AndRo555, ben verbonden met LTE800, vliegtuigmodus aangezet en 2 minuten later terug uitgezet, terug band 20 helaas :/
Signaal in Leuven centrum is wel goed genoeg denk ik, had ik met de 5 toch ook altijd LTE...
Kristof, inderdaad, tot de 4S kon je 3G nog uitschakelen om enkel 2G te gebruiken, maar vanaf de 5 kan je enkel 4G uitschakelen en zo verbindt de iPhone toch nog met het energievretende 3G.
Ik dacht dat ze dit in iOS 8 opgeslot hadden (keuze tussen 2G, 2G & 3G of 2G, 3G en 4G) maar daarvoor moet je provider blijkbaar een nieuwe carrier bundle uitbrengen.
Verder ben ik er zeker van dat hier LTE1800 beschikbaar is (toen bipt nog toegankelijk was voor iedereen zag ik dat er nog enkel LTE1800 op die mast stond). Met de 5 heb ik hier altijd goed 4G-bereik gehad in Overijse.
Gisteren was ik in Leuven (ik was overtuigd dat het daar wel zal werken), maar 1 van de 5 keren dat ik keek was hij met LTE800 verbonden, en de keren dat hij met band 3 verbonden was, stond hij al terug op 20 tegen dat ik de speedtest-app geopend had :/
Benbits, niet helemaal, ik denk dat de bedoeling is dat de iPhone met band 3 verbind van zodra die stabiel genoeg is, niet vol zit en de dekking goed genoeg is, zo heb je meer snelheid buiten.
In mijn geval blijft hij met band 20 verbonden.
(offtopic: net speedtest gedaan, en met Mobistar haal ik 29/9 waar ik met Telenet 6/8 haal op dezelfde locatie, met dezelfde signaalsterkte, op LTE800... natuurlijk meerdere tests gedaan en niet tezamen... Telenet wordt precies benadeelt

)
Iedereen enorm bedankt voor het meedenken!
[
Post made via mobile device ]