iPhone verbindt telkens met LTE800

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Ik heb een iPhone 6 en Telenet (vandaar dat ik dit bij Mobistar plaatste), en met mijn iPhone 5 was ik altijd verbonden met LTE1800 (kan ook niet anders) en ik had vrijwel overal bereik, maar nu met mijn iPhone 6 naast de 5 zie ik toch op sommige afgelegen plekken dat de 6 verbonden is met 4G en de 5 niet, en binnenshuis heb ik overal 4G met de 6 en met de 5 kan ik ergens 4G hebben en een meter verder niet meer.

Maar als ik naar buiten ga bijvoorbeeld heb ik een perfecte LTE1800-verbinding met de 5, terwijl de 6 altijd en overal verbonden blijft met band 20... Het verschil in snelheid is minimaal, of soms zelfs gelijk, maar toch... Mobistar combineert de 800 en 1800 MHz-frequentie toch net om buiten capaciteit te geven en binnen dekking? Kan de iPhone niet gewoon verbinden met LTE1800 als de verbinding sterk genoeg is, en wanneer de verbinding zwak of onstabiel wordt, overschakelen op LTE800? Zou veel beter en logischer zijn...

Alvast bedankt! :)
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Normaal gezien zal Mobistar hun netwerk zo hebben opgesteld om als het mogelijk is (iPhone 6) en de signaalsterkte goed genoeg is, zorgen dat de GSMop LTE1800 gaat om inderdaad betere performance te kunnen bieden doordat er meer bandbreedte is in de 1800MHz band (15/20MHz) tegenover LTE800 (10MHz). Zo verdelen ze ook de capaciteit over alle banden om een betere ervaring (lees performance) te kunnen bieden.

Wat gebeurt als je buiten je 6 op airplane mode zet en wat later terug af zet? Dan zou de 6 toch op band 3 moeten gaan. Heel het wisselen tussen banden wordt vanuit de mast geregeld, dus kan het zijn dat die vindt dat je signaalsterkte niet sterk genoeg is om je op 1800MHz te zetten en toch nog een degelijke connectie te kunnen geven.
Het zou ook kunnen dat 1800MHz meer belast is (met al die iPhone 5's) en dat de trafiek gebalanceerd wordt over beide banden en dat je dan op band 20 blijft.


TL;DR Normaal gezien moet je iPhone 6 ook op 1800MHz gaan als het signaal sterk genoeg is.
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

Met de iPhone 6 moet je nu ook echt aangeven welke mobiele data je wil, ik blijf dit vreemd vinden. Met de schakelaar uit blijft hij nog steeds op de band/keuze die aangegeven staat. Onlangs werd mij hier aangeraden de keuze op 4G te houden aangezien 800 mhz een beter binnenshuis bereik heeft, de praktijk spreekt dit (persoonlijk) tegen na enkele tests. Wanneer ik de knop mobiele data uitzet kies ik ook voor 2G, wat mijn batterij ten goede komt (dag extra zonder opladen). Ik vind het allesinds een rare optie van  dat het toestel niet automatisch naar de freq gaat voor bellen/smsen wanneer mobiele data uitstaat.

@indigiswe: 800 mhz is de meest voorkomende freq bij Mobistar (landelijk), 1800 mhz zal je meer in stedelijke gebieden tegen komen. Misschien daarom dat hij deze voorkeur heeft, weet niet waar je woont.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
Benbits
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 feb 2009, 19:25
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 24 keer

das toch logisch,
iphone 5 , enkel 1800 op 4g geen 800
vanaf 5S 800 & 1800.
b.
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

AndRo555, ben verbonden met LTE800, vliegtuigmodus aangezet en 2 minuten later terug uitgezet, terug band 20 helaas :/
Signaal in Leuven centrum is wel goed genoeg denk ik, had ik met de 5 toch ook altijd LTE...

Kristof, inderdaad, tot de 4S kon je 3G nog uitschakelen om enkel 2G te gebruiken, maar vanaf de 5 kan je enkel 4G uitschakelen en zo verbindt de iPhone toch nog met het energievretende 3G.
Ik dacht dat ze dit in iOS 8 opgeslot hadden (keuze tussen 2G, 2G & 3G of 2G, 3G en 4G) maar daarvoor moet je provider blijkbaar een nieuwe carrier bundle uitbrengen.
Verder ben ik er zeker van dat hier LTE1800 beschikbaar is (toen bipt nog toegankelijk was voor iedereen zag ik dat er nog enkel LTE1800 op die mast stond). Met de 5 heb ik hier altijd goed 4G-bereik gehad in Overijse.
Gisteren was ik in Leuven (ik was overtuigd dat het daar wel zal werken), maar 1 van de 5 keren dat ik keek was hij met LTE800 verbonden, en de keren dat hij met band 3 verbonden was, stond hij al terug op 20 tegen dat ik de speedtest-app geopend had :/

Benbits, niet helemaal, ik denk dat de bedoeling is dat de iPhone met band 3 verbind van zodra die stabiel genoeg is, niet vol zit en de dekking goed genoeg is, zo heb je meer snelheid buiten.
In mijn geval blijft hij met band 20 verbonden.

(offtopic: net speedtest gedaan, en met Mobistar haal ik 29/9 waar ik met Telenet 6/8 haal op dezelfde locatie, met dezelfde signaalsterkte, op LTE800... natuurlijk meerdere tests gedaan en niet tezamen... Telenet wordt precies benadeelt :p)

Iedereen enorm bedankt voor het meedenken!

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Misschien keek ik er over op gsm, maar heb je al netwerkinstellingen eens gereset? En nieuwe sim gevraagd?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

iRockabizzydilly, ja, ik heb ze al een keertje gereset, en door een probleem met het 3G-netwerk, ruim een maand geleden heb ik inderdaad een nieuwe simkaart ;)
Wat me is opgevallen: als ik buiten ben en 5 bolletjes bereik heb (-80 dB) schakelt hij wel over op LTE1800 (en ik denk wel dat er LTE800 is, want binnen in een gebouw in die gemeente, een halve kilometer verderop, had ik 3/5 bolletjes LTE800).
Ook in Overijse centrum, waar ik woon, was ik verbonden met LTE1800 en de verbinding was toch 15 Mbps downstream en 10 Mbps upstream sneller...
Vanaf dat ik 4/5 bolletjes had, ging hij terug naar band 20...
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Vanaf iOS8.3 zie ik toch dit?
ImageUploadedByTapatalk1429595568.472985.jpg
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Geen idee, ik heb iOS 8.2 omdat ik de update rond die emoji's (die ik veelvuldig gebruik) niet leuk vind.
Mijn vriend uit Amerika heeft dit al sinds iOS 8.0, denk ik, in ieder geval toch al veel langer, maar hij kan dan wel telefoneren via het LTE-netwerk.
Had even iOS 8.3 op de 5 en ik kan me dit toch niet herinneren (heb toen wel wat geprutst met de mobiele data-instellingen, dus zou me toch moeten opgevallen zijn)...
Anyway, als Proximus geen carrier update heeft gelanceerd, is er op dat aspect eindelijk vooruitgang zo te zien.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

EDIT: dit zal er misschien iets mee te maken hebben:
Afbeelding
Proximus beweert vanaf nu VoLTE aan te bieden.
Misschien dat je provider dit moet ondersteunen, en dat je dan met die carrier bundle Apple je laag kiezen met welk netwerk je wil bellen (en surfen).
Mijn Amerikaanse vriend heeft Verizon, en ook VoLTE, daardoor misschien.

PS.: ik vind het 4G-netwerk van Proximus nog helemaal niet goed genoeg om VoLTE aan te bieden (zal wel vaak terugvallen op 3G of 2G)... Mobistars netwerk (zeker met hun vele 800 MHz combo's) is hier eerder voor geschikt, naar mijn mening.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Wat maken die emoji's uit, je kiest toch zelf welke je gebruikt (en de gele zijn nog altijd standaard...)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

't is slightly offtopic inderdaad, maar dat aan-een-stuk-doorlopende emoji toetsenbord is gewoon beter dan de vorige versies :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Nee, Zorba, de standaardemoji's zijn zeker veranderd, en de mensenemoji's van vroeger zijn er helemaal niet meer. Jij geeft daar misschien niet om, maar ik wel. Ieder z'n ding.

Selder, helemaal mee eens.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 14 dec 2011, 17:50
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 25 keer

De mensenemoji's zitten er wel nog in. Er is zelfs meer keuze!

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bijlagen
image.jpg
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Tuurlijk zitten ze er nog in, maar ik bedoel, de originele van vroeger zijn er gewoon niet meer.
Ze hebben of een andere huidskleur, of een andere haarkleur, snap je.
Ik vind de oude persoonlijk gewoon aangenamer.

Afbeelding
De 'mensenemoji's' uit iOS 8.2 en daarvoor vind je gewoon niet meer exact hetzelfde terug.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”