Type trein opzoeken
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Bestaat er een website die het type trein weergeeft, gebaseerd op het treinnummer?
Er is nogal een verschil in rijcomfort tussen M6 of Desiro en AM75 of nog ouder.
Het zou handig zijn mocht ik op een website kunnen opzoeken welk materiaal de NMBS inzet op een bepaald treinnummer.
Concreet: IC2214 en P8305
Die P-trein is een beestenwagen, maar wat is die IC2214?
M6 - persoonlijke favoriet
MS08/Desiro - persoonlijke favoriet
En beestenwagens zonder airco of enig zitcomfort (banken van 1,5 en 2,5 waar je steevast met 2 en met 3 gepropt zit)
AM75
Absolute horror:
Propbanken:
Er is nogal een verschil in rijcomfort tussen M6 of Desiro en AM75 of nog ouder.
Het zou handig zijn mocht ik op een website kunnen opzoeken welk materiaal de NMBS inzet op een bepaald treinnummer.
Concreet: IC2214 en P8305
Die P-trein is een beestenwagen, maar wat is die IC2214?
M6 - persoonlijke favoriet
MS08/Desiro - persoonlijke favoriet
En beestenwagens zonder airco of enig zitcomfort (banken van 1,5 en 2,5 waar je steevast met 2 en met 3 gepropt zit)
AM75
Absolute horror:
Propbanken:
-
- Elite Poster
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Probleem is dat er operationeel gezien vaak veranderingen zijn.
Bv. op L50(a) heb je vaak de ene dag 1 type trein en opeens de volgende dag om hetzelfde uur een andere type trein.
Heb je het al aan NMBS via Twitter gevraagd?
Bv. op L50(a) heb je vaak de ene dag 1 type trein en opeens de volgende dag om hetzelfde uur een andere type trein.
Heb je het al aan NMBS via Twitter gevraagd?
-
- Pro Member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
I11 / DMT's zijn echt aangenaam. Helaas heb je die amper op het traject wat ik deed..
Desiro vind ik echt niks aan buiten het geluid bij optrekken.
Je kan eventueel eens tweeten naar @NMBS. Die zouden je op zijn minst de theoretische samenstelling moeten kunnen geven van 2214. Die relatie heb je breaks maar ook gesleept materiaal.
Desiro vind ik echt niks aan buiten het geluid bij optrekken.
Je kan eventueel eens tweeten naar @NMBS. Die zouden je op zijn minst de theoretische samenstelling moeten kunnen geven van 2214. Die relatie heb je breaks maar ook gesleept materiaal.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Dat er last minute operationele wijzigingen zjijn, oké. Maar dan kan je ten minste een trein kiezen die comfortabel is.
Ik vind die Desiro's best oké, jammer dat er geen armleuningen zijn. Maar als je dat vergelijkt met de M80 die ze op mijn verbinding (Heist-op-den-Berg > Leuven) inzet(t)en... Dan weet ik toch wat kiezen. Alleen al voor de individuele stoelen op die Desiro's, plus airco, plus optreksnelheid, ...
Twitter: no idea hoe dat werkt -> account aangemaakt
Ik vind die Desiro's best oké, jammer dat er geen armleuningen zijn. Maar als je dat vergelijkt met de M80 die ze op mijn verbinding (Heist-op-den-Berg > Leuven) inzet(t)en... Dan weet ik toch wat kiezen. Alleen al voor de individuele stoelen op die Desiro's, plus airco, plus optreksnelheid, ...
Twitter: no idea hoe dat werkt -> account aangemaakt
Laatst gewijzigd door heist_175 05 jun 2015, 10:15, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Berichten: 692
- Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
- Locatie: Oostmalle
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Ik heb 10jaar in de 'absolute horror' gezeten
Als ge de raam openkreeg had je 'airco', anders niet.
Man dat kon daar soms toch heet in zijn...
Paar keer gedacht dat die recht naar Auswitch zou rijden.
Was voor mij één van de redenen om ander werk te zoeken.
Blij dat ik nu elke dag met 't fietske naar 't werk kan.
Als ge de raam openkreeg had je 'airco', anders niet.
Man dat kon daar soms toch heet in zijn...
Paar keer gedacht dat die recht naar Auswitch zou rijden.
Was voor mij één van de redenen om ander werk te zoeken.
Blij dat ik nu elke dag met 't fietske naar 't werk kan.
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Kan je je lijstje wat aanvullen? Nostalgie!
Deze bijvoorbeeld:
Jarenlang ermee van Oudenaarde naar Brussel getreind. In de tijd dat je er nog mocht op roken zelfs. Ik ben geen roker, en man stinken dat die rookstellen deden. Nu ja, de andere ook als de deur van het "toilet" wat had open gestaan .
Ik vind dat de huidige reiziger wat verwend is. Ik was student van 2000 tot 2004 en deed dagelijks het traject Anzegem - Brussel Centraal en we waren al content als we konden zitten en het raampje wat open kon in bovenstaande stellen. Deze hadden trouwens ongeveer de helft wagons met individuele zetels en de helft wagons met zetels waar je met veel meer op kon zitten maar veel oncomfortabeler .
Met deze:
heb ik trouwens 10 jaar tussen Anzegem en Oudenaarde geboemeld. Ik heb er zelfs een keer mogen mee rijden, dat was echt wel de max! Lekkere adrenalinestoot.
Was elke keer weer hopen dat de deuren wel gingen open gaan . Die treinstellen zijn echt niet kapot te krijgen, we hebben er nochtans redelijk het varken in uitgehangen.
Deze bijvoorbeeld:
Jarenlang ermee van Oudenaarde naar Brussel getreind. In de tijd dat je er nog mocht op roken zelfs. Ik ben geen roker, en man stinken dat die rookstellen deden. Nu ja, de andere ook als de deur van het "toilet" wat had open gestaan .
Ik vind dat de huidige reiziger wat verwend is. Ik was student van 2000 tot 2004 en deed dagelijks het traject Anzegem - Brussel Centraal en we waren al content als we konden zitten en het raampje wat open kon in bovenstaande stellen. Deze hadden trouwens ongeveer de helft wagons met individuele zetels en de helft wagons met zetels waar je met veel meer op kon zitten maar veel oncomfortabeler .
Met deze:
heb ik trouwens 10 jaar tussen Anzegem en Oudenaarde geboemeld. Ik heb er zelfs een keer mogen mee rijden, dat was echt wel de max! Lekkere adrenalinestoot.
Was elke keer weer hopen dat de deuren wel gingen open gaan . Die treinstellen zijn echt niet kapot te krijgen, we hebben er nochtans redelijk het varken in uitgehangen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Jij had dan tenminste iets voor in te ZITTEN... enkele jaren geleden moest ik bijna dagelijks RECHTSTAAN in zo'n beestenwagonDoktor Avalanche schreef:Ik heb 10jaar in de 'absolute horror' gezeten
En RECHTSTAAN was dan nog luxe... je mocht al blij zijn dat er een trein reed (amper één per uur) zonder noemenswaardige vertragingen
En dan hebben sommige mensen nog het idee mensen richting dergelijk openbaar vervoer te dwingen
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik heb jaren gespoord met deze trein toen ik op kot zat in Leuven:
Antwerpen - Leuven (via Mechelen) toen nog
Toen ik de trein nam in Mechelen, wist ik welke treinen een M6 waren, die nam ik dan: MASSA's plaatsen, airco, ...!
Nu neem ik de trein vanuit Hesti-op-den-Berg en worden die oude treinen (zie foto hierboven) beetje bij beetje vervangen door Desiro's.
Die hebben OVERAL individuele stoelen, wat een enorme verbetering is.
ZIt maar eens met een dikke k0e op zo'n 1,5 of 2,5 bankje -> na 10 minuten heb je geweldige rugpijn van het gerammel van de trein plus het feit dat je u nog schrap moet zetten omdat die olifant u van het bankje wil duwen. H-a-t-e-l-i-j-k.
Op die treinen krijg je ook zelden controle
Die beestenwagens met plooideuren uit de oorlog rijden nog altijd, als L, P of CR trein.
Leuven -> Diegem is vaak met zo'n gedrocht.
Antwerpen - Leuven (via Mechelen) toen nog
Toen ik de trein nam in Mechelen, wist ik welke treinen een M6 waren, die nam ik dan: MASSA's plaatsen, airco, ...!
Nu neem ik de trein vanuit Hesti-op-den-Berg en worden die oude treinen (zie foto hierboven) beetje bij beetje vervangen door Desiro's.
Die hebben OVERAL individuele stoelen, wat een enorme verbetering is.
ZIt maar eens met een dikke k0e op zo'n 1,5 of 2,5 bankje -> na 10 minuten heb je geweldige rugpijn van het gerammel van de trein plus het feit dat je u nog schrap moet zetten omdat die olifant u van het bankje wil duwen. H-a-t-e-l-i-j-k.
Op die treinen krijg je ook zelden controle
Die beestenwagens met plooideuren uit de oorlog rijden nog altijd, als L, P of CR trein.
Leuven -> Diegem is vaak met zo'n gedrocht.
-
- Premium Member
- Berichten: 692
- Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
- Locatie: Oostmalle
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Sorry verkeerd uitgedrukt,r2504 schreef:Jij had dan tenminste iets voor in te ZITTENDoktor Avalanche schreef:Ik heb 10jaar in de 'absolute horror' gezeten
- meestal rechtstaan.
- was meestal een trein van 12 wagons, maar soms ook 9 ==> proppen, maar soms ook 6 ==> toestanden genre Chinese metro.
- Door de luidsprekers : onze trein heeft een wissel gemist, we rijden nu naar plaats x ipv normale station.
- afgeschafte treinen
- met perioden elke dag vertraging van 10 a 30 minuten
- ijskoude treinstellen, snikhete treinstellen
- vechten in trein (met conducteur)
- ja, zelfs n*****n in de trein heb ik gezien
- trein komt aan op spoor 1, even later op spoor 2, even later op spoor 5, en dan rijdt ie gewoon op spoor 1 binnen ( waar ik opstapte was dat 500 man,wat een klucht)
- tijden van schoolreizen, dat zo goed als alle zitplaatsen gereserveerd zijn.
- ...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
- bollewolle
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
- Twitter: bollewolle
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Die beestenwagons die jullie tonen zijn tenminste al op elektriciteit. Op de lijn Neerpelt-Antwerpen waren dat zo een treinen met dan van die gele diesel locomotieven ervoor tot ergens halverwege de jaren 2000 En daar rijden nu trouwens nog altijd diesel treinen op die lijn want vanaf Mol is er geen bovenleiding richting Neerpelt. Ah, memories
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Doktor Avalanche schreef: - ja, zelfs n*****n in de trein heb ik gezien
@dieseltreinen
Als ik overstap in Lier zie ik die soms toekomen.
Je waant u ergens in een ontwikkelingsland, maar nee, het zijn treinen naar de Kempen.
Hoewel er lokale politici (om David Geerts - SPA/Heist-op-den-Berg niet te noemen) in de politieke raad van de NMBS zitten, blijft de volledige elektrifiëring van die lijn uitgesteld worden. Compleet absurd.
Hoe wil je dan het OV als alternatief voor de auto positioneren?
Ooit eens aan de praat geraakt met iemand van CrossRail, hij zei dat zijn loc 6L per kilometer verbruikte (op kruissnelheid en "volgeladen")
Das 100keer meer dan mijn Ford Focus, maar hij zal wel "ietske" meer vervoeren dan in mijn koffer kan
-
- Premium Member
- Berichten: 692
- Lid geworden op: 21 dec 2010, 10:17
- Locatie: Oostmalle
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Copuleren, coïtus,...
Was trouwens in Lier
Was trouwens in Lier
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Gedurende een periode gingen we gewoon in eerste klasse zitten als de 2e klasse zowel que zitgelegenheid als que staanplaatsen overvol zat. Maar daar werden we dan meestal ook uitgebonjourd.
Tijdens het weekend reed ik dan wel regelmatig ook zelf in eerste klasse (vader werkte bij de spoorwegen en had gratis bonskes) en eerlijk gezegd vond ik dat dan wel altijd aangenaam reizen. Veel leuker dan met de auto (in het weekend rijdt hij ook meestal op tijd), maar ja sinds ik het zelf moet betalen is de rekening ook snel gemaakt. Dat plus het feit dat de madam niet van de trein moet weten.
Tijdens het weekend reed ik dan wel regelmatig ook zelf in eerste klasse (vader werkte bij de spoorwegen en had gratis bonskes) en eerlijk gezegd vond ik dat dan wel altijd aangenaam reizen. Veel leuker dan met de auto (in het weekend rijdt hij ook meestal op tijd), maar ja sinds ik het zelf moet betalen is de rekening ook snel gemaakt. Dat plus het feit dat de madam niet van de trein moet weten.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Wikipedia is trouxwens relatief uitgebreid inzake, inclusief allerhande foto's:
http://nl.wikipedia.org/wiki/MS08
http://nl.wikipedia.org/wiki/MS96
http://nl.wikipedia.org/wiki/MS86
http://nl.wikipedia.org/wiki/MS80
http://nl.wikipedia.org/wiki/MS75
http://nl.wikipedia.org/wiki/MS70
http://nl.wikipedia.org/wiki/MS55
http://nl.wikipedia.org/wiki/MS54
http://nl.wikipedia.org/wiki/MS50
http://nl.wikipedia.org/wiki/MS39
http://nl.wikipedia.org/wiki/Type_1935
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klassiek_motorstel
http://nl.wikipedia.org/wiki/MS08
http://nl.wikipedia.org/wiki/MS96
http://nl.wikipedia.org/wiki/MS86
http://nl.wikipedia.org/wiki/MS80
http://nl.wikipedia.org/wiki/MS75
http://nl.wikipedia.org/wiki/MS70
http://nl.wikipedia.org/wiki/MS55
http://nl.wikipedia.org/wiki/MS54
http://nl.wikipedia.org/wiki/MS50
http://nl.wikipedia.org/wiki/MS39
http://nl.wikipedia.org/wiki/Type_1935
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klassiek_motorstel
- bollewolle
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
- Twitter: bollewolle
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
En dan mist er dus nog heel die oude diesel reeks want dit is diegene waar ik het over had op de lijn Antwerpen-Neerpelt: https://nl.wikipedia.org/wiki/M2_%28spoorwegrijtuig%29
Goeie foto ervan gevonden op Flickr:
Ah, waar is den tijd
Goeie foto ervan gevonden op Flickr:
Ah, waar is den tijd
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik herinner me nog dat die oude diezels passeerden achter school, lijn Oudenaarde-Ronse. Ik vermoed dat die nog altijd geen elektriciteit heeft gekregen. Altijd een lawaai van jewelste als die passeerde.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Pro Member
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Nee, alhoewel die locomotieven nog wel bij Infrabel gebruikt worden voor werktreinen en dergelijke. Men gebruikt alleen nog die MW41 voor reizigers. Die mogen trouwens in Antwerpen-Centraal enkel op niveau +1 ontvangen worden.heist_175 schreef:Rijdt die nog? Nooit gezien.
- bollewolle
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
- Twitter: bollewolle
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
Klopt, ze hebben geloof ik tot ergens begin jaren 2000 gereden op die lijn. Werd ook gebruikt als piekuurtrein Leuven-Neerpelt vrijdagavond en Neerpelt-Leuven zondagavond. Begein jaren 2000 is het dan die MW41 geworden wat wel een verademing was (ook al waren daar wel wat problemen mee in het begin meen ik mij te herinneren).
Edit: hier de link trouwens naar de MW41. Tegenwoordig is het trouwens de lijn Antwerpen-Hamont nadat ze dat station terug hebben geopend vorig jaar en Neerpelt dus niet langer de terminus is.
Edit: hier de link trouwens naar de MW41. Tegenwoordig is het trouwens de lijn Antwerpen-Hamont nadat ze dat station terug hebben geopend vorig jaar en Neerpelt dus niet langer de terminus is.
-
- Premium Member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 53 keer
Die heeft tot op de dag van vandaag inderdaad nog altijd geen elektriciteit. Ook de lijn vanuit Geraardsbergen naar Gent, via Lierde, is (deels) niet-geëlektrificeerd.Goztow schreef:Ik herinner me nog dat die oude diezels passeerden achter school, lijn Oudenaarde-Ronse. Ik vermoed dat die nog altijd geen elektriciteit heeft gekregen. Altijd een lawaai van jewelste als die passeerde.
- Fallschirmjaeger
- Premium Member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 90 keer
Mijn favoriete trein, hier zit ik het meest comfortabel op. Helaas enkel nog op de lijn Antwerpen-Kortrijk. De andere lijnen, Antwerpen-Oostende en Antwerpen-Gent zijn jammer genoeg al volledig geïnfecteerd door de trams (Desiro).
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Deze met de blauwe (zalige) zetels is mijne favoriet.Goztow schreef:
De nieuwer treinen met airco zijn ook ca va maar aan de andere kant vind ik de dataverbindingen op deze treinen slechter.
@ trein in vorige post = die rijden ook nog op meerdere plaatsen hoor. Ik zie ze toch regelmatig tussen Brussel en Luik.
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Over de desiro MS08:
bron: http://www.belgianrail.be/nl/corporate/ ... 55AE1F.pdf
De 305 motorstellen bieden 84500 zitplaatsen of dus 16864€ per zitplaats!
Levensduur treinstel "30 tot 40 jaar, soms zelfs langer".
Ben ik de enige die dit waanzinnig duur vind, zelfs gegeven de levensduur ten opzichte van een auto?
Pak immers dat bij de trein gemiddeld genomen ongeveer alle zitplaatsen bezet zijn (en das vermoedelijk nog overschat) + van een auto gemiddeld genomen 1,5 zitplaatsen bezet zouden kunnen worden. Aanname levensduur wagen 10 jaar
Kostprijsvergelijking: 16864 * 1,5 * 10/40 => in plaats van geld te investeren in treinen/zitplaatsen kan je net zo goed per zitplaats van de MS08 trein (84500 keer dus) 6324€ voorzien om wagens te subsidieren (en dat dus elke 10 jaar opnieuw). Ik maak hierbij natuurlijk abstractie dat de trein steeds een andere reiziger kan vervoeren waar de wagen dat niet kan, congestie en milieuoverwegingen worden niet in rekening gebracht,....
Het punt is echter => zijn treinen niet waanzinnig veel te duur voor wat het eigenlijk is?
Code: Selecteer alles
In 2008 plaatst NMBS een order om 305 motorstellen
aan te kopen. Kostprijs 1425 miljoen
euro, meteen de grootste aankoop uit de geschiedenis
van de spoorwegonderneming
De 305 motorstellen bieden 84500 zitplaatsen of dus 16864€ per zitplaats!
Levensduur treinstel "30 tot 40 jaar, soms zelfs langer".
Ben ik de enige die dit waanzinnig duur vind, zelfs gegeven de levensduur ten opzichte van een auto?
Pak immers dat bij de trein gemiddeld genomen ongeveer alle zitplaatsen bezet zijn (en das vermoedelijk nog overschat) + van een auto gemiddeld genomen 1,5 zitplaatsen bezet zouden kunnen worden. Aanname levensduur wagen 10 jaar
Kostprijsvergelijking: 16864 * 1,5 * 10/40 => in plaats van geld te investeren in treinen/zitplaatsen kan je net zo goed per zitplaats van de MS08 trein (84500 keer dus) 6324€ voorzien om wagens te subsidieren (en dat dus elke 10 jaar opnieuw). Ik maak hierbij natuurlijk abstractie dat de trein steeds een andere reiziger kan vervoeren waar de wagen dat niet kan, congestie en milieuoverwegingen worden niet in rekening gebracht,....
Het punt is echter => zijn treinen niet waanzinnig veel te duur voor wat het eigenlijk is?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Buiten de airco en de aandrijving zijn die Desiro stellen waardeloos... geen deuren binnenin, een gigantische wc in het midden van de coupe , stinken.
en dan heb ik het nog niet over de waardeloze 1ste klas "plaatsen" Als je met die trein in eerste klas moet reizen wordt je gewoon opgelicht.
Nee, dan had men beter nogwat van die met blauwe zetels bijgekocht met deuren van voor en vanachter de coupe.
@lirec: De trein is inderdaad duur maar aangezien iedereen op hetzelfde moment wilt gaan werken wil je niet NOG meer autos tijdens de spitsuren.
en dan heb ik het nog niet over de waardeloze 1ste klas "plaatsen" Als je met die trein in eerste klas moet reizen wordt je gewoon opgelicht.
Nee, dan had men beter nogwat van die met blauwe zetels bijgekocht met deuren van voor en vanachter de coupe.
@lirec: De trein is inderdaad duur maar aangezien iedereen op hetzelfde moment wilt gaan werken wil je niet NOG meer autos tijdens de spitsuren.
Laatst gewijzigd door Gray 06 jun 2015, 01:43, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 82 keer
Die wc ik lag bijna strike onder tafel bij het zien van die foto.
Dat besef ik wel => zie "abstractie congestie" in mijn post. Soms heb je echter een slechte vergelijking nodig om een veel te hoge kost van iets zichtbaar te maken omdat je zo een tastbaar, gekend vergelijkingspunt hebt.
Dat besef ik wel => zie "abstractie congestie" in mijn post. Soms heb je echter een slechte vergelijking nodig om een veel te hoge kost van iets zichtbaar te maken omdat je zo een tastbaar, gekend vergelijkingspunt hebt.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
De lijn Gent-Zottegem-Geraardsbergen is bvb nog steeds met Diesels. Vroeger de 62xx locs met M2 wagons erachter (groen : 2de klasse, rood : 1ste klasse). Zalig dieselgeluid!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
- Locatie: Rivierenland
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 15 keer
Ja, die oude treinen of klasiekjes zoals het spoorwegpersoneel ze noemt kunnen met meerdere aan elkaar gekoppeld worden tot een grote trein.
Met de nieuwere MS96 (die met de rubberen band aan de voorzijde) kan dat trouwens ook.
Met de nieuwere MS96 (die met de rubberen band aan de voorzijde) kan dat trouwens ook.