Telenet modem, wel wifi geen lan

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
booker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:07
Bedankt: 2 keer
Provider

Na een stroomonderbreking heb ik wel wifi maar internet rechtstreeks via utp werkt niet, geen lichtjes aan de lan poorten, ook kan ik op de tv geen films opvragen.
Betreft zwarte modem vorig model met 4 lan poorten.
Telefoon werkt ook
Resetten van de modem brengt geen soulaas.

Iemand een idee, misschien iets in de modem stuk dat de lan poorten stuurt
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Modem heeft de stroomonderbreking niet overleefd. Bliksemde het?
Telenet bellen, en een nieuwe modem vragen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:
Provider

Onlangs ook gezien bij iemand dat de LAN-poorten van zo'n zwarte modem niet werkten. Gewoon even Telenet bellen en ze komen een nieuwe modem plaatsen.
booker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:07
Bedankt: 2 keer
Provider

Ja het bliksemde, verliesstroomschakelaar uit.
Gebeld naar telenet, op afstand lijkt voor hun de modem,ok
Gaan toch technieker sturen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

booker schreef:Gebeld naar telenet, op afstand lijkt voor hun de modem,ok
Typische helpdesk logica... ze zien dat de management interface nog werkt en "de modem is ok" :bang:

De technieker zal het ding wel vervangen door het nieuwste model.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8446
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer
Provider

Da's idd het equivalent van "de pc/router/whatever werkt nog want ik kan hem pingen" :-)

Nuja, ze sturen een technieker, dus ze zullen toch wel doorhebben dat hun diagnostic tools te kort schieten.
We hebben als ITers het allemaal al wel ns voorgehad dat we iemand moeten zeggen "ik zie geen probleem van hier uit, maar ik neem je klacht serieus en ik kom ns kijken". Niks mis mee zolang je je niet blind staart op je eerste diagnose :-)
booker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:07
Bedankt: 2 keer
Provider

De technieker was wel op mijn vraag, ze kon maar niet begrijpen dat het internet niet werkte, vroeg zelfst om een nieuwe utp kabel uit te proberen, toen ik zei dat het toch wel toevallig was dat er drie utp kabels de geest hebben gegeven wist ze het ook niet meer
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

booker schreef:Gebeld naar telenet, op afstand lijkt voor hun de modem,ok
Gaan toch technieker sturen
Op afstand hadden ze ook kunnen zien dat de LAN poorten niet werkten (namelijk dat er "geen enkel" apparaat via LAN aangesloten was).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8446
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer
Provider

Zucht. Het zal dan idd wel weer "aan de kabel liggen" zeker?
Is het nu dat ze niet over de juiste tools beschikken, of dat die tools te ingewikkeld zijn voor een first-liner om te gebruiken?
booker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:07
Bedankt: 2 keer
Provider

Lan poorten waren idd stuk, nieuwe witte modem geinstalleerd, nu even testen :-)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”