Ik ben nu 13 maand klant bij adsl2fit.
Zaterdag merkte ik dat mijn verbinding plots weer heel slecht werd… uit gewoonte kom ik dan naar userbase… uit gewoonte, want wij adsl2fitters zijn heel wat gewoon...
Hoewel ik moet zeggen dat het de laatste tijd toch beter ging.
Ik had recent gemiddeld zowat 120KByte down en 34 up.
Oorzaak van de slechte verbinding…ik ben op smallband gezet na een verbruik van 40Gb! Wat je dan hebt is vergelijkbaar met skynet smallband en dus sneller dan telenet smallband.
Het grote nadeel is dat de pakweg 4Gb die je op een maand nog kan verbruiken onder smallband omstandigheden gratis is bij skynet en telenet, terwijl dat bij adsl2fit wel reeds 4 euro extra zal kosten
![Cry :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Ik denk dat alle adsl2fit klanten zich door de datalimiet gepakt zullen voelen want unlimited is toch altijd hun reclameslogan geweest. En het is evident dat ALLE adsl2fitters meer data verbruiken dan gemiddeld, want anders stap je niet over van je klassieke provider.
Kijk, ik wil niet ontevreden doen over adsl2fit, ik had per slot van rekening beslist om toch nog maar een jaartje bij hen te blijven, maar ik wil er hen toch wel op wijzen dat er een aantal dingen slecht zijn:
1) Ze zijn gewoon onbereikbaar. De laatste keren dat ik hen probeerde te bellen (Ik bel hen alleen als mijn lijn het niet doet en ik gecheckt heb dat het niet aan mij ligt) krijg ik zowel op het normale als op het betaalnummer een bandje te horen dat ik moet terugbellen tijdens hun kantooruren, terwijl ik steevast tijdens hun kantooruren bel... Ik verzeker je dat als zowel het internet en de telefoon van je provider het niet doen je overtuigd bent dat ze failliet zijn, vooral gezien ook hun site compleet linkloos is. Ik post hier nu dus eigenlijk omdat ik gezien heb dat zij hier meelezen en ook soms posten en dit zowat de enige manier is om met hen in contact te komen.
2) De communicatie van adsl2fit naar de klant toe is ook slecht. Het allerenigste wat ik in dat jaar van hen ontving zijn de maandelijkse fakturen. Nog nooit heb ik zelfs maar de contractvoorwaarden ontvangen, noch via de post noch via email. Zo was ik totaal niet op de hoogte dat ik vanaf nu een verbruikslimiet zou hebben. Toegegeven, ze hadden het op mijn status pagina gezet, en toevallig net ietsje meer dan 30 dagen voor ze mijn smallband activeerden… Ik kan hen dus niks verwijten maar de statuspagina is nu niet bepaald mijn startpagina en ik durf te wedden dat minstens 25% van hun klanten geeneens weten dat ze een status pagina hebben. Ik ben het te weten gekomen via deze site, en ik heb adsl2fit destijds zelf moeten bellen (toen namen ze wel nog op) om te weten te komen met welke gegevens ik daar moest inloggen. Deze gegevens had ik ook nog nooit ontvangen.
Daarom ook dat ik nu de vraag stel, wat verandert er nog allemaal na 1 jaar adsl2fit ? Ik zou het niet weten, de oude contractvoorwaarden heb ik gedownload via een link op deze site, maar waar vind ik de nieuwe? Ik heb alvast geen idee…
3) Ik heb in dat jaar als klant minstens 90 dagen gekend waarbij de verbinding zo slecht was dat je het eigenlijk alleen maar smallband kon noemen. Ik vind dus dat de klanten die ondanks alles toch besloten hebben zich te herabboneren beloond zouden moeten worden met iets zoals het pas 3 maand later invoeren van de datalimiet. Of bvb 40Gb gratis ter beschikking, die je automatisch begint te verbruiken zodra je een maandlimiet overschreden hebt. Vooral die klanten die destijds niet gereageerd hebben op het jaar gratis webspace of op de gratis een emailaccount voor een jaar (omdat ze geen zin hadden om na dat jaar aangetekende brieven te moeten versturen om die dienst weer op te zeggen), hebben daar volgens mij recht op en zouden toch op een geste vanuit adsl2fit mogen rekenen.