Koffie zet kopen

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Beste,

Even mijn situatie schetsen:
- Ik woon alleen en ben van 07u tot 18.30u van huis weg.
- Ik drink in mijn 'huishouden' maximum 3 tasjes koffie per dag.
- Ik moet heel snel koffie kunnen hebben: weinig tijd 's ochtends en 's avonds heb ik ook geen zin om 10 minuten koffie te zetten.
- Ik drink wel graag een goede tas koffie.

Tot nu toe werk ik al 10 jaar met Senseo (2 of 3 apparaten versleten en het huidige is precies weer aan vervanging toe).
Dat werkt goed: snel, niet zo héél duur, maar zo een fantastische koffie is het nu ook weer niet.

Welk soort koffie machine raden jullie me aan? Eentje die bonen kan malen? Een Nespresso? Eentje die gewoon gemalen koffie gebruikt?
Het liefst heb ik GEEN traditionele koffiezet met een filter en dergelijke.

Nespresso ziet er wel iets uit dat voor mij is, maar 30 tot 50 cent per tas koffie vind ik precies vrij duur... :-(

Budget maakt minder uit (natuurlijk geen 600 EUR voor een machine), zolang de prijs per tas koffie maar aanvaardbaar blijft, is het al meer dan goed.

Melkopschuimers en kopjesverwarmers en dergelijke zijn allemaal niet nodig.

mvg,
Pieter
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Misschien kan je uit dit onderwerp al iets zinnig halen. :)

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... lit=koffie
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik heb een senseo voor opt werk, maar thuis staat een dolce gusto.
Die zijn breder van koffiesoorten en types dan nespresso, en gebruiken poedermelk in capsules voor de lattes en de cappucinos.
Spijtig genoeg ken ik er geen third party capsulemakers van.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Hier ook Dolce Gusto (één in de keuken en één in de relaxkamer voor chocomelk :p) én Senseo.
Het Senseo-toestel wordt nog zelden gebruikt.

Een Dolce Gusto maakt heerlijke koffie. Prettig voor tijdens de winter.
Ik denk wel dat het aan de prijzige kant zou zijn voor hevige koffiedrinkers, want, zoals al aangegeven, er zijn nog geen third-party cups.
Ikzelf drink vooral thee. Ik heb bergen met van die gele Lipton-dozen vol theezakjes :p

Mijn man drinkt dan weer voornamelijk koffie, en 's ochtends gebruikt hij gewoon een filtertje dat je op je tas plaatst en waar je water op giet (dus niet het apparaat). Snel is het wel, maar of die koffie lekker is (hangt waarschijnlijk ook sterk van het merk af)... Ik heb geen idee.
Hij neemt daarna gewoon koffie onderweg in een coffee shop, en op de zaak.

Maar voor lekkere koffie is de Dolce Gusto zeker een aanrader!
Blond doesn't mean stupid :roll:
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Yup.
Ik vind hem vooral leuk voor de brede selectie én het feit dat ie met melkpoeder werkt, want echte melk zou hier direct slecht worden, of niet in huis zijn.

De selectie, gaande van straffe espresso koffies, tot milde koffies, tot grande amerikaanse stijl volle tassen, tot decaf, is wel de moeite.

Maar zoals gezegd: nog geen third parties spijtig genoeg.

Senseo is mijn toestel dat mee naar het werk gaat als er daar geen voorhanden is; kheb van die jobs gehad met de grote koffie pot als enige optie, vandaar :-)
mipa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Hier ook 2 à 3 koppen per dag.
Meer dan 2 jaren geleden kocht ik een volautomatische Philips Saeco Intelia Evo HD8751-95 voor
slechts 278 euro bij Mediamarkt, met een jaar verlengde garantie, na registratie bij Philips.
Ik giet daar koffiebonen in van Rombouts ( Italian Style café espresso).
Vergeleken met die cups kom je dan veel goedkoper uit.
Af en toe zijn er zo eens koopjes ( <350 euro) te doen.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

In volgorde van smaak:
Vers gemalen bonenkoffie (na een paar minuten ben je al 70% van de smaak kwijt na het malen, dus echt wel vers gemalen) > nespresso > dolce gusto > senseo > filterkoffie

Zelf heb ik hier ook een simpele philips saeco staan, en daar komt er heerlijke koffie uit.
Toestel heeft mij 199 euro gekost (was een promotie), en dat geld is het volledig waard.
Wel veel onderhoud aan, maar in ruil voor snel een goede koffie te hebben heb ik dat ervoor over.

Pro-tip: haal geen bonen in huis van de supermarkt, maar haal goede bonen.
Die kun je herkennen aan een verpakking met een one-way valve, zodat er gas naar buiten gaan, maar geen zuurstof naar binnen.
Na het openen van een verpakking, haal je er genoeg uit voor een korte tijd, de rest bewaar je in de diepvries.
En tenzij je een feestje doet met veel koffiedrinkers, is het beter om veel kleine zakjes te halen, dan 1 grote (zodat het meerendeel hermetisch gesloten blijft).
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik blijf grote fan van "pistonmachines". Voordeel: niet zo duur als een volautomaat, maar wel even lekkere koffie. In een zekere zin zelfs iets meer controle over de koffie. Je moet wel paar handelingen meer uitvoeren dan op een knopje drukken, maar geef toe: een koffiemaatschep in een houder doen, platdrukken en insteken is niet zo veel werk ;-)
http://www.koffiecenter.be/category/204 ... 3876=68230
Ik heb de Delonghi Icona en supertevreden mee. In het algemeen is het een zeer goed merk. Wel zijn er 2 filtersystemen. Bv. die van EC156 had ik vroeger, maar die van de Icona is een ander filtersysteem en ik vind de koffie daar veel beter bij. Maar da's natuurlijk een persoonlijke voorkeur.

Als koffie drink ik graag Lavazza Gold (te koop in AH) en Lavazza Club (te koop in Delhaize). Prijs per kopje is nog steeds best laag (ongeveer dezelfde prijs als Senseo), zelfs met zo'n goede koffie als Lavazza. Tov Senseo is het dag en nacht verschil. We hebben een Senseo staan, maar die is al 3 jaar lang niet meer gebruikt, omdat die koffie vies smaakt, en zelfs bij veel gasten steek ik de moeite om even voor iedereen een deftige koffie te bezorgen. Leuke is dat je ook naar branderijen kan gaan en wat niewe koffies kopen om die dan thuis te proberen. Zo kun je wat afwisselen en aantal soorten koffie is zo goed als ongelimiteerd voor jou. Je kan zelfs "ESE"-pads kopen, als je het gemak van een Senseo wilt, maar ik heb daarin nog geen enkele lekkere variant tegengekomen.

Als je per se uitstekende koffie wilt, kun je nog een koffiemaler aanschaffen en zelf nog even de koffie malen net voordat je de koffie maakt. Maar da's te veel moeite voor mij, dus ik koop liever voorgemalen koffie.

EDIT:
blaatpraat schreef:In volgorde van smaak:
Vers gemalen bonenkoffie (na een paar minuten ben je al 70% van de smaak kwijt na het malen, dus echt wel vers gemalen) > nespresso > dolce gusto > senseo > filterkoffie
70% is misschien wat overdreven, maar zelfs niet vers gemalen koffie is nog steeds beter dan al de alternatieven ;-) Zolang het goede koffie is.
Ik plaats trouwens filterkoffie boven Senseo. Ik vind dat Senseo een soort chemische bijsmaak heeft (door de schuimmiddelen erin). Wel goede filterkoffie, wat heel moeilijk te vinden is. AH Excellent snelfiltermaling heeft er een paar goede (de lichtblauwe en de groene, als ik me niet vergis Guatemala en Java, maar die zijn enkel op bestelling of in Nederland te koop).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Waarom geen volautomaat? Die staat in standby en als je hem aanschakelt is die op anderhalve minuut klaar voor gebruik. Knopje drukken, de koffie wordt gemalen en komt in het mechanisme terecht, er begint heet water te lopen en je hebt een kopje koffie na minder dan 2 minuten.
Ik heb het over zoiets:

BTW: het is een KOPJE koffie en geen TAS koffie want dat laatste is een Germanisme (eine Tasse Kaffee). Lager onderwijs: geen tas en al zeker geen ondertas maar kopje en schoteltje.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Kijk eens naar dit toestel. Ik vermoed dat het dit type is dat ik heb. Ik zou het nog eens moeten nakijken op typenummer.
Werkt zeer goed. Een echte espresso, gewone koffie, capuccino door melkopschuimer,... Je stelt alles zelf in. Je kiest je bonen smijt ze er in duwt op het knopje en hebt zeer goede koffie. Ook gemalen koffie kan je erin kappen.

Wel af en toe wat onderhoud aan doordat je de zetgroep moet kuisen.

http://www.koffiecenter.be/product/5435 ... zwart.html

Ik heb deze gekocht oa op basis van het bovenvermelde topic (bean to cup)

EDIT: Oké... Jack heeft hierboven dezelfde volautomaat vermeld :-D
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Doe mij maar een Nespresso, de Apple onder de Koffiemachines, lekker, duur, en geen omzien naar. :angel:
Ik koop zowel de Nespresso koffie als de namaak uit de Albert Hein.
Kwalitatief gezien gaan die toestellen ook vrij lang mee, toen we vroeger filterkoffie maakten of Senseo zetten, waren die dingen na 2 jaar afgeschreven. Ik heb sinds januari een nieuwe Nespresso (de oude was 8j schat ik) omdat ik een nieuwe kreeg als je een hoop capsules kocht, anders had die nog wel een paar jaartjes dienst gedaan. Heb er nu een 4 tal staan, nooit problemen mee ondervonden.
Echt goeie koffie ga ik wel ergens drinken op een terrasje, daar heb ik geen tijd/goesting/geld voor om een state-of-the-art machine voor te kopen,
mipa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Moest men bij die pads/capsules de prijs per kg inhoud duidelijk vermelden,
i.p.v. het aantal stuks, ze zouden minder succes hebben.
Je betaalt meer voor de verpakking dan voor de koffie. :bang:
BertG3
userbase crew
userbase crew

Ik heb de berekening niet gemaakt maar volgens mij kan het op termijn goedkoper worden om koffiebonen aan een aanvaardbare prijs te kopen met een volautomaat zoals bovengenoemde Delonghi dan elke dag van die Nespresso capsules te kopen.

Onlangs kan je in den Action koffiebonen kopen van Melitta. Heb dit gedaan en moet eerlijk zijn dat dat heerlijke koffie was :beerchug:

=> http://www.action.be/melitta-koffiebonen-1kg-speciale

EDIT: bestaande vergelijking met Jura volautomaat (een van de duurste machines) http://www.koffietopia.nl/c-3043348/jur ... esso-cups/
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat hier een belangrijke factor smaak is. Bv. die Melitta koffie vond ik maar niks (heb het bij iemand anders gedronken). En op terrasje vind ik ook heel zelden goede koffie. Meestal is het die Colruyt of Makro huismerk koffie, en daar doe ik niet aan mee. Het is me ook niet de moeite om te besparen op koffie. Het kost mij (en af en toe andere die er ook van drinken) ongeveer 5€/maand (ongeveer 1.5 blik van Lavazza Gold, gekocht aan 2de halve prijs in AH, per maand). Ik vind dat een acceptabele prijs (trouwens is ongeveer dezelfde prijs als Senseo). In Nederland kun je regelmatig 1kg bonen aan 7-8€ kopen.

Bij Nespresso zou het me 20€/maand kosten. En vind het daarbij toch minder goede koffie. Maar het is ook niet belachelijk duur.

Maar wat ik wil zeggen: je moet kopen wat je graag drinkt, en als je iets lekkerder vind, kan je de kleine meerprijs wellicht rechtvaardigen.
Ik ken trouwens genoeg mensen die niks anders dan filterkoffie drinken. Ze vinden espresso, nespresso, ... allemaal niet zo lekker als een goede grote "tas" filterkoffie.
Trouwens: ik drink het lieft een lungo, en espressos enkel als ik niet wakker geraak.
BertG3
userbase crew
userbase crew

Die 1kg bonen aan 7à8 EUR in NL zal dan ook wel huismerk zijn zeker ?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Bonen kocht ik bij aldi. Iets van een 7 euro per kilo. Is te bitter. Ik doe die in een echte espresso machine en daar komen alle smaken pas tot hun recht. Bonen van kruidvat kosten even veel en zijn veel beter qua smaak (minder bitter). De melitta bonen van Action zitten standaard in het assortiment. Volgende bonen worden er van Illy. Een pak duurder (26 euro of meer per kilo) maar ik wil het toch eens proberen. Wat de kilo prijs van pads betreft: bij Colruyt wordt die kilo prijs vermeld op het etiket aan het rek en die kosten al gauw 18 euro per kilo. Ik vind het schandalig duur voor een portie aroma's want echte koffie zit er niet zo veel in. Ik vergelijk het met muskaatnoot bij Colruyt. Hele noten kisten 34 Euro per kilo en de gemalen nootmuskaat kost slechts 11 euro per kilo. Kan je je afvragen wat voor smeerlapperij er bij gedaan wordt.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Hele noten kisten 34 Euro per kilo en de gemalen nootmuskaat kost slechts 11 euro per kilo
Beter lezen :)

Ducros Gemalen nootmuskaat (32g) - €4,95 ~ €154,69/kg (Collect&Go)
Everyday nootmuskaat gemalen (100 g) - €1,18 ~ €11,80 (Collect&Go) -> meer productinformatie: Everyday Nootmuskaat met koriander - Ingrediënten: 50 % nootmuskaat, 50 % koriander.)

Al ben ik het wel eens met de achterliggende gedachte om nootmuskaat vers te draaien (peper idem trouwens).
Die nootmuskaatmolen van Peugeot is trouwens - in tegenstelling tot de pepermolens van Peugeot - absolute brol. Het deksel sluit maar half.
We hebben er een nieuwe gekocht, van Gefu (verder nog nooit van gehoord).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik heb al vanalles gehad, en heb nu een Saeco Giro Plus machine met espresso bonen uit colruit.

Nespresso komt er niet meer in, kwaliteit is niet te vergelijken ....
Dure merken van bonen zijn amper een meerwaarde tov de colruit bonen, heb al vanalles geprobeerd.

De grootste tweak is de machine fijnafstellen door met de malingsstand te spelen, hoe fijner de maling, hoe meer smaak in je koffie en hoe pittiger.
Wij maken daar lungo's, espresso's en irish coffees mee, en de klanten vinden de gewone lunge fantastisch bij ons.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: Al ben ik het wel eens met de achterliggende gedachte om nootmuskaat vers te draaien (peper idem trouwens).
Die nootmuskaatmolen van Peugeot is trouwens - in tegenstelling tot de pepermolens van Peugeot - absolute brol. Het deksel sluit maar half.
We hebben er een nieuwe gekocht, van Gefu (verder nog nooit van gehoord).
3 verschillende molens gehad voor muskaatnoot. Geen enkele die deugde. Uiteindelijk terug overgestapt naar de spotgoedkope maar o zo robuuste rasp. Er gaat niks boven zo een rasp. Je kan die noten zelf maken met een koffiemolen of zo maar het is niet aan te raden. Die gemalen noten nemen vocht op dat het een lieve lust is waardoor het gaat klonteren.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

BertG3 schreef:Die 1kg bonen aan 7à8 EUR in NL zal dan ook wel huismerk zijn zeker ?
Nope, lavazza, tijdens een actie van 2de aan halve prijs. Dan kun je gemakkelijk de crema en rode lavazza aan 8euro per kilo kopen. De gold is dan 10-12 euro per kilo als ik het me goed herinner. De gemalen is wat duurder en was 6.5 voor 2 potten van 250gr. Dus 13euro/kilo voor gemalen koffie.

Sent from my A0001 using Tapatalk
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Jack Daniels schreef:3 verschillende molens gehad voor muskaatnoot. Geen enkele die deugde.
Met die rasp schaafde ik soms mijn vingers/nagels er bij af.
Die Gefu molen werkt bij ons nu al een jaar of 2 denk ik. Heel tevreden van.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik ben liefhebber van Nespresso, daarvoor Senseo met pads van Lavazza.
Voor kantoor willen de medewerkers filterkoffie en daarvoor heb ik een Russell Hobbs Buckingham 21430-56 Grind und Brew gekocht voor 119 euro.
Werkt met bonen en met gemalen koffie. Nog niet geprobeerd. We verhuizen het kantoor op 1 augustus.

Afbeelding
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Niet enkel de benzine is goedkoop in Luxemburg maar ook de koffiebonen met vaak bekende merken (Lavazza, Segafredo,...) voor 7-8€/kg. Misschien een tip voor de expressoliefhebbers op terugweg van de vakantie...

Ik heb op het werk een nespresso staan maar die is niet te vergelijken met onze Jura thuis met koffiebonen. Die hebben nu ook een betaalbaarder gamma die niet meer in Zwitserland gemaakt is maar ook een deftig potje kunnen zetten.

Hou er wel rekening mee dat zo'n volautomaat een deftig stukje techniek is die wel wat onderhoud vraagt! De eerste keer dat ik mijn Jura opensmeet (na 30'000 kopjes) voor nieuwe dichtingen en een smeerbeurt was ik toch onder de indruk van de electromechanica.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 17 keer

Pieter, ik deed het de laatste 20 jaar met een Krups en toen die het minder goed begon te doen, ben ik vorig jaar nillens willens overgeschakeld op een DeLonghi, deze:

DeLonghi dedica espresso EC680R
https://www.collishop.be/e/nl/cs/216349 ... od-3146692

164 EUR (ook elders verkrijgbaar natuurlijk). Ik had mijn huiswerk gemaakt, zoals gewoonlijk, en ik ben er heel tevreden over. Ik drink een 10, 15 kopjes per week.

Je kan dit ding simpel leren hoeveel water er in 1 of 2 kopjes moet, het stopt automatisch. Het gaat snel, maakt lekkere espresso (met gemalen Illy die ik in de koelkast bewaar, en soms andere -dat kost alles bij elkaar drie keer niets), mooi schuimlaagje, op restaurant is het zeker niet beter (en daar zijn ze er de laatste jaren op vooruitgegaan). Nog niet moeten ontkalken (je moet een schatting van de waterhardheid instellen, die bepaalt dan de frequentie), en het bakje dat overtollig water opvangt blijft leeg. Let op, ik vergelijk alles met mijn 20 jaar oude Krups, ik kan niet anders!

Ik twijfel er niet aan dat zelf koffiebonen malen nog beter is, maar (a) koffiemolens die zo fijn malen vind je niet zo gauw, en (b) ik wil het niet geintegreerd in het toestel want dan gaat het geheel waarschijnlijk sneller stuk.

Ergonomisch zijn er enkele kleinere minpunten (zoals de aan/uit schakelaar die rechts is geplaatst en tamelijk ver naar achter) maar dat zijn bijzaken.
phildww
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

Dima_2005 schreef:Je kan zelfs "ESE"-pads kopen, als je het gemak van een Senseo wilt, maar ik heb daarin nog geen enkele lekkere variant tegengekomen.
Nochtans, wel veel keuze, vooral bij online verkopers, met m.i. topkoffies. Illy verkoopt al langer pads, maar recent ook elke pad apart verpakt voor optimaal behoud van smaak. Ik heb een uitstekende Quickmill 3012 al 15 jaar in gebruik, geeft mooi creme-laagje... Voordeel: toestel bijna nooit te kuisen...
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Maar zelfs die Illy pads hebben andere smaak dan gewoon Illy koffie. Ik weet het niet, heb het gewoon opgegeven. Ook is de prijs hoger, voor minimaal voordeel aan gemak.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Dima_2005 schreef:Maar zelfs die Illy pads hebben andere smaak dan gewoon Illy koffie. Ik weet het niet, heb het gewoon opgegeven. Ook is de prijs hoger, voor minimaal voordeel aan gemak.
Je moest eens weten welke rotzooi er in die pads en gemalen koffie wordt gedaan. Maar de klant wil bedrogen worden hee. Hier komen uitsluitend bonen in huis. In gemalen koffie (of peper of muskaatnoot of...) zie je natuurlijk niet wat er allemaal in zit. Voornamelijk anti klonter middel en smaakversterkers. Ik koop dan ook altijd ongemalen kruiden en ik maal ze zelf. Op horeca expo stelde ik ooit de vraag aan een verkoper van Lavazza koffie. Waarom is de gemalen koffie even duur als de bonen? Want jullie doen meerdere extra bewerkingen (malen, vacuüm trekken) en dat zouden jullie dan gratis doen? Daar had de beste man niet meteen een pasklaar antwoord op. Of die trezebees met haar vanille ijsroom waarin uitsluitend vanille van Madagascar zat. En dan ben ik natuurlijk zo onnozel om te vragen waar de zwarte puntjes zijn van hun vanille. Tja, dat was ook weer een vraag waar ze zich niet aan verwacht had. En plots werd daar een andere variëteit ijsroom boven gehaald die wonder boven wonder vol zwarte puntjes zat maar een smak duurder was dan wat ze aan het aanprijzen was. Klanten en bedrogen willen worden? Twee handen op 1 buik.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Vraag je eerder af waarom dat soort boerenbedrog (stijl kleine lettertjes) niet bij wet verboden is en zwaar beboet wordt.
phildww
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 38 keer

Dima_2005 schreef:Ook is de prijs hoger, voor minimaal voordeel aan gemak.
hogere prijs: akkoord. Bij losse koffie met bajonetsluiting moet het rooster regelmatig gekuist/vervangen worden, is minder evident dan het lijkt voor onhandigen zoals ik. En je hebt meer vuil sowieso... Dus meer gebruiksgemak bij ese-pads. kwaliteit is voor mij evenredig, op voorwaarde dat je de pads inviviueel verpakt koopt. Maar geef wel toe: aanbod bij losse koffie is veel hoger, en van op reis in Italie neem ik altijd losse koffie espresso maling mee naar huis.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:Vraag je eerder af waarom dat soort boerenbedrog (stijl kleine lettertjes) niet bij wet verboden is en zwaar beboet wordt.
Je bent al geen haar beter dan de klanten die bedrogen willen worden. Geen enkele van die praktijken is bij wet verboden. Sterker nog, het is wettelijk gezien perfect in orde om dit soort praktijken op de markt te brengen. En waarschijnlijk weet je ook niet dat industrieel bereid roomijs 50% lucht mag bevatten. Als je het mij vraagt betaal je die lucht heel duur. Maar de klant wil bedrogen worden, nietwaar?
En over "natuurlijke"aroma's kan ik ook wel wat schrijven. Maar de klant slikt het als zoete koek en betaalt er grof geld voor. Iedereen tevreden, niet?
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 19 jul 2016, 21:49, in totaal 1 gewijzigd.
stefken1969
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Hallo,

ik heb reeds 2,5 jaar een Saeco Intelia Evo Focus HD8751/95. Zeer tevreden van. Reeds vele soorten merken koffiebonen gekocht. Deze van de Aldi smaak ik het liefst. Uiteraard smaken variëren.

Succes met je zoektocht.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:
ITnetadmin schreef:Vraag je eerder af waarom dat soort boerenbedrog (stijl kleine lettertjes) niet bij wet verboden is en zwaar beboet wordt.
Je bent al geen haar beter dan de klanten die bedrogen willen worden. Geen enkele van die praktijken is bij wet verboden. Sterker nog, het is wettelijk gezien perfect in orde om dit soort praktijken op de markt te brengen. En waarschijnlijk weet je ook niet dat industrieel bereid roomijs 50% lucht mag bevatten. Als je het mij vraagt betaal je die lucht heel duur. Maar de klant wil bedrogen worden, nietwaar?
En over "natuurlijke"aroma's kan ik ook wel wat schrijven. Maar de klant slikt het als zoete koek en betaalt er grof geld voor. Iedereen tevreden, niet?
Ik vind dat de klant het recht heeft om niet in de kleine lettertjes te moeten gaan neuzen, en dat "misleidende reclame" zeer strikt zou moeten worden toegepast. Ik heb als klant echt geen tijd om mij te verdiepen in alle details van alle productieprocessen en logistieke chains van zowat alle producten.
Wat mij betreft moesten al die praktijken publiekelijk zichtbaar zijn, tot en met verplichte publieke inkijk in alle documentatie en boekhouding van alle bedrijven.
Net zoals al die "bevat vers fruit" onzin. Als er een vrucht op uw verpakking staat kan dat maar beter het hoofdingredient zijn.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik zet thuis m'n koffie met een Aeropress. Bonen haal ik bij de lokale ambachtelijke koffiebranderij. (dit antwoord ligt denk ik mijlenver van bovenstaande reacties :)). Persoonlijk ben ik geen fan van 'dark roast' genre Illy of Lavazza (en al helemaal niet met robusta-bonen). Donker gebrand betekent immers dat het niet uitmaakt welke boon je gebruikt, 't is toch allemaal verkoold... Koffie mag een beetje aciditeit hebben :).
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Hier ook bonen van de lokale branderij = cheap en ben nog niet veel beter tegenkomen.
Toestel is een volautomaat van Delonghi ECAM 22.110sb. Sinds dat toestel hier staat heb ik geen betere koffie meer gedronken. Zelfs niet op restaurants waar ze +5k€ pistons gebruiken. Vers gebrande en gemalen bonen = basis van alles. 8)
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Waarom u koffiezet in twee woorden schrijft is me een raadsel. De laatste tijd valt dat van elkaar schrijven me meer een meer op. Het lijkt me trend die van Nederland komt overgewaaid. Daar is het nog erger.
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 30 keer

2 jaar geleden heeft mijn vrouw ook de DeLonghi ECAM 22.110 in huis gehaald. Niet slecht,maar ik vind het eigenlijk maar niks t.o.v. de Jura toestellen die we in gebruik hebben in enkele buitenlandse vestigingen van mijn werkgever. We hebben thuis al verschillende soorten bonen uitgeprobeerd, maar als ik me niet vergis stak Lavazza Gold er helemaal bovenuit. De Lavazza crema gusto's waren beduidend minder. Nu, ik ben te lui om het toestel te "tweaken",er zou dus nog marge kunnen zijn.

Mijn baas is een echte koffieliefhebber en hij heeft nu al enkele jaren een goedkoop Philips/Saeco toestel van 99 EUR aan het werk (in combinatie met een electrisch koffiemolentje) en hij vertelde me dat hij de beste koffie's maakt. Beter dan de koffie die hij maakte met duurdere toestellen (goedkope volautomaten). En hij gebruikt niet de duurste bonen....
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Steven7 schreef:Daar is het nog erger.
Elaborate?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Was mij geeneens opgevallen. Het is mij ook een raadsel waarom er koffie zet staat en niet koffiezet.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:
Steven7 schreef:Daar is het nog erger.
Elaborate?
Waarom niet gewoon het Nederlandse "verklaar u nader" in plaats van het Engelse "elaborate"? Schrik om je moedertaal te schrijven/spreken?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Hier gaan we weer...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”