![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Alvast bedankt.
In de LEX stond ook een specifiek systeem voor alle "pay-phones", zou kunnen dat het "de" controller was ?Trojan schreef:Dat gaat niet simpel zijn. Als ik mij niet vergis hangen er tussen die toestellen en de centrale en speciale controller specifiek voor telefooncellen.
Wat je kan doen is openvijzen en het binnenwerk vervangen door een gewoon telefoontoestel en daarop de originele hoorn en keypad van de telefooncel aansluiten.
Cabinetjes op straat hebben nooit met ISDN gewerkt (R.T.T./Belgacom) !petzl schreef:als het isdn is zal het niet werken op een gewone lijn....
Deze witte raaf hoop ik dus te vindenBssoft schreef:Vroeger werden de openbare telefooncellen gedaan door een aparte dienst van de payphones .... als je zo een persoon nog kan vinden !
Enkel nog de zeer grote LEX'en, maar dat zijn er niet zoveel meer. De meeste zijn self-service voor techniekers.payphoneuser schreef:Weet je soms of er in de LEX nog steeds iemand fysiek aanwezig is de dag van vandaag, of wordt alles vanop afstand bestuurd?
Inderdaad, de grootste moedercentrales, dan spreken we over een capaciteit van meer dan 30.000/40.000 lijnen .... volgens mij !Trojan schreef:Enkel nog de zeer grote LEX'en, maar dat zijn er niet zoveel meer. De meeste zijn self-service voor techniekers.payphoneuser schreef:Weet je soms of er in de LEX nog steeds iemand fysiek aanwezig is de dag van vandaag, of wordt alles vanop afstand bestuurd?
Enkel 03CEN0 nog tegenwoordig. AGW is taking overTrojan schreef:03CEN en 03ZUI waren in mijn tijd nog fulltime bemand.
03BER, sint-niklaas en een paar andere parttime.
En de rest ook self-service.
Is het PIE of GEN die van onder naar boven begint te tellen?
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... /1.2244633payphoneuser schreef:Deze witte raaf hoop ik dus te vindenBssoft schreef:Vroeger werden de openbare telefooncellen gedaan door een aparte dienst van de payphones .... als je zo een persoon nog kan vinden !
Bssoft, ik zie dat je uit ruime ervaring spreekt. Wat je daar zegt over de apparatuur in de LEX is misschien een eerste piste die ik kan verkennen. Weet je soms of er in de LEX nog steeds iemand fysiek aanwezig is de dag van vandaag, of wordt alles vanop afstand bestuurd?
Aha! Waar precies, als ik zo curieus mag zijn? Toevallig gezien of ze nog werkte? ("Bienvenue" op het display)Kenw00t schreef:Ik dacht dat ze dat echt meenden dat het de laatste was daar in Antwerpen. Vandaag heb ik er echter nog 1 zien staan in een dorpje in de Ardennen.
Ja, is gebeurd.Sonytech schreef:Kan je van dat deel van de print eens een foto van de achterkant maken, plus overzichtsfoto's van de achterkant net zoals je die voor de voorkant gemaakt hebt?
Hier: https://goo.gl/maps/Tkwl6payphoneuser schreef:Aha! Waar precies, als ik zo curieus mag zijn? Toevallig gezien of ze nog werkte? ("Bienvenue" op het display)