Sinister schreef:Lol die eicon kwam nogthans uit de belgacom shop toen.
Dat ga ik niet tegenspreken, zal je effe vertellen dat het om een 3de generatie modem gaat voor ADSL van Belgacom van na 2000.
Heeft het niet lang uitgehouden, teveel problemen mee .... het enige dat wel klopt .... hij is heel zeldzaam.
ADSL was er al vanaf 1998, zoals ik al zij in mondjesmaat !
Wie je dat heeft wijsgemaakt dat het de oudste is, is mij een raadsel !
Normaal gezien was Alcatel de hofleverancier van Belgacom.
Maar voor de ISDN modems was het Eicon met hun DIVA reeks die hofleverancier was bij Belgacom, en daarom mochten ze ook
later dan Alcatel een ADSL modem proberen met een mooiere design dan die van Alcatel !
flupke19 schreef:yep, de A-1000 was de eerste. Op dat model (en nadien de Home en de Pro ook) had je nog een connector met ATM cellen
Inderdaad, dat is de Alcatel modem .... er waren twee modellen, een voor PSTN en een voor ISDN maar dat kon je enkel
aan de stikker en stocknummer herkennen.
Inderdaad ook in de LEX achter de DSLAM stond er een ATM switch.
De eerste splitter was ook van Alcatel, had je ook twee modellen .... een voor PSTN en een voor ISDN, maar dat kon je ook
enkel aan de stikker en stocknummer herkennen.
Andere splinters bestonden er in het begin niet .... zoals ik zij ze kwamen in het begin altijd langs de techniekers !
Deze splitters zijn het langst in gebruik gebleven .... een kit Do-it-yourself bestond toen nog niet !
PS: voor een aanvraag moest je zelfs via een speciale dienst gaan in het begin, teleboetiek kon je niet echt helpen voor ADSL in het begin !
Het was daarna de technieker die de ADSL lijn deed die toen een afspraak maakte met de klant !
Dus @Sinister hier nu niet op antwoorden met: "lol ik heb mijn aanvraag gedaan in een teleboetiek zonder problemen".