Daarne probleem bij klant aan't onderzoeken,
kan het zijn dat proximus abonnees die beginnen met 81.244 & 81.245 en mogelijk andere mailproblemen hebben?
Als ik die adressen ingeef op MXtoolbox krijg ik telkens blacklist meldingen
bijvoorbeeld: 81.245.147.101 & 81.244.171.71 ... 2 totaal verschillende klanten
Hebben jullie nog info of zelfde ervaringen? Heb de klant aangeraden om naar proximus te bellen hiervoor
https://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL041510
UPDATE: 109 reeks blijkbaar ook geimpacteerd?
Blacklist skynet users
- FunkStar
- Elite Poster
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Ik ook problemen gehad, je moet niet proberen bellen... Ze verwijzen je toch altijd door naar onderstaand e-mail adres:
Mailen naar BLACK LIST Removal <[email protected]>
Mailen naar BLACK LIST Removal <[email protected]>
-
- Elite Poster
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
- Locatie: zwijndrecht
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 78 keer
- Contacteer:
De blacklist die je linkt (PBL) is een lijst van public (DHCP of niet) IP's van consumentenproviders.
Dit werd in leven geroepen zodat zombie pc's met een mail server minder kans hebben voor door spamfilters te raken.
Heeft proximus geen "relay" SMTP server die je kan gebruiken?
Alsnog, als je van deze blacklist af wil, zal je én een goede RDNS en een statisch IP moeten hebben uit de ranges.
Dan nog kan het maanden duren eer iedereen z'n lists update.
Long story short ze zitten dus niet op een blacklist door eigen doen, maar preventief.
Dit werd in leven geroepen zodat zombie pc's met een mail server minder kans hebben voor door spamfilters te raken.
Heeft proximus geen "relay" SMTP server die je kan gebruiken?
Alsnog, als je van deze blacklist af wil, zal je én een goede RDNS en een statisch IP moeten hebben uit de ranges.
Dan nog kan het maanden duren eer iedereen z'n lists update.
Long story short ze zitten dus niet op een blacklist door eigen doen, maar preventief.
-
- Pro Member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 05 dec 2006, 21:49
- Locatie: Aarschot
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 4 keer
dus, euh niks aan te doen? want van [email protected] krijg ik geen response helaas.
de klant krijgt in z'n outlook een foutmelding dat de mail geweigerd wordt door relay.skynet.be
de klant krijgt in z'n outlook een foutmelding dat de mail geweigerd wordt door relay.skynet.be