Mijn schoonouders hebben geen/weinig verstand van internet etc. en ik woon 2 uur rijden bij hun vandaan in het verre Nederland.
Het ip adres wat de BBOX2 NU heeft is 81.244.XXX.XX dus lijkt mij een gewoon extern ip adres.
Maar wat het was of wat het wordt etc weet ik niet (kan dus ook geen extterne toegang vragen ivm steeds ander ip adres.
ik heb 1ste en 2de kerstdag VRIJWILLIG in het washok gezeten om voip aan de gang te krijgen maar het probleem in de eerdere post bleef.
Ik heb nadat mijn schoonvader met veel pijn en moeite zijn Proximus acount had gevonden een nieuw wachtwoord aangemaakt en de BBOX2 gereset
Alles opnieuw ingevoerd inclusief de port forwarding waar ik een schermafdruk van had gemaakt.
Probleem bleef.
Wat ik bedoel met te weinig pppoe sessies (als ik het goed snap en uitleg)
Als ik de fritzbox van mij thuis (geen whitelist) achter de bbbox zet en ik maak een pppoe verbinding gaat alles goed ik heb internet etc maar als ik 1 voipprovider ingeef (bv budgetphone) heb ik nog steeds geen geluid en na een tijdje kan ik ook niet meer gebeld worden op dat Nederlandse nummer (voicemail)
Als ik aangeef gebruik aparte internet verbinding (in de fritzbox bij de voip instellingen) gaat het beter maar nog steeds traag met registreren en soms wel soms geen geluid en/of verbinding maken om te bellen.
Als ik meer dan 2 nummers bij voip invoer en zet een vinkje bij gebruik aparte internetverbinding dan registreren er 2 (waarschijnlijk de snelste) en de andere worden niet geregistreerd.
Haal ik de 2 die registreerde weg (niet actief zetten) dan gingen de andere registreren.
IK gebruik dus Voipbuster, Intervoip, en Budgetphone en ook nog ene eigen 3cx centrale bij mij thuis maar had daar net een nieuw modem dus was zelf nog aan het Kl***en om dat weer online te krijgen.
Belangrijkste is dus die 3 internet voip providers.
Ik hoop nu ik een FB7360 v2 heb aangeschaft via MP en dat ik in ieder geval minder nat/portforwarding problemen krijg (hoop ik)
Dat voip beter gaat werken dan nu.
Ik heb ook de vdsl waarden gegeven van de modem en heb eigenlijk de vraag of je er van af kan lezen welk profiel mijn schoonouders hebben.
En welke info moet je hebben om te weten of er al dlm of vectoring wordt toegepast?
Of iemand weet hoe oud de BBOX2 is (weet niet meer wanneer we hem hebben gekocht)
Veel vragen en misschien een beetje veel spel fouten of onduidelijke zinnen maar ben al bijna 14 dagen goed ziek met alle gevolgen van dien.
Maar mijn hoofd staat momenteel op reparatie profiel en moet soms dingen tig keer lezen om te snappen.
Kortom kan een Nederlander rustig zijn?
Antwoord JA, maar vaak alleen wanneer hij ziek is