Blacklist skynet users

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Daarne probleem bij klant aan't onderzoeken,
kan het zijn dat proximus abonnees die beginnen met 81.244 & 81.245 en mogelijk andere mailproblemen hebben?
Als ik die adressen ingeef op MXtoolbox krijg ik telkens blacklist meldingen
bijvoorbeeld: 81.245.147.101 & 81.244.171.71 ... 2 totaal verschillende klanten

Hebben jullie nog info of zelfde ervaringen? Heb de klant aangeraden om naar proximus te bellen hiervoor

https://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL041510

UPDATE: 109 reeks blijkbaar ook geimpacteerd?
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ik ook problemen gehad, je moet niet proberen bellen... Ze verwijzen je toch altijd door naar onderstaand e-mail adres:
Mailen naar BLACK LIST Removal <[email protected]>
Afbeelding
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

De blacklist die je linkt (PBL) is een lijst van public (DHCP of niet) IP's van consumentenproviders.
Dit werd in leven geroepen zodat zombie pc's met een mail server minder kans hebben voor door spamfilters te raken.

Heeft proximus geen "relay" SMTP server die je kan gebruiken?
Alsnog, als je van deze blacklist af wil, zal je én een goede RDNS en een statisch IP moeten hebben uit de ranges.
Dan nog kan het maanden duren eer iedereen z'n lists update.

Long story short ze zitten dus niet op een blacklist door eigen doen, maar preventief.
speciall
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

dus, euh niks aan te doen? want van [email protected] krijg ik geen response helaas.

de klant krijgt in z'n outlook een foutmelding dat de mail geweigerd wordt door relay.skynet.be
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

ik heb dit vroeger ook nog voorgehad en na herstarten van de modem was het opgelost!
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2548
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer

Had deze week hetzelfde probleem (dinsdag?)
Werkt nu echter weer allemaal normaal.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Heb ze 2x nodig gehad:

1 maal reactie na 1 dag
1 maal reactie na 2 dagen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”