Even in de groep smijten waar ik momenteel aan denk en ben benieuwd wat jullie opmerkingen/bedenkingen/tips kunnen zijn.
Momenteel heb ik hier thuis 3 Raspi's draaien ism met Logitech Media Server. Ik heb dus 3 verschillende zone's (woonkamer, badkamer, tuin). Muziek speel ik af vanuit mijn NAS + internet streams voor bijvoorbeeld Stubru, MnM,...
Dit alles werkt hier al een 2-tal jaar perfect zonder problemen.
In het verleden heb ik Spotify eens uitgetest en het handige was dat voor LMS ook een plugin bestaat die Spotify kan afspelen. Ik bedien mijn LMS met Squeeze Commander. Echter zit de integratie van Spotify niet zo goed in LMS / Squeeze Commander. Je moet bvb eerst de spotify app openen om een bepaalde playlist/radio te liken. Daarna terug Squeeze Commander openen en daar te refreshen en dan kan je die playlist openen. Dus qua integratie zit dit niet zo super.
Een tweede punt was het maandelijkse bedrag van €9,99 per maand. Op zich zal ik het niet zo ontzettend veel kunnnen gebruiken, en dan vind ik het wel een "groot" bedrag.
Afgelopen dinsdag kwam dan de melding dat Google Play Music ook een soort van Family abonnement mogelijk maakt ( http://www.androidpolice.com/2015/09/28 ... 5-a-month/ ). Dit zou op een 2.5€ per maand komen dan als je met 6 bent.
Voor die prijs teken ik natuurlijk onmiddellijk in. Nu keek ik of er een Google Music plugin bestaat voor LMS. Maar dat is er toch nog niet echt (buiten ééntje die ik vond voor Raspberry Pi maar die ik niet werkend krijg). Dus als ik inteken op Google Play dan vrees ik dat ik zal moeten afstappen van mijn RasPi's als ik het effectief wil gebruiken.
Mijn vader heeft een Sonos Play bar en ik heb daar mijn Google Play account eens ingevuld. Daarna open ik de Sonos app en de integratie Google Music <--> Sonos zat echt wel goed. Vanuit de Sonos app zelf kan je onmiddellijk alle muziek zoeken/playlisten liken/playlisten aanmaken/... Dus ik ben wel een stukje verkocht!
Nu valt de prijs van Sonos wel een stukje tegen. Ik heb in alle drie mijn zones al een versterker staan alsook (weerbestendige)luidsprekers. Ik zou dus 3 x een Sonos Connect moeten aankopen om dit alles in orde te krijgen. Als ik kijk kost een Sonos Connect +-€350 (dus een totaal van €1050)...
Bestaan er goedkopere alternatieven voor de Sonos Connect? Voorwaarde is wel dat de App integratie (Android) mooi/goed moet samenwerken met Google Play/Webradio/Afspelen van eigen content op mijn NAS. Ik bekeek al eens of er geen Softplayer bestaat van Sonos, maar ik vind niet onmiddellijk iets terug.
Graag jullie bedenkingen/opmerkingen/...
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit: er bestaat nu ook zoiets als de Chromecast Audio die op zich ook kan doen wat ik wil. Hiervoor heb je echter wel weer verschillende apps nodig. Als je iets van google music wil afspelen moet je de app openen, verbinden met de chromecast en pas dan kan je muziek afspelen. Als je daarna wil luisteren naar de webstream van StuBru, dan moet je Tunein openen, connecteren met de Chromecast, en pas daarna kan je terug luisteren naar Stubru. Jammer dus van die extra handelingen...
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nu, het prijsverschil tussen Sonos <-> Chromecast Audio is zodanig groot dat het misschien wel het overwegen waard is om die "ongemakken" er bij te nemen.
Groeten