lucdec schreef:ridicuul
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
, tweedehands zal hij goedkoper zijn dan een benzine en de brandstof is goedkoper en hij is zuiniger. Ik zou zeker een diesel nemen Tel uit je winst !
op welke planeet leef jij lucdec? Nu worden meer benzines dan diesels verkocht! Eindelijk heeft de overheid door benzine gelijk te schakelen met diesel en ook de rijtaksen voordeliger te maken van benzines. Een vuile diesel stootte zogezegd minder Co2 uit dan mijn aardgaswagen 4 jaar terug. (dat waren alle contstructeurs die sjoemelden met de cijfers) We gaan maar zwijgen over de kankerverwekkende roetdeeltjes en de stikstofoxiden.
VAB-Budgettest: dieselrijden vaak pas interessant
vanaf 30.000 km per jaar
https://www.vab.be/nl/nieuws/2016/4/29/ ... ettest2016
vraagsteller zegt < 10.000 km. te doen!!!
taksen/BIV bij diesel pak hoger. Nu heb je bij 1-1.2 motoren slechts 100-120 € taks/jaar.
een Opel Astra 1.7 diesel 20 jaar oud: 300 €
iedereen die hier moord en brand schreeuwt van niet particulier te kopen vind ik wel mensen onnodig schrik aanjagen.
Heb net een 3 jaar oude Ford B-max (handgeschakeld) 125 pk full-option gekocht met 47.000 km voor 9.000 € (benzine) 1 liter motor (dus weinig BIV en rijtaks). ook zuinig rijden, ideaal voor mensen die < 20.000 km. rijden/jaar.
zag nog officiële Ford-garantie bij tot 2018. mensen waren heel precieze mensen, dat zag ik.
allee, ze gaan hun nieuwe volvo begin oktober krijgen, dus ik wacht er nog op.
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
(heb een contract opgemaakt) en 2 weken later vroegen ze toch voorschot van 500 €.
week nadien zag ik Meriva 5 jaar met 35000 km. op de teller en quasi ook full-option voor 7250 € bij een garage (100 pk, 1.4 liter), dus iets hoger taksen + verbruik, maar Opel biedt geen 1 l. motors aan.
Ouders 2 maand terug Golf Plus 4 jaar oud gekocht met een 45000 km. dacht ik 1.4 TSI DSG (automaat) voor 12.000 (VW is altijd pak duurder hé)
een automaat vinden 2dehands tegen de juiste prijs zal moeilijk zijn, maar niet onmogelijk
Toyota Yaris hoor ik goede kritieken van.
en interessant is ook kijken naar
https://www.spritmonitor.de/ om het reële verbruik te kennen.
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)