Wat verandert er allemaal na 1 jaar adsl2fit ?

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.
Plaats reactie
Gast

Wat verandert er allemaal na 1 jaar adsl2fit ?

Ik ben nu 13 maand klant bij adsl2fit.
Zaterdag merkte ik dat mijn verbinding plots weer heel slecht werd… uit gewoonte kom ik dan naar userbase… uit gewoonte, want wij adsl2fitters zijn heel wat gewoon...
Hoewel ik moet zeggen dat het de laatste tijd toch beter ging.
Ik had recent gemiddeld zowat 120KByte down en 34 up.

Oorzaak van de slechte verbinding…ik ben op smallband gezet na een verbruik van 40Gb! Wat je dan hebt is vergelijkbaar met skynet smallband en dus sneller dan telenet smallband.
Het grote nadeel is dat de pakweg 4Gb die je op een maand nog kan verbruiken onder smallband omstandigheden gratis is bij skynet en telenet, terwijl dat bij adsl2fit wel reeds 4 euro extra zal kosten :cry: .

Ik denk dat alle adsl2fit klanten zich door de datalimiet gepakt zullen voelen want unlimited is toch altijd hun reclameslogan geweest. En het is evident dat ALLE adsl2fitters meer data verbruiken dan gemiddeld, want anders stap je niet over van je klassieke provider.

Kijk, ik wil niet ontevreden doen over adsl2fit, ik had per slot van rekening beslist om toch nog maar een jaartje bij hen te blijven, maar ik wil er hen toch wel op wijzen dat er een aantal dingen slecht zijn:

1) Ze zijn gewoon onbereikbaar. De laatste keren dat ik hen probeerde te bellen (Ik bel hen alleen als mijn lijn het niet doet en ik gecheckt heb dat het niet aan mij ligt) krijg ik zowel op het normale als op het betaalnummer een bandje te horen dat ik moet terugbellen tijdens hun kantooruren, terwijl ik steevast tijdens hun kantooruren bel... Ik verzeker je dat als zowel het internet en de telefoon van je provider het niet doen je overtuigd bent dat ze failliet zijn, vooral gezien ook hun site compleet linkloos is. Ik post hier nu dus eigenlijk omdat ik gezien heb dat zij hier meelezen en ook soms posten en dit zowat de enige manier is om met hen in contact te komen.
2) De communicatie van adsl2fit naar de klant toe is ook slecht. Het allerenigste wat ik in dat jaar van hen ontving zijn de maandelijkse fakturen. Nog nooit heb ik zelfs maar de contractvoorwaarden ontvangen, noch via de post noch via email. Zo was ik totaal niet op de hoogte dat ik vanaf nu een verbruikslimiet zou hebben. Toegegeven, ze hadden het op mijn status pagina gezet, en toevallig net ietsje meer dan 30 dagen voor ze mijn smallband activeerden… Ik kan hen dus niks verwijten maar de statuspagina is nu niet bepaald mijn startpagina en ik durf te wedden dat minstens 25% van hun klanten geeneens weten dat ze een status pagina hebben. Ik ben het te weten gekomen via deze site, en ik heb adsl2fit destijds zelf moeten bellen (toen namen ze wel nog op) om te weten te komen met welke gegevens ik daar moest inloggen. Deze gegevens had ik ook nog nooit ontvangen.
Daarom ook dat ik nu de vraag stel, wat verandert er nog allemaal na 1 jaar adsl2fit ? Ik zou het niet weten, de oude contractvoorwaarden heb ik gedownload via een link op deze site, maar waar vind ik de nieuwe? Ik heb alvast geen idee…
3) Ik heb in dat jaar als klant minstens 90 dagen gekend waarbij de verbinding zo slecht was dat je het eigenlijk alleen maar smallband kon noemen. Ik vind dus dat de klanten die ondanks alles toch besloten hebben zich te herabboneren beloond zouden moeten worden met iets zoals het pas 3 maand later invoeren van de datalimiet. Of bvb 40Gb gratis ter beschikking, die je automatisch begint te verbruiken zodra je een maandlimiet overschreden hebt. Vooral die klanten die destijds niet gereageerd hebben op het jaar gratis webspace of op de gratis een emailaccount voor een jaar (omdat ze geen zin hadden om na dat jaar aangetekende brieven te moeten versturen om die dienst weer op te zeggen), hebben daar volgens mij recht op en zouden toch op een geste vanuit adsl2fit mogen rekenen.
A2F Staff

@ gast - Mag ik u vragen uzelf kenbaar te maken, zodat uw "case" kan onderzocht worden teneinde de ware toedracht van een en ander te kunnen kennen.
Gast

Account-ID: 120-0000050-52

Alvast bedankt voor de reaktie
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

@ A2F staff

Kun je ni gewoon eens alles duidelijk communiceren van hoe het nu allemaal zit. Ik herinner er u aan da uw 'nieuwe' site nog altijd niks meer verteld aan de gebruikers.

Blijkbaar bent u enkel in staat te reageren als een klant hier een bericht post.

U hebt veel mensen gelokt met de 'unlimited'-uitspraken, nu deze aangesloten zijn, merken ze dat ze opgelicht worden door een 40 gig data-traffic of gewoon geen deftige snelheden.

Faire compensaties voor gedupeerde gebruikers zijn er nooit geweest. De mogelijkheid op te stappen na de verandering van de voorwaarden nooit aangeboden. Mooie manier van handelen, klanten blok zetten.

BE VERY ASHAMED
A2F STAFF

Ik zie echt niet in wat er uit te leggen valt, alles staat klaar en duidelijk in de statement op de statuspagina...

Je moet natuurlijk wel de moeite nemen om hem te willen lezen natuurlijk
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Even reageren...

Wat die trage snelheden betreft daar heb je gelijk en daar ga ik dan ook niks over zeggen. Maar ze kunnen als je abo afloopt de algemene voorwaarden herzien. En als daar de limieten een gevolg van zijn, dan is dit geen oplichterij. Het staat zo in de algemene voorwaarden dat ze kunnen veranderen als je abo ten einde loopt en je kan dan verlengen als je akkoord bent met de nieuwe VW'en. Als je er niet mee akkoord bent, verleng dan je abo niet voor nog een jaar.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 mar 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Dat zijn we hier op ons kot ook niet echt van plan. Miserie is dat we nog vasthangen tot in november. We staan met limiet omdat op de andere account van onze kotbaas enen een film met bittorrent heeft geupload. Reactie van hen: allebei de accounts krijgen limiet
A2F Staff

@ ikkejong - Net controle gedaan en jullie staan NIET op smallband - maar kijk best ff intern na wie er bij jullie de "pijp" dichttrekt (zonder verdere commentaar)
A2F Staff

@ gast (1) - eenmalige uitzonderlijke aanpassing gedaan... gelieve statuspagina te checken.
Gast

[mod="Sub Zero"]Gelieve geen flame te beginnen[/mod]
Gast

klant sedert 5-5-2004
fax verstuurd op 25-5-2004 met vraag naar algemene voorwaarden of reglementen
brief verstuurd op 31-5-2004 met vraag naar algemene voorwaarden of reglementen
fax verstuurd op 14-5-2004
1)met vraag naar algemene voorwaarden of reglementen
2) vraag hoe men zijn dataverkeer kan meten of controleren
3)wat als je niet akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden

blijkbaar mag men zoveel schrijven faxen als je maar wilt antwoord krijg je niet

ik heb 14 dagen geen internet gehad wegens blockage en werd enkel verholpen nadat ik tijdens mijn werkuren heb moeten bellen
ik heb zonder weten de datalimiet overschreden en moet zelfs 17 euro bijbetalen ( vandaag gezien op de statuspagina 23-6-2004 de dag waarop ik terug internet had )en nog geen wist had van de verplichte
verplichte wijziging
Mr. Smith
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jun 2004, 22:28

ik ben de "gast" die deze thread gestart heeft.
Ik heb besloten mij hier maar te registreren (als Mr. Smith) omdat het anders te moeilijk wordt om te volgen welke gast wie is of wat nu zegt.

Ik heb inderdaad net een commercieel gebaar gekregen van adsl2fit, mijn smallband gaat pas volgende maand in. Ik noem het alvast een gebaar van goede wil, wat toch zonder meer alvast positief is.

Ik ga morgen nog wat juistere opmerkingen neerpennen, want ik heb nu geen tijd
A2F
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2003, 21:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Gast (2) - gelieve u kenbaar te maken teneinde de zaak te kunnen opvolgen.
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

@ A2F staff.

Ik weet dat jullie site nog niet volledig af is, maar is het misschien mogelijk om bv 'customers' al te laten doorlinken nr de status pagina? :).
A2F Staff

@Sandman - de statuspaginas werken nog steeds...
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

weet ik , kwestie van gewoon een (voorlopig) linkje te hebben van home nr status? :).
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

Ja sandman heeft gewoon geen zin om uw energie der in te steken
Ze luisteren toch nie
Zoals je zei een zinneke in hun hoofdmenu aan te brengen en dan kan je rechtstreeks naar status pagina maarja moest ik op zo'n tempo websites bouwen voor mijn klanten zat al lang op den dop
Mr. Smith
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jun 2004, 22:28

De status pagina vind je nog steeds hier http://status.adsl2fit.be

De enige link die ik ken naar de statuspagina zijn inderdaad die in het userbase forum...

Om in te loggen heb je je account id en pasCode nodig.
Dat is dus niet hetzelfde als je username en je password (die je nodig hebt om te kunnen surfen)
Als je je account id en pascode niet kent moet je even bellen...
goos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 apr 2004, 13:42

Vind het wel reeds een hele verbetering dat ze hier ook precies de problemen willen aanpakken..

Dus hierbij een oproep voor diegenen die hier klagen, om steeds hun account-id er bij te posten, daarmee krijgen ze een kans om via hier, de userbase die ervoor dient, de verschillende "individuele lijnproblemen" aan te pakken


Verder wil ik ook nog vragen aan iemand of ze die voorwaarden met limiet (dus met smallband enzo) die op hun statuspage staan, ergens even online willen zetten
Mr. Smith
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jun 2004, 22:28

Ik ben het over de hele lijn, woord voor woord met goos eens

Ik had hier even het statement in attach willen bijvoegen, maar dit eindigt echter met
DISCLAIMER : THE ENCLOSED INFORMATION IS STRICTLY PRIVATE AND MAY NOT BE DISCLOSED IN ANY WAY, NEITHER ORAL NOR WRITTEN, WITHOUT WRITTEN PERMISSION OF WEBVISIE AND/OR NET4ALL. ANY VIOLATION OF THESE TERMS WILL BE CONSIDERED AS A CRIMINAL ACT AND WILL BE REPORTED TO THE CONCERNED LEGAL INSTANCES.

Wellicht een lijntje die op al hun pdf documenten standaard wordt toegevoegd maar toch.
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik vind het in elk geval niet kunnen dat je voor je verbruik bij smallband nog moet betalen.(zie screenshot in bijlage)
Daar wordt met geen enkel duidelijk woord over gerept.
Het is voor mij in elk geval dus duidelijk dat het abbo opzeggen geen slechte keus was.
En ze lezen hier mee dus, heren van A2F Naar het geld dat voor het smallband verbruik betaald moet worden kan je fluiten.
Bijlagen
a2f.jpg
Screenshot
(32.91 KiB) 377 keer gedownload
neverclever
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2004, 17:29

@A2F staff
ik denk dat ik gast 2 ben
ID 120-0001299-40
gebruikersnaam word steeds neverclever

ieder geval wil ik wel reeds bedanken voor de snelle respons in dit forum
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

@ Alfadude:
Zo dan ben ik niet de enige, die dat niet betaald. ER IS GEEN ENKELE BRIEF GEREPT GEWEEST DAT WANNEER JE OP SMALLBAND KOMT MOET BIJBETALEN. Bij skynet is dat gewoon smallband = smallband zonder meerdere kosten, en koop je gewoon volume pack bij. Maar neen A2F neemt andere weg en maakt ons nog meerdere kosten. Terwijl het nu toch al ietskes beter gaat maakt. Ik wacht af tot november, het jaar gaat veel te traag :evil: :evil:
inter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 331
Lid geworden op: 06 nov 2003, 08:50

Mr. Smith schreef:Ik ben het over de hele lijn, woord voor woord met goos eens

Ik had hier even het statement in attach willen bijvoegen, maar dit eindigt echter met
DISCLAIMER : THE ENCLOSED INFORMATION IS STRICTLY PRIVATE AND MAY NOT BE DISCLOSED IN ANY WAY, NEITHER ORAL NOR WRITTEN, WITHOUT WRITTEN PERMISSION OF WEBVISIE AND/OR NET4ALL. ANY VIOLATION OF THESE TERMS WILL BE CONSIDERED AS A CRIMINAL ACT AND WILL BE REPORTED TO THE CONCERNED LEGAL INSTANCES.

Wellicht een lijntje die op al hun pdf documenten standaard wordt toegevoegd maar toch.


Wat betekent die zin? Sorry maar ik kan geen engels hoor. 'k Weet het, ben ambetanterik maar de vertaling op de respectievelijke documenten moest toch kunnen.
De versleuteling van de pdf is ook nog niet je dat, na 1 sec heb je hem volledig vrij.

Inter
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
Mr. Smith
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jun 2004, 22:28

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jun 24 2004 om 17:43:31 UTC+0200)

Download : 752.0 KByte/sec
Upload : 74.0 KByte/sec

Neen, dit zijn uiteraard niet mijn resultaten, dit zijn de resultaten van een nederlandse vriend die vandaag voor het eerst zijn nieuwe adsllijn testte. nog even zeggen dat hij unlimited kan verbruiken en hij een vast ip heeft. Dit kost hem, alle activatie en jaarlijkse administratie en whatever kosten inbegrepen ongeveer 57 Euro per maand. Alle info staat op http://www.speedxs.nl/ , extreme package.

Ok, tot zover mijn natte dromen…
Terug naar de realiteit. Dit is vandaag mijn speed.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jun 24 2004 om 19:37:16 UTC+0200)

Download : 14.0 KByte/sec
Upload : 0.0 KByte/sec

Ik heb alles gedaan om mijn snelheid te maximaliseren (router reboot, tweakmaster getest) en dit is het beste resultaat van 4 metingen.
Nu weet ik niet precies wat er gaande is. Ik heb dus op mijn statuspagina een berichtje van adsl2fit gekregen dat ze smallband hebben uitgesteld tot 7/04, en de volumeindicator op mijn statuspagina is inderdaad verdwenen. Zou adsl2fit bedoeld hebben dat ze alleen het bijbetalen voor extra verbruik hebben uitgesteld maar niet de bandbreedte limiet… ik weet het niet. Anders heb ik hetzelfde voor als bvb Ikkejonge, dat de lijn slecht blijft na een blokkage of smallband, hoewel ze er vlak voor vrij redelijk was.

Ik ben ervan overtuigd dat adsl2fit erg hard aan het werken is om alles te optimaliseren en iedereen tevreden te stellen.
Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat ik zelf ooit nog 1 jaar zonder internet zou kunnen leven gezien al de dingen die ik nu reeds via internet regel. Ik denk dat dat zal gelden voor de meeste mensen want het aantal dingen dat via internet verloopt is overal sterk groeiende.
En dan pak ik er even mijn rekenmachine bij en ik neem die lage prijs van die ideale nederlandse service. 57 euro per maand x 40 jaar… (ik ben 32) = 27.360 euro, dit even snel vermenigvuldigen met amper 10.000 klanten en… mijn rekenmachine slaat tilt want ze kan al die nulletjes niet aan.
Maar dit toont duidelijk aan dat een internetprovider er alle baat bij heeft zijn klanten voor de lange termijn tevreden te stellen. Met lange termijn bedoel ik dus vele jaren, en niet de mensen willen vastbinden met een minimum contractduur van 12 maand. Als mensen tevreden zijn gaan ze niet weg, ze gaan integendeel aan iedereen vertellen dat zij iets goed kennen.
Ik ben overtuigd dat adsl2fit meer dan slim genoeg is om dit in te zien en hoop dat rond deze tijd volgend jaar iedereen hier met veel enthousiasme gratis reclame zal maken voor adsl2fit.
Er zal inderdaad wel een heel klein percentage overblijven die je nooit kan tevreden stellen… (en nee, ik hoor daar niet bij)


Maar dan toch nog even muggeziften.
A2F STAFF schreef:Ik zie echt niet in wat er uit te leggen valt, alles staat klaar en duidelijk in de statement op de statuspagina...

Je moet natuurlijk wel de moeite nemen om hem te willen lezen natuurlijk

Gast schreef:Toegegeven, ze hadden het op mijn status pagina gezet, ... … Ik kan hen dus niks verwijten maar de statuspagina is nu niet bepaald mijn startpagina....

Ze hebben dit statement op de statuspagina gezet op 03mei2004. Volgens artikel 12 van de algemene voorwaarden en punt 5 van de adsl voorwaarden moet ik mijn abbonement opzeggen via aangetekend schrijven tenminste 30 dagen voor het einde van mijn contract. Dit betekent in mijn geval dus dat, had ik willen opzeggen, die brief bij hen moest zijn voor 30april2004, gezien de maand juni 2003 de eerste maand is die ik betaald heb. Ik ben dus infeite te laat op de hoogte gesteld van deze wijzigingen in mijn nadeel.
Niet dat ik hier verder een probleem van wil maken.
Laatst gewijzigd door Mr. Smith op 24 jun 2004, 21:58, 2 keer totaal gewijzigd.
A2F
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2003, 21:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

@ alfadude - proficiat, u heeft net een zeer constructieve bijdrage geleverd, aangezien u uw abo heeft opgezegd, mogen we u dan vanaf nu vragen uw pijlen op uw nieuwe isp te richten

@ neverclever - zaak wordt morgen opgevolgd, u zal persoonlijk gemaild worden
Gebruikersavatar
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 nov 2002, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Graag gedaan. :-)
Plaats reactie

Terug naar “ADSL2FIT”