Activering iMessage mislukt

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Sinds een paar dagen heb ik mijn iPhone 4S en iPad Air geüpdated naar iOS 8.2.
So far, so good. Maar gisteravond kreeg ik ineens op de iPhone de melding "Uw aanbieder kan kosten in rekening brengen voor sms-berichten die worden gebruikt om iMessage te activeren".
Ik gaf er geen aandacht aan, maar vandaag krijg ik geen iMessages meer aan als men deze verstuurd via mijn mobiel nummer.
In de instellingen staat bij 'sturen en ontvangen' mijn 3 emailadressen en mijn mobiel nummer, maar dat nummer is grijs en er staat geen vinkje bij.
Bij iMessage zelf staat nog steeds "wachten op activering..."

Ik zit al enkele maanden bij Mobistar met een prepaid kaart Internet On Mobile.
Wel is er sinds een week ofzo automatic reload actief (omwille van Mobistar Circle en het gratis bellen en smsen in het gezin).

Apple-chat heeft al enkele opties overlopen zoals inloggen, uitloggen, iMessage aan en uitzetten,...
Dat heeft niet gewerkt. Die persoon heeft dan gezegd dat ik moest contact opnemen met mijn provider.
Bij Mobistar hebben ze even gekeken, maar er zou geen probleem zijn bij hun.

Zelf heb ik daarstraks even iOS 8.2 volledig opnieuw geïnstalleerd dus een slechte OTA update kan het ook al niet zijn.

Kan iemand helpen? Nog steeds problemen met de servers bij Apple? Die problemen met de store enzo leken toch opgelost?
Of toch een probleem bij Mobistar?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik heb daarstraks even ge-out-signed van iCloud op al m'n apparaten, omdat ik Message Forwarding terug wou activeren na 8.2 geïnstalleerd te hebben.

Toen viel me pas op dat m'n oproepnummer grijs was in de ontvangen lijst van iMessage, en dat ik dat nummer niet kon selecteren om een conversatie van te starten. Ik heb het terug aan de praat gekregen door:

- iCloud ingelogd laten overal
- Overal van iMessage af te loggen
- Overal van Facetime af te loggen
- De apparaten te herstarten
- iMessage en Facetime terug aan te zetten op de iPhone
- daarna iMessage op de andere apparaten aan te zetten

Et voila, overal terug in orde.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Exact gedaan wat je zei, maar werkt hier niet.
iMessage en Facetime blijven beide op "wachten op activering".
De activatiesmsen lijken wel te versturen, want ze gaan telkens van mijn belkrediet af.
Dus iMessage via email werkt, maar via het mobiel nummer nog steeds niet.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 15 apr 2011, 22:57
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 55 keer

Keychain opnieuw instellen (en dus ook mobiel nummer terug opgeven) heeft alles opgelost.
Na dat opnieuw instellen even op alle apparaten imessage uitgezet en terug aangezet en nu is de activatie wel gelukt.
Ps: en dit zelfs op de beta iOS 8.3 beta 3

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”