Electronica onderdelen.

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Jan007
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 15 keer

Heeft het zin om electronica onderdelen te koop te stellen, is daar nog interesse voor ?
Het betreft uiteraard nieuwe ongebruikte elementen: weerstanden, condensatoren, transistoren, dioden, integrated circuits.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Hier misschien wel interesse voor mijzelf.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ze nog in een gewone winkel vinden is steeds moeilijker en moeilijker... dus wie weet ?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

In bulk voor een kleine prijs wel, maar rijk ga je er niet van worden.

Als ik transistoren uit het verre oosten kan laten komen voor een fractie van de lokale winkelprijs, dan weet je het wel.
Ik zou het eerder zien als 'ik kan er iemand blij mee maken' dan ' ik wil er kosten mee recupereren'.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 105 keer

Ik ben zelf veel met elektronica bezig, maar voornamelijk voor herstellingen. Meestal heb ik specifieke componenten nodig, BC547's, LM741's en NE555's kom ik niet meer zo vaak tegen in apparaten die ik herstel. Condensatoren wel, maar voornamelijk hoge capaciteiten bij lage voltages, en in de meeste hobby-dozen zijn die eerder zeldzaam.

Maar misschien zit er nog wel iets interessants tussen...
Regulus
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

goh ... ik heb hier nog een massa nieuwe en gerecycleerde IC's en transistoren liggen uit de jaren stillekes. Je kan het zo gek niet bedenken .. ook weerstanden en allerhande electronisch spul uit mijn "radio" en "electronica" dagen ...
Wat moet ik daar in godsnaam mee doen ... kan moeilijk een dozijn µa703 of µa709 aanbieden toch ? heb nog nieuwe geintegreerde HiFi versterkers liggen TDA2020? .. nooit gebruikt! gekocht voor een project dat nooit van de grond kwam .. etc etc ... :lol: :bang:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Hier ligt ook nog wel zo'n voorraad, maar ik laat 'm liggen, komt nog wel eens van pas. Ooit.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Nog niet zo lang geleden componenten gekocht via Tayda. Een hele zak, waarvan ik slechts enkele onderdelen van nodig had, de rest is reserve of voor een toekomstig project.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”