Nieuwe TomTom-app laat elke maand 75 km gratis navigeren
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150325_01597565
€ 19,99 voor één jaar, of € 44,99 voor drie jaar. Bestaande gebruikers van de klassieke TomTom-apps kunnen zeer voordelig overstappen: voor het driejarig abonnement met onbeperkt gebruik betalen zij slechts 50 eurocent.
€ 19,99 voor één jaar, of € 44,99 voor drie jaar. Bestaande gebruikers van de klassieke TomTom-apps kunnen zeer voordelig overstappen: voor het driejarig abonnement met onbeperkt gebruik betalen zij slechts 50 eurocent.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Leuk voor de mensen die hier +€50 voor betaald hebben zoals ik(W-Europese versie).maar zullen wel nog ondersteund worden tot 1 oktober 2015
Ik weet nog niet wat ik als vervanging ga nemen, maar Tomtom wordt het in elk geval niet!
En neen ik heb geen behoefte aan een abonnement.
Met de kaarten alleen heb ik genoeg.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Ik betaal al jaren niets meer aan gps, veel beter En 75km/maand gratis, dan kan je evengoed niets gratis doen.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
Ja, daar ben je weer met waze....maar heb waze ook al maanden uitgetest en heb toch paar punten bij tom tom die beter zijn. Grafisch zeker, biept als je te snel rijdt, toont max. Snelheden en vooral...kan nu alle maps van heel de wereld downloaden en offline!!!! (Kan waze dit?) gebruiken voor 15 eur/jaar (incl. Traffic en flitspalen). Wa kost uw roaming niet als je in buitenland zit?
-
- Elite Poster
Ziet er goed uit, maar wil geen appels met peren vergelijken. Kaartmateriaal is basis van goede navigatie. Tomtom werkt met navteq en minstens 1x/kwartaal krijg ik update. Je kan ze eigenlijk maar beoordelen als je ze synchroon laat navigeren. (Enkele weken gebruiken). Een pak melk van wit product kost 50 cent., terwijl biomelk uit de Alpen 90 cent kost. Jullie conclusie is: melk is melk, dus ik neem dat wit product. Dat die koeien duurder biovoeder krijgen en in de bergen grazen (minder opbrengst/meer werk), zien jullie gemakkelijkshalve niet. Maar ieder zijn keuze he.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Melk is melk, of je de meerprijs wil betalen moet je zelf uitmaken
Die meerprijs werd als maar groter de laatste jaren (lees, ca. 150€ per jaar voor traffic & kaartupdates voor iets wat op de smartphone gratis is met waze of google maps) Voor 50 euro + roaming wordt het terug interessant naar mijn mening.
Die meerprijs werd als maar groter de laatste jaren (lees, ca. 150€ per jaar voor traffic & kaartupdates voor iets wat op de smartphone gratis is met waze of google maps) Voor 50 euro + roaming wordt het terug interessant naar mijn mening.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Tomtom werkt met TeleAtlas, een bedrijf dat ze in 2008 hebben overgenomen.satsurfer schreef:Ziet er goed uit, maar wil geen appels met peren vergelijken. Kaartmateriaal is basis van goede navigatie. Tomtom werkt met navteq en minstens 1x/kwartaal krijg ik update.
Navteq is van Nokia. Oa Garmin maakt gebruik van Navteq kaarten, alsook Bing is hierop gebaseerd.
Waar tomtom werkt met kwartaal release van kaarten gebruiken de andere (non-pnd bedrijven) een rolling-release waarbij klanten ALTIJD beschikken over de laatste nieuwe kaarten die op dat moment beschikbaar zijn.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Elite Poster
voor 15 €/jaar heb je -offline!- maps + traffic + flitspalen van ALLE landen in de wereld. Tja, als dat al 'te' veel is...betaal die met mijn overtollig belkrediet van mobistariceke schreef:Voor 50 euro + roaming wordt het terug interessant naar mijn mening.
Tom Tom dumpt zijn prijzen blijkbaar
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als de concurrentie het gratis geeft moet je iets doen natuurlijk.satsurfer schreef:Tom Tom dumpt zijn prijzen blijkbaar
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 140 keer
Bedankt voor de tip,jnsvr schreef:https://www.here.com/app
Offline navigatie over de hele wereld. Piept als je te snel rijdt. Geen limitaties.
het enige dat ik mis zijn Nederlandstalige stemmen, en dan kan ie mijn TomTom app vervangen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
In Here Drive op Windows Phone kan ik zonder problemen alle mogelijke stemmen installeren... zou me verbazen dat het op Android niet zou kunnen.Stroper schreef:het enige dat ik mis zijn Nederlandstalige stemmen, en dan kan ie mijn TomTom app vervangen.
- iceke
- Elite Poster
Tomtom doet het wel beter in mijn ogen, dikwijls genoeg rondgereden met tomtom & waze of tomtom & googlemaps.r2504 schreef: Als de concurrentie het gratis geeft moet je iets doen natuurlijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 37 keer
- Contacteer:
Here was in Capetown goed, maar verkies wel TomTOM. Wellicht te maken met 10 jaar TomTom klant, waarvan 5 of langer op IPhone. Was ideaal: 1 keer betaald, altijd Free updates en 5 toestellen kan je gebruiken.
Maw peanuts!
Maw peanuts!
-
- Elite Poster
+1 mgo72, iceker2504 schreef:Als de concurrentie het gratis geeft moet je iets doen natuurlijk.
Hier eens een simpele test gedaan van een trip in mijn streek. Moet je ook doen! simulaties maken hoe hij U leidt in uw regio (waar je de wegenwerken kent)
Van Brugge (baron ruzettelaan) naar Roeselare (sterrebos).
Here:
Leidt mij via Oostkamp naar de E40 (terwijl er al zeker 1 jaar terug via Expressweg/Chartreuseweg op de A17 kan gereden worden), omdan terug te keren naar de A17
Laat mij afrijden in Afrit 6 Roeselare-Rumbeke (terwijl dit VOLLEDIG afgesloten is door werken, al lange tijd!)
Als je dit niet weet, moet je volgende afrit (Moorsele) nemen, en dus 20-30 km. omrijden. Daar gaat uw 'winst' met gratis navigatie.
reistijd: 35' ( 42.8 km.)
Here app: NO-GO!!
Waze:
rijdt wel via Sint-Michiels op de Expressweg/A17
neemt ook afrit vroeger (Roeselare Haven)
28', 34 km.
OK!
Tom Tom:
weet alle wegenwerken (idem waze), nieuwe wegen liggen...
32', 34 km.
reistijd realistischer van Tom Tom dan Waze. Grafisch ook mooier, offline navigation (kan Waze niet). biept ook bij te snel rijden. voor mij persoonlijk aanrader. (als 15 €/jaar geen gat in uw portemonnee slaat )
Soit, elk diertje zijn pleziertje. Als je gratis beter vindt: ok. Maar ga niet beweren dat het evengoed is. (niet altijd zo, maar in deze)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik heb dezelfde ervaring als satsurfer.
Er is één minpuntje van TT, tenzij ik ergens een optie over het hoofd zie.
Bij Waze kan ik kiezen om de meldingen steeds via de telefoon-luidspreker te laten komen. Als gsm met carkit verbonden is, en ik gewoon naar radio luister, krijg ik toch de meldingen te horen.
Bij TT kan dit niet: naar de autoradio luisteren, betekent geen meldingen van TT. Ik moet dan naar muziek luisteren die gestreamd wordt vanaf de gsm om TT te horen.
Bestaat hier een oplossing voor?
Er is één minpuntje van TT, tenzij ik ergens een optie over het hoofd zie.
Bij Waze kan ik kiezen om de meldingen steeds via de telefoon-luidspreker te laten komen. Als gsm met carkit verbonden is, en ik gewoon naar radio luister, krijg ik toch de meldingen te horen.
Bij TT kan dit niet: naar de autoradio luisteren, betekent geen meldingen van TT. Ik moet dan naar muziek luisteren die gestreamd wordt vanaf de gsm om TT te horen.
Bestaat hier een oplossing voor?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
ja, ik heb vrijdag TT en Waze eens vergeleken.
Beiden stuurden me rond de file, Waze leidde me ook nog om, om een druk kruispunt te vermijden.
ETA bij Waze was juist, bij TT kwamen er een paar minuten bij door dat kruispunt.
Beiden stuurden me rond de file, Waze leidde me ook nog om, om een druk kruispunt te vermijden.
ETA bij Waze was juist, bij TT kwamen er een paar minuten bij door dat kruispunt.
-
- Plus Member
- Bedankt: 12 keer
Tomtom werkt met eigen kaarten (hebben in september 2008) tele atlas opgekocht. Navtec werd 2 maand later opgekocht door nokia.satsurfer schreef:Ziet er goed uit, maar wil geen appels met peren vergelijken. Kaartmateriaal is basis van goede navigatie. Tomtom werkt met navteq en minstens 1x/kwartaal krijg ik update. Je kan ze eigenlijk maar beoordelen als je ze synchroon laat navigeren. (Enkele weken gebruiken). Een pak melk van wit product kost 50 cent., terwijl biomelk uit de Alpen 90 cent kost. Jullie conclusie is: melk is melk, dus ik neem dat wit product. Dat die koeien duurder biovoeder krijgen en in de bergen grazen (minder opbrengst/meer werk), zien jullie gemakkelijkshalve niet. Maar ieder zijn keuze he.
Er waren slechts 2 internationale spelers op de markt voor 2009.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Zat afgelopen week in Israël en had geen TomTom. Nokia Here slaagde erin om ons 7 km verder te droppen ipv hotel
Gelukkig had ik een lokaal 4G simkaart. Waze deed alles perfect!
Gelukkig had ik een lokaal 4G simkaart. Waze deed alles perfect!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 22 keer
Nee... Maar kan je die goodies/wegsnoepjes en toestanden niet gewoon uit zetten via de instellingen? Zo heb je er toch geen last meer van?
Je kan alleen gaan discussieren over de opt out of opt in
PS: Waze is een Israëlische startup hé... als het in Israël al niet overvloedig zou gebruikt worden?! Ze hebben er zelfs een eigen server nodig
Je kan alleen gaan discussieren over de opt out of opt in
PS: Waze is een Israëlische startup hé... als het in Israël al niet overvloedig zou gebruikt worden?! Ze hebben er zelfs een eigen server nodig
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Van de week kreeg ik ook die paasei dingen... Zucht. -> TomTom 3 jaars abo genomen en Waze gewist. Over smaken wil ik hier geen discussie voeren, maar ik heb toch een stuk liever de interface van TomTom.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Aaaah! Daarom dat Nokia Here me 7 km verder dropt? En dat voor een gekend hotel uit een keten.::steven:: schreef: PS: Waze is een Israëlische startup hé... als het in Israël al niet overvloedig zou gebruikt worden?! Ze hebben er zelfs een eigen server nodig
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik heb een Tom Tom in de wagen en heb onlangs van de grens Duitsland-Tsjechië tot bij mij thuis (Merelbeke, nabij Gent) gereden met zowel de Tom Tom als Waze als navigatiesystemen. Hierbij mijn (persoonlijke) mening:
- Waze was vrij correct wat betreft de aankomsttijd, TomTom zat er een goed half uur naast
- Onderweg hebben we 3x file gehad, waarvan één van 8km. TomTom heeft ons regelrecht die file ingeloodst, terwijl Waze al druk bezig was om een omleiding te voorzien
- Onderweg 2x gehad dat een straat was afgesloten. TomTom ging ons net die straat in loodsen
- Waze geeft enkel mijn actuele snelheid weer, niet wat de maximum snelheid is (en dus evenmin een bliepje als ik er over ga)
- Waze was vrij correct wat betreft de aankomsttijd, TomTom zat er een goed half uur naast
- Onderweg hebben we 3x file gehad, waarvan één van 8km. TomTom heeft ons regelrecht die file ingeloodst, terwijl Waze al druk bezig was om een omleiding te voorzien
- Onderweg 2x gehad dat een straat was afgesloten. TomTom ging ons net die straat in loodsen
- Waze geeft enkel mijn actuele snelheid weer, niet wat de maximum snelheid is (en dus evenmin een bliepje als ik er over ga)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
krisken
Dat laatste punt interpreteer ik vooral als een voordeel, alhoewel ik uit jouw schrijfwijze niet echt kan afleiden wat jij ervan denkt?
Snelheidslimieten ingebakken in kaarten heeft mij al meer op mijn systeem gewerkt dan wat anders. Op een nieuwe Renault met ingebouwde GPS was het onlangs van dat: korte piepjes bij overschrijden van de maximumsnelheid. Indien het snelheidsverschil te groot wordt, is het een constante, luide, irritante piep. Volgens fora kan je dat enkel uitschakelen bij de garagist.
Nu is het zo dat deze GPS een snelheidslimiet van 70 hanteert op een stuk autosnelweg tussen Battice en Verviers, waar ondertussen al een hele tijd de limiet is opgetrokken naar 100km/u. Met als gevolg: een minutenlange piep die je vooral aanzet om de wagen tot schroot te rijden. Wie bedenkt nu zoiets...
Dat laatste punt interpreteer ik vooral als een voordeel, alhoewel ik uit jouw schrijfwijze niet echt kan afleiden wat jij ervan denkt?
Snelheidslimieten ingebakken in kaarten heeft mij al meer op mijn systeem gewerkt dan wat anders. Op een nieuwe Renault met ingebouwde GPS was het onlangs van dat: korte piepjes bij overschrijden van de maximumsnelheid. Indien het snelheidsverschil te groot wordt, is het een constante, luide, irritante piep. Volgens fora kan je dat enkel uitschakelen bij de garagist.
Nu is het zo dat deze GPS een snelheidslimiet van 70 hanteert op een stuk autosnelweg tussen Battice en Verviers, waar ondertussen al een hele tijd de limiet is opgetrokken naar 100km/u. Met als gevolg: een minutenlange piep die je vooral aanzet om de wagen tot schroot te rijden. Wie bedenkt nu zoiets...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Dit is duidelijk een oude type TomTom. Niet te vergelijken met TomTom Go 6000 waarop volgens mij de nieuwe Android app gebaseerd is.
-
- Elite Poster
Het gaat hier wel over de recente app he... Die toont toch mooi de verkeersinfo van tomtom telkens hij opstart, ook het overschrijden van de snelheid vond ik zeer accuraat. Zelfs zo dat hij bij elke drempel van 30 per uur zelfs een melding gaf. Mijn ouder toestel was verre van zo accuraat. Je zou dus eigenlijk met twee smartphones moeten testen en Waze en TomTom tegelijk laten draaien.
-
- Elite Poster
idd. liegebeestig....da's wat ik ook al zei....satsurfer schreef:Ziet er goed uit, maar wil geen appels met peren vergelijken.
@ Slafes: idd. 2 smartphones testen. (wie heeft er geen 'oude' backup smartphone....)
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dat is een recente tomtom, die volledig up to date is (type ken ik niet uit het hoofd, zou eens moeten kijken).
En inderdaad, ik zie het ontbreken van de biepjes bij de maximumsnelheid als een gemis : nu verwacht ik geen irritante non-stop pieptoon, maar een klein, kort bliepje dat even de aandacht trekt van zodra je over de maximumsnelheid gaat is handig.
En inderdaad, ik zie het ontbreken van de biepjes bij de maximumsnelheid als een gemis : nu verwacht ik geen irritante non-stop pieptoon, maar een klein, kort bliepje dat even de aandacht trekt van zodra je over de maximumsnelheid gaat is handig.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
Vooral enorm handig in de provincie Antwerpen waar ik vaak absoluut geen idee meer heb in welke zone ik nu weer net zit en waar er ook delen zijn met trajectcontrole op gewone banen. Belangrijker dan punten scoren met paaseitjes te vinden. Ik vind de TomTom daarin wel discreet wat geluidsignaal betreft. Je huidige snelheid wordt ook eerst oranje en geeft een auditief signaal eens je op flitssnelheid zit. Offline kaarten zijn voor mij ook een must.
- iceke
- Elite Poster
Het grootste probleem van tomtom is dat hij niet op naam zoekt (of veel te weinig POI heeft)
Volgende maand tour de Geuze, alle brouwerijen gevonden in Google Maps & Waze : 0 in Tomtom
Volgende maand tour de Geuze, alle brouwerijen gevonden in Google Maps & Waze : 0 in Tomtom
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ik denk dat TomTom toch niet bedoeld is om als Google te gebruiken.
Ik heb afgelopen tijd weer een paar keer geprobeerd te navigeren met Google Maps en Waze. Compleet waardeloos! (Maps is gewoon onmogelijk om te gebruiken)
Om die reden gebruik ik eigenlijk Sygic. TomTom was ik enorm tevreden over, maar het draaide niet altijd even stabiel (soms random crash op een belangrijk kruispunt), dus dan maar naar Sygic overgestapt (waar ik ook niet erg tevreden over ben vanwege de notificaties, maar het werkt tenminste goed).
Ik heb afgelopen tijd weer een paar keer geprobeerd te navigeren met Google Maps en Waze. Compleet waardeloos! (Maps is gewoon onmogelijk om te gebruiken)
Om die reden gebruik ik eigenlijk Sygic. TomTom was ik enorm tevreden over, maar het draaide niet altijd even stabiel (soms random crash op een belangrijk kruispunt), dus dan maar naar Sygic overgestapt (waar ik ook niet erg tevreden over ben vanwege de notificaties, maar het werkt tenminste goed).