downloaden voor noobs

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

pfff, mijn neefke heeft pas een maan internet en zit me constant op te bellen voor te zeggen hoe hij films moet downloaden en al.
Maar diene weet niet eens het verschil tussen bits en bytes, laat staan wat hij moet doen met een iso, of hij denkt dat je ALLES kan vinden en kan downloaden aan maximum snelheid!
nu heb ik de volgende vraag: ik zoek een programma geschikt voor noobs (liefs in nederlands)
dan moet ik hem nog uitleggen hoe winrar werkt, hoe hij een image moet branden, hoe een crack werkt, hoe hij kan zien of het geen fake is, of er geen virussen inzitten.
Nog een klein probleem, diene denkt dat alle films die hij downloadt perfecte kwaliteit zal zijn EN ondertiteld in nederlands! en omdat ik morgen begin met werken heb ik niet veel zin om morgenavond heel mijn tijd te steken in dit! :evil:
ik heb het denk ik als de meesten zelf moeten leren en zelf moeten uitzoeken, waarom zou ik hem iets kant en klaars geven?!
zijn kennis van computers is nihil.
Dus heeft iemand tips voor iets simpel met een gemakkelijke interface, liefst zo weinig mogelijk sharen (telenet)??
het enigste waar ik op kan komen is kazaa lite maar dat heeft ij al gebruikt en heeft al zijn pc vernield!

groeten,
een gefrustreerd geekje
de pispaal <<
Gebruikersavatar
Yoko
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 nov 2003, 21:54

Op deze link vind je alle beginnersinformatie over downloaden

www.duken.nl

Have fun!
Gebruikersavatar
Raindog
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 apr 2003, 00:34
Locatie: Belgium, Ghent

leg hem uit dat films downloaden illegaal is, en dat de politie hem int gevang gaat gooien als hij dat probeert :p
"To err is human..to really screw up you need a computer."
Gebruikersavatar
Miles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 nov 2003, 15:12
Locatie: Vlaanderen

mijn nichtje doet da ook...van die vragen stelle :-D :lol:
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

raindog gaat moeilijk zijn want hij weet dat ik dat doe :)
moesten zijn ouders hem dat nu verbieden he
als ge niets afweet van pcs is het niet zo slim om bestanden in het wilde weg te leechen in p2p stuff e
de pispaal <<
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

En hoe oud is da bazeke ?
Als't'm echt te jong is, zou'k ne keer spreken met zijn ouders... en hem de link geven naar Kid City (of zo'n één of andere kindersite) :wink:
If you can't beat them, confuse them.
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

ij heeft net gedaan met het eerste middelbaar
enfin ik vind het iets te jong om zulke dingen al te doen en zeker als ge weet dat et zijnen eerst pc was voor zijn plechtige communie die ik al in 4 maand 2 keer moest repareren(virussen, adware, spyware en andere brol)
de pispaal <<
Gebruikersavatar
foxxy girl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 322
Lid geworden op: 05 jun 2004, 20:59
Locatie: geel

das wel grappig, ik heb omgeveer hetzelfde probleem, maar nog ietske erger.
bij mij is het heel mijn gezin dat niks van computers kent, en dan alles aan mij komt vrage. onze pa slaagt er zelfst in om nog altijd niet te snappen hoe da ge nen computer moet opstarten. :lol:

nen goeie raad, ik doe het meestal zelf ook, als ze iets vrage gewoon zegge, kijkt eens op google dan zulde wel iets vinden.

groetjes tinne
:banana: :kiss: :kiss: :kiss:
groetjes foxxy
:banana: :kiss: :kiss: :kiss: :banana:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Mr_Cide, ik zou die jongen gewoon KazaaLite geven en installeer achter zijne rug ne goeien AV + firewall. En laat ad-aware schedulen dat doe regelmatig een scan doet. Als hij voor de rest niet gaat klikken op "Counter Strike Condiontion Zero : the real stuff!!!" van 30kbyte groot kan er al niet veel mislopen :) Of anders Bittorrent... Daar zit er nog relatief weinig bucht op, maar geef hem dan zo een no upload ding of met netlimiter ofzo. Anyway, have fun met dat manneke :D

Cheers
Afbeelding
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 mei 2004, 23:38
Locatie: Brussel, België
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

haha, laat hem gewoon doen zeg hem dat het niet mogelijk is om te downloaden, zeg dat je daarvoor een beter verbinding nodig hebt....


hhhm wanneer is die 50 First Dates binnen, tis bijna 12 uur :-D :-D :-D
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

Geef hem shareaza,
nieuwer dan kazaa, maar zelfste manier, veel minder "pron" enzo. Beter voor kids die iets willen downloaden of gasten die minder van computer kennen. Of wel moet je em opleren met een deftige FTP :lol:
daar kan hij niet veel verkeerd doen :wink:

PS: VERTEL HEM OOK OVER DOWNLOADLIMIETEN :lol: :lol: :lol:

Mvg,
Snakehit
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

shareaza gaat te traag, want hij zit maar 4uurkes per dag ofzo voor de pc
ik denk aan bittorrent(azureus) + netlimiter voor de upload te cappen
moet hij niet veel doen gewoon op een site klikken wat ie wilt, azureus opent vanzelf hij zegt in welke map het moet en dan maar dl'en

bedankt alvast :o)
de pispaal <<
DiViNO
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 23 dec 2002, 18:23

Als ge niet weet hoe iets werkt begin er dan gewoon niet aan :roll:
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

Doordat die kleine mannen vanalles (willen) doen komen de ouders meestal in de miserie, zeker als het illegale dingen zijn. Toch beter eerst eens met de ouders praten over de mogelijke gevaren want meestal zijn zij zich daar zelf niet van bewust.
Moest het mijn neefje zijn aan die leeftijd kreeg hij geen uitleg over illegale dingen, zo simpel is het.

Inter
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

inter, wel zo denk ik ook, ik ben maar beginnnen downloaden 3 maand nadat ik adsl hadf, maar heb ervoor 2 jaar 56k gehad wel downloadde ik af en toe een mp3'tje, maar ik kende wel al "veel" van pcs, enfin ik wist hoe het softwarematig in elkaar zat vooral de gevaren maar daar denk je aan als het te laat is, trial and error :)
als ge iets niet weet zoeken op internet, als ge iets niet vind andere zoekwoorden gebruiken,...
wat ik zeker verkeerd vind is dat zijn kennis van het engels zeer laag is (net gedaan met het 1e jaar middelbaar!)

ik kan ook zeggen "zoek het zelf uit!" heb ik namelijk ook moeten doen, ook als er problemen waren moest ik zelf maar een oplossing zoeken, maar zo leert ge tenminste iets, zonder dat het iemand u voordoet!
de pispaal <<
willywally
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jun 2004, 14:45

Doen dat maar we hebben het tenslotte ook allemaal zelf moeten uit zoeken of nie soms!?
Mij vallen ze ook altijd lastig met van die vragen waar je eigenlijk geen deftig antwoord kan op geven,maar we weten het wel.
Laat ze maar afzien,ieder op zijne toer is niet teveel.haha

KENNIS IS MACHT!!
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Mr.Cide schreef:ij heeft net gedaan met het eerste middelbaar
enfin ik vind het iets te jong om zulke dingen al te doen

Ik ook en ik denk dat ik wel redelijk veel van computers ken.(toch meer dan u neefke) :P
guess_who
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 31 jul 2003, 20:29
Contacteer:

mja ik heb een paar jaar geleden ontdekt hoe te downloaden van xdcc bots. was een groot iets toen voor mij :)
nuja vanaf dat anderen dat te horen kregen mocht ik het dan gaan uitleggen. ze verstaan het dan maar half en vanaf dat er iets niet juist gaat ben ik de eerste waar ze naartoe komen :( .

heb zo ook nog eens iemand 1u30 mogen uitleggen hoe Need for speed underground te installeren en een crack erop te zetten :s
vooral die crack was de grote moeilijkheid ;)
hij probeerde dus vanaf de cd de crack te kopieren ... NAAR DE CD...
toen werd k toch ff niet goed :s

pc's zijn dus niet geschikt voor zo'n mensen...
bubbs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 apr 2004, 11:21
Locatie: ergens in de noorderkempen

Snakehit schreef:PS: VERTEL HEM OOK OVER DOWNLOADLIMIETEN :lol: :lol: :lol:


Net niet, als hij een paar keer op smalband gezet wordt of als de ouders mogen bijbetalen voor extra volume, zal het snel gedaan zijn met dat leechen :twisted: :P

Ben zelf van het principe dat als je niet kan uitdokteren hoe iets werkt, dat je er dan beter vanaf blijft, zeker met zaken die op het randje van, of helemaal in de illegaliteit gebeuren...
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”