spam in de brievenbus

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Vandaag kon ik mijn ogen niet geloven, ik vond in mijn brievenbus een papieren brief met een tekst als een spammail, een verhaal van een gestorven nonkel die een kapitaal achterlaat en een emailadres waarop ik zou moeten reageren als ik mijn 'erfenis' wil verzilveren.

Misschien morgen toch maar eens naar de politie stappen...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

scam, niet spam
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

politie zal er niks mee doen

ooit eens een spammer gevat die in mijn naam miljoenen emails stuurde waarvan ik de autoreply kreeg, had zijn ip, had basically alles, en de man wiens adsl gehacked was beweerde dat iemand zijn wifi gehacked had, en er is geen rechtzaak van gekomen wegens onvoldoende bewijzen (zijn uitvlucht van de hacker in de wagen voor zijn deur had gewerkt)
marzman
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 15 keer

ub4b schreef:politie zal er niks mee doen

ooit eens een spammer gevat die in mijn naam miljoenen emails stuurde waarvan ik de autoreply kreeg, had zijn ip, had basically alles, en de man wiens adsl gehacked was beweerde dat iemand zijn wifi gehacked had, en er is geen rechtzaak van gekomen wegens onvoldoende bewijzen (zijn uitvlucht van de hacker in de wagen voor zijn deur had gewerkt)
Dat kan. Kan ook zijn dat hij een virus op zijn computer had. Het is meestal niet de eigenaar van de internetverbinding die het doet.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Er is blijkbaar een vlaag van erfenissen in het dorp hier. Ik was al de zoveelste die bij de politie binnenkwam...

De kans dat ik er nog iets van hoor is, zoals verwacht, erg klein.

Men wist wel al te vertellen dat er een heel recente database moet gebruikt zijn, mensen die pas getrouwd zijn kregen ook een brief op beide namen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Gisteren heb ik via dmarcian gezien dat sinds kort adresseb van mijn domein als afzender gebruikt wordt om spam te verzenden.
De ip-adressen komen uit verschillende landen, waarschijnlijk dus via een botnet.
Ik heb mijn SPF nogal strikt ingesteld zodat de grote mailproviders ze automatisch als spam herkennen (geen DKIM of SPF match), maar heb voor de zekerheid toch mijn vriendenkring ingelicht.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”