Heeft het zin om electronica onderdelen te koop te stellen, is daar nog interesse voor ?
Het betreft uiteraard nieuwe ongebruikte elementen: weerstanden, condensatoren, transistoren, dioden, integrated circuits.
Electronica onderdelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Hier misschien wel interesse voor mijzelf.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ze nog in een gewone winkel vinden is steeds moeilijker en moeilijker... dus wie weet ?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
In bulk voor een kleine prijs wel, maar rijk ga je er niet van worden.
Als ik transistoren uit het verre oosten kan laten komen voor een fractie van de lokale winkelprijs, dan weet je het wel.
Ik zou het eerder zien als 'ik kan er iemand blij mee maken' dan ' ik wil er kosten mee recupereren'.
J.
Als ik transistoren uit het verre oosten kan laten komen voor een fractie van de lokale winkelprijs, dan weet je het wel.
Ik zou het eerder zien als 'ik kan er iemand blij mee maken' dan ' ik wil er kosten mee recupereren'.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 105 keer
Ik ben zelf veel met elektronica bezig, maar voornamelijk voor herstellingen. Meestal heb ik specifieke componenten nodig, BC547's, LM741's en NE555's kom ik niet meer zo vaak tegen in apparaten die ik herstel. Condensatoren wel, maar voornamelijk hoge capaciteiten bij lage voltages, en in de meeste hobby-dozen zijn die eerder zeldzaam.
Maar misschien zit er nog wel iets interessants tussen...
Maar misschien zit er nog wel iets interessants tussen...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
goh ... ik heb hier nog een massa nieuwe en gerecycleerde IC's en transistoren liggen uit de jaren stillekes. Je kan het zo gek niet bedenken .. ook weerstanden en allerhande electronisch spul uit mijn "radio" en "electronica" dagen ...
Wat moet ik daar in godsnaam mee doen ... kan moeilijk een dozijn µa703 of µa709 aanbieden toch ? heb nog nieuwe geintegreerde HiFi versterkers liggen TDA2020? .. nooit gebruikt! gekocht voor een project dat nooit van de grond kwam .. etc etc ...
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Wat moet ik daar in godsnaam mee doen ... kan moeilijk een dozijn µa703 of µa709 aanbieden toch ? heb nog nieuwe geintegreerde HiFi versterkers liggen TDA2020? .. nooit gebruikt! gekocht voor een project dat nooit van de grond kwam .. etc etc ...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Hier ligt ook nog wel zo'n voorraad, maar ik laat 'm liggen, komt nog wel eens van pas. Ooit.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Nog niet zo lang geleden componenten gekocht via Tayda. Een hele zak, waarvan ik slechts enkele onderdelen van nodig had, de rest is reserve of voor een toekomstig project.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04