foto's op plexiglas

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

Ik heb bij albelli een foto op plexiglas laten maken, maar de 1ste kwam met krassen aan en de 2de poging (die ze gratis hebben gemaakt na telefonisch contact, service is goed genoeg dus) is net aangekomen met nog méér krassen.

- het ligt niet aan de foto, wat ook te merken is aan het feit dat de krassen op de 2 kaders niet even diep en niet op dezelfde plaatsen zijn

- moest het al aan het vervoer liggen (gls heeft wel zo'n "gooi er maar mee" naam dacht ik?) dan zou albelli het toch gewoon beter moeten inpakken (komt gewoon aan in een grote kartonnen doos, met 4 foam randjes rond de kader en dan 2 stukjes isomo erbij - de foto zelf zit gewoon in een doorzichtig plastiek zakje van 0,0 kwaliteit

- achteraan staat er dan zo'n mooie groene sticker "quality control passed" op ze allebei.. dan ga ik ervan uit dat dat toch niet gedaan is door ernaar te kijken, want je ziet de krassen zodanig goed dat beide kaders nutteloos zijn om als cadeau te dienen :(

nu, soit, ik heb nu gemaild in de hoop dat ze hun 100% kwaliteitsgarantie naleven... en omdat ik het "3de keer is scheepsrecht" verhaal niet wil proberen, stel je voor nog een mislukt kader..., zou ik dan mijn geld terug willen.
(i mean, een kader als kerstcadeau geven aan mijn grootmoeder, waar mijn overleden grootvader vol krassen op staat... i dont think so)

wel blijf ik het vreemd vinden, ik heb er ook een "foto op mok" besteld, en die is dan wél perfect: foto is er mooi en -lijkt- kwalitatief opgezet, de tas voelt stevig aan,
en het is ook mooi ingepakt.
dus waarom het dan met plexi misloopt?

maar soit, mijn eigenlijke vraag naar de leden toe is :

hebben jullie al ooit kaders op plexi laten maken, en indien ja, waar - en waren jullie daar tevreden over?

ik heb albelli gekozen, niet op prijs (er zijn er goedkopere), maar op het idee dat het toch "een bekende firma" is, en ik redelijk wat positieve reviews heb gevonden.
ook hun "100% tevredenheidsgarantie heeft me helpen overtuigen (zelf nog nooit foto op plexi laten maken, enkel op katoen) - ik had alleen niet verwacht die garantie ook te moeten inroepen (zo'n garantie verwacht je dus eigenlijk dat je een perfect afgeleverd product hebt en niets te klagen hebt)
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Plexi nooit aan meegedaan, omwille van "niet mooi" imho en idd krasgevoeligheid.

Ik ga oftewel voor Canvas, en (tegenwoordig) vooral voor Dibond (sandwichpaneel alu-plastic-alu, met print op witte coating op de alu).

Uitgezonderd acties nu en dan, bestel ik meestal bij photobox, en altijd heel tevreden van geweest.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik heb verleden jaar een forex 50*70 laten maken en als ik mij nog goed herinner werd dat door Bpost afgeleverd (net als de 30*30 albums trouwens).

Inderdaad, service is dik in orde. Begin dit jaar hadden ze een probleem vastgesteld met de bevestigingen van de forex foto's en ik heb verschillende mails gekregen (probleem ontdekt, wordt onderzocht, oplossing, we sturen een nieuwe bevestiging en daarna een pakje met de hardware).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

de krasgevoeligheid zou moeten meevallen eens hij aan de muur hangt (en zonder krassen geleverd werd dus).. ik had ervoor gekozen omdat ik al meerdere foto's op plexi gezien heb, en ik vond het wel wat hebben.
canvas vind ik zo "mwoah-mwoah", dus daar ben ik mee gestopt, en op dibond heb ik ook overwogen... maar dat heb ik nog nooit gezien gehad, dus twijfelachtig.
hoe vallen die mee qua kleuren en qua looks en weerkaatsing?

ik ben eens naar photobox aan het kijken, hoe zit het daar met dat ophangsysteem? want ik moet wel toegeven, dat systeem van albelli is wel een handig systeem.

@on4bam: de eerste keer was het met gls geleverd dacht ik, vandaag idd met een wagentje van bpost (al kan het zijn dat het toen ook met bpost was, ik durf het niet meer zeggen), maar ergens zit het toch bij gls (je trackingnr komt ook van gls)
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Dibond vind ik qua kleuren en weerkaatsing beter dan plexi...
Heb hier vanalles hangen, van z/w tot landschappen tot hdr's, allemaal op dibond, en er is er geen ene waar ik van zeg "die is mislukt" eigenlijk.
Kan je alleen aanraden om eens eentje te proberen en te kijken of het je ding is.

Canvas is niet "mwoah-mwoah", als je het juist gebruikt. Bv mijn ouders hebben een klassiek interieur (volle eiken meubelen, tapijten, sierlijstjes rond plafond, enz...) daar past dibond niet, dus alst voor hun is, zal het altijd canvas zijn.

Zelf heb ik het iets lichter en beetje moderner qua inrichting op appartement, dus ik heb dibonds hangen. Indertijd ook gekozen op aanraden van een collega's en ben er enorm tevreden van.

(Over je montage, voor dibond bij photobox zijn het 2 plastic latten die op achterkant zitten, houden je dibond 2cm van de muur af, en daar zit een touw door om hem aan haakje te hangen. onzichtbare montage dus eigenlijk.

Het enige wat ik wel al eens heb voorgehad, is dat het kleefsel waar de afstandshouders loskwam. Snel opgelost met een beetje montagekit, en maar 1x gebeurd tot nu toe, op 6 dibonds...
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Er plakt toch geen doorzichtige plastic op ? Ik heb dit al een paar keer meegemaakt dat je het bijna niet zag dat er een beschermingsfilm opplakte
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

@iceke: dat is mooi aangegeven met zo'n sticker op de plaat, dat er idd zo'n plastic opzit (zou je idd anders gewoon niet zien)

de krassen in de 2de plaat waren gelukkig puur oppervlakkig en zijn "weg" (het is te zeggen: ik weet niet of ze echt wég zijn, of gewoon totaal niet meer te zien).
wat een goed product voor kunststoffen al niet kan doen :)
dus al bij al: de 2de plaat is dus perfect en nog op tijd voor kerst, ikke blij!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”