Smallband, hoe werkt dat nu juist?

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
molio
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2004, 03:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Is er iemand die het fijne er van weet? want ik snap het toch ni goe ze.
Ik ben dus deze namiddag op smallband gesmeten, men vader had dit al op't het werk gezien en heeft dus de limiet verhoogd, maar zit dus nog steeds op smallband... moeten ze nu echt handmatig me terug van die smallband halen? da lijkt me redelijk vreemd, 'k heb al een paar keer proberen reconnecten maar het blijkt ni veel uit te halen.

Anyway wat'k ook al niet snap is hoe die teller juist werkt, kheb die dus een beetje in't oog gehouden op de status pagina en 't laatste dat'k gecheckt heb zat'k rond 32GB verbruik, er kwam zo regelmatig wel iets bij voordien, maar nu ineens zat'k op 46GB, en kben er wel zeker van dat'k de laatste dagen zoveel niet gedownload heb. Men serverPC staat nu wel 24/7 op en ben regelmatig voor meer dan een week aan een stuk connected, maar in die tussentijd kwam er dus wel regelmatig volume bij op de status pagina dus het is volgens mij toch niet zo dat'm nu ineens alles bijtelt van men laatste verbinding, want van waar komen die andere GB's die er tussentijds bijkwamen dan?

Alez als er iemand is die er meer van weet en al ervaring heeft me smallband enzo let me know plz ;) kga morgen allesinds is bellen (proberen) en kga het volgende maand toch wel is beter in't oog houden, want kheb deze maand wa aan't sukkelen geweest me isp monitor en die zen verbruik logs kloppen helemaal al niet. Als er iemand een goed programma kan aanraden voor volumegebruik in't oog te houden laat me dat dan ook weten plz ;)
Mr. Smith
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jun 2004, 22:28

ik gebruik DU meter om mijn verbruik zelf bij te houden. Het zit discreet in je systemtray. Het geeft je mooie statistieken, per week, per maand, per connectie.

Er zijn vast nog vele goede tooltjes om je verbruik zelf bij te houden...

Zo zou je moeten zien wanneer je 40 Gb per maand dichter komt
Gebruikersavatar
molio
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2004, 03:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Alez ze hebben het deze voormiddag toch gefixt gekregen, ben eindelijk van smallband af :) er was blijkbaar toch iets misgegaan want ze hebben der toch een dik kwartier aan bezig geweest eer dat't werkte van wat'k op men statuspagina kon zien.

Ondertussen ook maar is gevraagd hoe het nu juist zat met hun teller, en die zou volgens hun na elke disconnect het totaal can de laatste sessie erbij tellen, maar dat het mischien in de toekomst wel zou kunnen veranderen. Toch raar dat men teller tijdens de tijd dat'k online bleef toch lichtjes steeg, maja maybe my mind is playin tricks on me :eek:

Mischien toch wel handing voor degene die ook 24/7 connected zijn om voor't einde van de maand is te disconnecten, anders zou ge de zelfde toestand als bij skynet is kunnen voorhebbe en de maand al halverwege door uw limiet te beginne (kben ni zeker dat't zou voorvallen, maar ik denk ni dat iemand het zal willen uittesten) :twisted:

Ah en bedankt mr.smith voor de tip, maar ik dacht dat DU meter geen freeware was en maar een maand ofzo werkte als'k me niet vergis. Kzal maar is uitkijken naar een gratis alternatief of nog is proberen Ispmonitor tegoei te configureren. :wink:
Mr. Smith
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jun 2004, 22:28

DU meter is inderdaad geen freeware en doet het maar 30 dagen zonder registratiecode.

Op de skynet lijn die ik af en toe gebruik heb ik minstens om de 48 uur een disconnect. Als ik wist dat ik net boven de 10Gb zat probeerde ik altijd vanaf dan zo lang mogelijk connected te blijven, en dus nog zoveel mogelijk nog te doen voor ik op smallband zat.
Het extra verbruik bij skynet is toch niet betalend als je geen volumepacks besteld.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Er zit bijna alle functies van DU meter in <a href="http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=ispmon">ISP monitor</a>, dat wél gratis is.
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”