Vandaag kon ik mijn ogen niet geloven, ik vond in mijn brievenbus een papieren brief met een tekst als een spammail, een verhaal van een gestorven nonkel die een kapitaal achterlaat en een emailadres waarop ik zou moeten reageren als ik mijn 'erfenis' wil verzilveren.
Misschien morgen toch maar eens naar de politie stappen...
J.
spam in de brievenbus
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
politie zal er niks mee doen
ooit eens een spammer gevat die in mijn naam miljoenen emails stuurde waarvan ik de autoreply kreeg, had zijn ip, had basically alles, en de man wiens adsl gehacked was beweerde dat iemand zijn wifi gehacked had, en er is geen rechtzaak van gekomen wegens onvoldoende bewijzen (zijn uitvlucht van de hacker in de wagen voor zijn deur had gewerkt)
ooit eens een spammer gevat die in mijn naam miljoenen emails stuurde waarvan ik de autoreply kreeg, had zijn ip, had basically alles, en de man wiens adsl gehacked was beweerde dat iemand zijn wifi gehacked had, en er is geen rechtzaak van gekomen wegens onvoldoende bewijzen (zijn uitvlucht van de hacker in de wagen voor zijn deur had gewerkt)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
Dat kan. Kan ook zijn dat hij een virus op zijn computer had. Het is meestal niet de eigenaar van de internetverbinding die het doet.ub4b schreef:politie zal er niks mee doen
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Er is blijkbaar een vlaag van erfenissen in het dorp hier. Ik was al de zoveelste die bij de politie binnenkwam...
De kans dat ik er nog iets van hoor is, zoals verwacht, erg klein.
Men wist wel al te vertellen dat er een heel recente database moet gebruikt zijn, mensen die pas getrouwd zijn kregen ook een brief op beide namen.
J.
De kans dat ik er nog iets van hoor is, zoals verwacht, erg klein.
Men wist wel al te vertellen dat er een heel recente database moet gebruikt zijn, mensen die pas getrouwd zijn kregen ook een brief op beide namen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Gisteren heb ik via dmarcian gezien dat sinds kort adresseb van mijn domein als afzender gebruikt wordt om spam te verzenden.
De ip-adressen komen uit verschillende landen, waarschijnlijk dus via een botnet.
Ik heb mijn SPF nogal strikt ingesteld zodat de grote mailproviders ze automatisch als spam herkennen (geen DKIM of SPF match), maar heb voor de zekerheid toch mijn vriendenkring ingelicht.
De ip-adressen komen uit verschillende landen, waarschijnlijk dus via een botnet.
Ik heb mijn SPF nogal strikt ingesteld zodat de grote mailproviders ze automatisch als spam herkennen (geen DKIM of SPF match), maar heb voor de zekerheid toch mijn vriendenkring ingelicht.