere'. Best maak je gewoon zelf een nieuw profiel aan, en noem je deze 'Orange' of zo.
iphone.mobistar werkt volgens mij nl. met elk Orange-tariefplan. :)
Blond doesn't mean stupid :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”